Gå til innhold

spørsmål ang lydoppsett i bilen


Anbefalte innlegg

Jeg har en 12 tommer Rockford punch, og en 4 kanals forsterker.

Har funnet ut at jeg kan brokoble 2 av utgangene, slik at jeg kobler en borkobling til 12 tommeren, og har i tillegg to 6x9 tommere i hattehylla.

Er det da ok å beholde det originale frontsettet med diskanten i døra, og bare la de være som de er koblet, altså rett til cd-spilleren med frontutgangene 2x45W??

Eller er det dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sitter jo foran i bilen og ønsker selvsagt best lyd der. jeg vil derfor anbefale deg å bytte ut høyttalerne foran også til et bedre komponentsett ;) De originale høyttalerne i E36 fungerer bedre som tallerken til grillmat når man er på tur om sommeren enn som høyttalere. Ellers virket løsningen din med forsterker, 6x9 og sub bak som en fin løsning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg brukt de 2 utgangene du har etter å ha brokoblet forsterkeren på frontsettet ditt. Da får du fin effekt på de høytalerne der hvor du sitter samt litt trykk fra 12 tommeren... så kan du koble 6*9 høytalerne på spilleren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg byttet ut frontsettet mitt med noe kraftigere (DLS), klarte ikke forsterkeren i spilleren (mosfet 50x4) og drive de i det hele tatt!! Ble nærmest dårligere enn de originale høytalerene.

Måtte forsterker til, og lyden ble med en gang forandret!!

Kommer vel an på hvilket fronsett du kjøper deg..Men kjøper du et litt skikkelig ville jeg spandert på de forsterker utenom spilleren ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det blir så mye ledningsstrekking...

Hvis jeg kobler 6x9-erne rett til forsterkeren bake trenger jeg bare en signalkabel og plusskabel bakover. Blir det så dårlig hvis jeg kobler frontsettet rett til CD-spiller altså? Er det stor forskjell=?

Veldig stor forskjell :!: Men ikke sikkert mora di vil merke noen forskjell. Kommer helt an på hva du stiller til krav selv. Tror DU at du blir fornøyd med dette så gjør det. Ønsker du å utvide lydhorrisonten din, så gjør som de sier over. Har hatt folk på besøk her hjemme som ikke hører forskjell på MP3 og SuperAudio spiller`n :stupid::angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...