Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja sandblåsing tar vel den rusten som alt er i størst grad kan vil jeg tro.

Er ikke sink produkter hemende?

Hamerslags lakk er dempenede (usikker på hva den innholder men)? Er vel i utgangspunktet og skjære ut en omkrets rundt for så sveise på nytt som er det sikreste tror jeg.

Skrevet

Tror absolutt det beste er friskt stål ja.

Prøvde noe "rust omvandlende" middel på litt små flekker i dørken min, og det hjalp jo, men etter våte matter og et par måneder er rusten tilbake.

Hvis jeg får låne topicen din, må jeg spør hva som er det beste til maling av f. eks golvet. Hammerite? vanlig emalje lakk?

Skrevet

jobber på båt, og vi bruker mye zink spray (kald galvanisering) som første lag, derretter grunning å så spray lakk (så lenge de er kompatible med/mot hverandre...) på deler som ikke skal males med 2 komponents skips maling osv, og når det ikke ruster over tid, så må det være bra, for etter forholdene så skulle det tilsi at det skulle være en stor rust "klatt" igjen...

men grunnlaget er jo vel at ingen ting blir bedre en det svakeste ledd, så rusten bør vel fjernes ved sandblåsing, ellers kommer de brune "pynte flekkene" tilbake etter ikke så alt for lenge :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...