Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en 99mod bmw 323ci. For ikke lenge siden sto det -disabled- på displayet på cd spilleren, og blinklysindikator fungerer ikke, samme med fullys og tåkelys.

Multifunksjonsrattet fungerer heller ikke. Ofte fungerer heller ikke fjernstyringen på sentrallåsen. Enkelte ganger når jeg stopper bilen piper det akkurat som om jeg ikke skal ha slått av parklysene, dette skjer ikke bare når jeg stopper bilen men også når jeg låser opp osv. Feilene er der nesten hele tiden, men det hender seg at det fungerer, men feilen begynner å bli mer og mer konstant.

Noen som har en anelse om hva dette kan skyldes? Alle tips tas i mot med takk.

Ifølge bmw må jeg bytte canbus, men de kunne ikke garantere at dette ville rette opp i feilene.

Skrevet

Vis du skal bytte ut hele CAN BUSS nette, så må du ha nytt hele ledningsnettet og styreenhetene buss nettet går innom....

Tror ikke det var det de mente...

Mvh Ole-Magne

Skrevet

Jeg sa ikke canbusnettet. men selve hoveduniten til canbusen som sitter i instrumentpanelet ifølge sulland på hamar. Dette koster rundt 6000,-

Skrevet

Har forresten prøvd å koble ifra instrumentpanelet hvor den canbus uniten visstnok skal sitte, men feilen er der fortsatt.

Så der tok bmw feil gitt :P

Hadde vært fint med flere tips på hvordan dette problemet kan løses, begynner å bli rimelig irritert over denne feilen !

Skrevet

åkei, skal prøve meg fram litt :) Men tenker du at bakstykket må byttes eller at det evt bare er dårlig kontakt? har nemlig hørt at canbussystemet til bmw er meget følsomt når det gjelder dårlig kontakt osv.

Skrevet

Jeg har byttet bakstykket på flere E39 med lignende feil som deg ,radio ,multiratt airbaglampe som kutter ,kan ikke garantere at dette er feilen på din bil men !.

• 1 year later...
  • 1 year later...
Skrevet

Har samme problem. Det forekommer ikke hver gang jeg starter bilen. Men de ganger det skjer, så blir det som vanlig igjen etter en stund. Tror det må være dårlig kontakt etter eller annet sted.

Skrevet
Har samme problem. Det forekommer ikke hver gang jeg starter bilen. Men de ganger det skjer, så blir det som vanlig igjen etter en stund. Tror det må være dårlig kontakt etter eller annet sted.

Koble av batteriet en god stund, så skal det ordne seg.

Skrevet

Hadde det enda vært så lett at alt ordnet seg ved å ta av batteriet som mange tror...

Skrevet

Gamlingen hadde og lignende problemer, der virket ikke spilleren, kupelyset kom på under kjøring, styringa fusket, veksla mellom tung/lett når du sto stille og svinga..

Kjørekomputeren sluttet og og virke..

Han byttet el. delen på tenningslåsen og alt ble som normalt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...