Bjarne_M Skrevet Oktober 8, 2007 Skrevet Oktober 8, 2007 Har ein 528ia e39 og ein kamerat har ein 523ia e39 hans er 99 model min er 98, så tok vi den på ei 200m stripe i går, min skal være 1sec raskere enn hans, men han låg 1bil lengde forann meg på slutten av stripen, begge har tiptronic... noen som har noe peiling på va som kan vær gale med min? har hørt det kan vær oljen i girkassen så må skiftes, hadde konfilter på, kunne vær de og sa noen, men skiftet til orginalt men akkurat det samme da
Gjest Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 Hmm.. prøv en 0-100 test å se hva du får.. jeg fikk rundt 11 sekunder med min 528ia og skjønte jo at det ikke stemte helt.. fant ut at kamakselsensoren var gåen. Beste symptom på det er at bilen er tungstartet. Men tror ikke dette er ditt problem igrunn, 523,n hadde nok knekt deg ytterligere om kamakselsensoren din hadde vært defekt..
Bjarne_M Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2007 hmm okej, kan de være noe med den røret så går til luftfilteret, er litt sprikker i det, får liksom ikke det samme draget fra begynnelsen så han har, trudde det hadde noe med utvekslingen på girkassen men det står jo at min er raskere frå 0-100
Bjarne_M Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2007 når eg gir gass og ser på gassvaieren oppi motorrommet så er det 2stk så rører barre den øverste på seg, men når eg drar di til bake oppi motor rommet så får eg jo turtal på begge, skal begge dras til bake når eg tråkker på gass pedalen?
Haug530D Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 Bjarne_M skrev: når eg gir gass og ser på gassvaieren oppi motorrommet så er det 2stkså rører barre den øverste på seg, men når eg drar di til bake oppi motor rommet så får eg jo turtal på begge, skal begge dras til bake når eg tråkker på gass pedalen? Den ene er til gasspjeldet mens den andre er til ASC (Antispinn) spjeldet.
Rayman Skrevet Oktober 9, 2007 Skrevet Oktober 9, 2007 Eg hadde samma probleme me min når eg kjupte den, eg leverte den inn for diagnosekontroll, dei fant ut at 2 coilar va def/dårlege. Så itte eg skifta dei + alle ploggane va det go gang. kan og vara dårlig LMM eller Lamba, hvist du tar ein diagnosekontroll på Bavaria kan dei finna ut ka så e gale, koste vel ein tusing. Raymond
Bjarne_M Skrevet Oktober 9, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 9, 2007 ja kristian sko ta ein på torsdag te meg på opel
Bjarne_M Skrevet November 13, 2007 Forfatter Skrevet November 13, 2007 problemet var innmaten i katalysatoren, det hørrer du viss de dirrer på tomgang i den, for di som trenger og vite det
Mikke1981 Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 Godt du fant ut av det da! Å nå kjører du ifra han kompisen din? tenker jeg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå