Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Du må sette inn kortet i kortholderen i bagasjerommet. Sitter opp under venstre bakskjerm. Opp med koffertlokket. Dra ut dekselet til venstre. Opp under er der en liten fikanta sak som du løsner og tar ut. I den er det en slisse som du putter kortet i.

Da funker det vet du....

Hvor er denne boksen i E39 touring?

Leta litt rundt baki bilen, men har ikke kommet over noen plass der jeg kan stappe SIMkortet :?

Pass på at det er Sim-kort type stort du ser etter plass til da ;)

hehe, det var det da:) Må nok lete litt nøyere, men er flott om noen vet hvor det er, irriterende å demontere mer baki der enn en må...

• Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

jeg fant iallefall en sånn boks over cd-magasinet og nav-enheten min bak i min e46 coupe :headbang:

jeg måtte av med hele dekselet over venstre hjulbue for å lokalisere boksen...

funket fett når jeg fikk trøkt inn kortet der :beer:

Skrevet
jeg fant iallefall en sånn boks over cd-magasinet og nav-enheten min bak i min e46 coupe :headbang:

jeg måtte av med hele dekselet over venstre hjulbue for å lokalisere boksen...

funket fett når jeg fikk trøkt inn kortet der :beer:

Har ikke cd-veksler eller navigasjon, så må vel bare lete litt ;-)

Skrevet

HAr en touring jeg og. Men har navi og cd veksler. Likevel finner jeg ikke den "svarte boksen"

Snakket med Bavaria. VAr bare til å rive ned deksel over hjulbue, uten at de kunne garantere at den lå der!!!!!!

• 2 weeks later...
Skrevet

Det har kommet meg fpr øret, at denne berømte kortholderen kom på senere modeller. Kan noen fortelle meg når den kom, slik at jeg slipper å plukke bilen i biter?

Evt nøyaktig hvor den er i 97 touring?

Fant ett alternativ, Noen som har erfaring eller mening?

Der er fra www.bavauto.com

0q6lud073gmicfzi8uwq.jpg

This plug 'n' play kit lets you use your bluetooth-enabled cell phone for hands-free calling in your BMW using the phone buttons on your multi-function steering wheel! With bluetooth, you can make voice-command calls without ever taking the phone out of your pocket, as long as it is turned on. A great safety upgrade! And with so many states passing new laws about using cell phones while driving, it’s only a matter of time before it’ll be a requirement everywhere. The problem with Bluetooth has been that retrofitting your car has been a technical headache. You had to buy a conversion kit, and a speaker, and electrical connectors, and figure out how to cut into the wiring harness and fuse box, and splice into the radio to mute it when you’re on the phone... way too complicated. (And if you cut the wrong wire, way too expensive!) We have a solution. This Bluetooth conversion kit takes the highly-regarded Parrot CK3000 Bluetooth system and makes it plug ‘n’ play using your BMW’s factory phone hook-up and phone or stereo speakers. Just locate the phone connectors, plug them into the kit, mount the control box under the dash and turn the ignition key. The system quickly pairs with your phone and you’re done! No splicing, no cursing, no screwdriver-throwing. Auto-mute turns the stereo volume down when you place or receive a call. Small microphone included.

Skrevet

DanH, Det er jo ikke akkurat snakk om å plukke bilen i biter da, ta nå av det dekselet som det tar et halvt minutt å løsne, og se bak det. Virker som alle med telefon har ekstra leser.

Dette var løsningen på E38en min også, prøvde først i den under telefonen, før jeg fant et tips på nettet om å prøve den bak. På min vipper jeg først ut dekselet til CD-skifteren, så er det et lite deksel til under der som jeg vippa ut, og så sitter leseren helt inn mot karosseriet langt inni der. En svart boks med en liten slisse til kortet i. Ikke så lett å se.

Fungerer nå supert med helt nytt NetCom-3G-kort. Har tvillingkort på NetCom trådløs bedrift.

Det eneste som irriterer meg er at jeg må taste PIN hver gang jeg starter bilen, går det an å fjerne det på noen måte?

Har heller ikke funnet ut hvordan man ringer med handsfree'n (fra rattet), når man må taste nummer. Hvis jeg tar opp telefonen og taster nummer, og legger den nedpå igjen, så legger den bare på. Skulle forsåvidt også fått lagra litt nummer. Noen som har bruksanvisning?

Skrevet

Det med å taste pin hver gang du starter bilen er irriterende ja.

Jeg fjernet bare hele greia. Slik at jeg ikke trenger pin for å skru på telefonen. Da slår den seg på hver gang jeg starter bilen.

Stjeler noen bilen din så har du vel verre ting å tenke på enn at noen bruker telefonen din! 8)

Skrevet

Kan jo ringe å si de skal komme tilbake med bilen!!! :lol:

Skal prøve å fjerne alle deksler. Men kan ikke huske at det er det på min. Har navi enheten hengende over cd veksleren, og den ser helt "normal" ut. Ingen deksler med andre ord.

Skrevet

Johnny Bravo, hvordan får man "fjernet hele greia"? Det er nettopp det jeg vil.

Blir bilen stjålet er ikke akkurat abonnementet betalt av jobben jeg tenker mest på, og uansett er det jo bare en telefon til NetCom så er det stengt. For ikke å glemme at mobiltelefoner faktisk også er sporbare..

Skrevet

Er ikke helt sikker på navnene på menyene, men du går inn på innstillinger -> sikkerhet eller noe i den duren. Du får spørsmål om du vil ha av eller på pin-koden så velger du av og så må du godkjenne med pin-koden. Tror jeg...

Jævlig dårlige menyer og oppsett på disse telefonene!

Så fikk jeg sagt det også :P

Skrevet

Jeg vet ikke hva slags telefon du har, Gunnar, men på (nyere) Nokia fungerer det slik; Meny -> verktøy -> innstillinger -> sikkerhet -> telefon og SIM -> kontroll av PIN-kode -> på/av.

Skrevet

Johnny Bravo, Har prøvd å gå på Meny -> Sikkerhet -> og der får jeg vel opp "Endre låsekode", "Endre sikkerhetskode" og "Null" eller noe sånt. Men hva enn jeg prøver der inne får jeg opp at jeg må taste en 6-sifret kode.. :?

Saltkjelen, Det er vel bare for vanlige mobiltelefoner, er vel ikke Nokia i BMWer..? Har ikke lyst til å bryte ut brikka av det store kortet for å sette den i en vanlig telefon, i og med at bilen skal ha det store kortet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...