Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er på jakt etter M3 E46 og fant en billig i USA, så lurer på om det er sånn USA modell på E46, sånn som det er på E36. Må jo han sånn Euro moddel, med 3.2 og 343hk. Noen som vet?? :D

Skrevet

Er vel også ikke så uvanlig med mykere oppsett av understell osv på US vs. EU modeller? Vet dette gjelder Porsche hvertfall, ikke 100% sikker ang. BMW.

Skrevet

Ok, rart det der med 10hk mindere.?? Noen som vet hvorfor? Kansje bare å chippen den da? Ja noen er billigere der en Tyskland om dagen. Skal bare være bane bil, så ikke så opptatt av annenhånds verdi :D

Skrevet

Noe av grunnen er at vi måler hk i DIN, mens i USA brukes SAE.

333 SAE = 338 DIN

Så egentlig er det bare 5 hk forskjell.

De siste 5 sies det kommer av plassering av katalysator, er plassert rett etter eksosmanifold.

Skrevet

effekten kommer ofte av at de har lavere oktan også. Blyfri 92 etc.

Ellers er lys,batteri ofte forskjellige på USA biler. Dette kan også BT kreve at byttes før den blir godkjent. Det kan være mye å spare da kursen ligger på ca 5.5 idag, men husk at frakten er dyr. Fort 20-30k og det kan ta 1-2mnd hvis du ikke har en kontaktperson der borte.

Skrevet

Oktan måles også forskjellig i USA og Europa.

USA bruker gjennomsnittet av to målemetoder, RON og MON (Reaserch Octane og Motor Octane).

I Europa brukes bare RON.

92 Oktan i USA tilsvarer derfor 96 oktan her hjemme.

Skrevet

Etpar små ting som er forskjellig fra Euro versjonen:

- Reflekser på frontfanger

- Ikke borede bremseskiver

- Launch Control (hvis SMG) starter på 1800RPM istedetfor 3800 RPM.

Ellers er de like.

Skrevet

Fra http://www.bmwmregistry.com/model_faq.php?id=19

How is the North American version of the E46 M3 mechanically different to the European-spec model?

Unlike the E36 M3, which was equipped with a unique engine configuration for North America, all E46 M3s sold worldwide are powered by the same S54 powerplant and only differ mechanically in minor ways. The most significant difference is that the catalysts are located slightly closer to the engine block on North American-spec models, thus increasing their ability to quickly heat up and therefore minimize cold-start emissions. This accounts for the slight reduction in peak horsepower (approximately 5 hp when compared under comparable ratings standards).

Det ligger en US M3 Cab på finn, men bilen står i USA - kanskje det firmaet kan hjelpe deg med importen? http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=10897261&sid=xz20tbgqBVMz565431

Skrevet

Takker for nyttige svar. Skal jo bygge bane bil av den, så har planer om å fjærne kattene og kjøpe sånn lamda lurer, så den ikke går i nød modus. Da får jeg sikkert de hk som er på ero moddel med 99 oktan da? Har planer om og chippen den også, bytte luft filter og boks. Ja det med frakten er noe man må ta med i regnskapet. :D

Skrevet

Sjekket frakt av en Mustang fra Florida, det kom på ca. $1000 dollar levert Amsterdam. Ca. $1200 levert Gøteborg. Frakt fra vestkysten blir såklart dyrere, og i tillegg har mange stater en export-tax, for Florida sin del ligger denne på ca. $2000.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...