Gå til innhold

BMW E30 - Forgasser

snowboarder
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har en BMW 316, 1,8, 88mod. Problemet er at det er ujavn tomgang, ettertenning og hakker litt under kjøring når jeg gir lite gass i middels/lav fart. Har nettopp hatt den på test hos NAF og de var sikker på at grunnen er at det renner over der forgassern er. Bilen får bensin når den ikke trenger det.

Noen med tips om hva jeg kan gjøre ?

Fordeler lokk, rotor, plugger og ledninger er byttet. Også luft og bensinfilter er byttet.

Jeg tok et bilde av forgasseren og lurte på om dere kan svare meg på et spm. Skal lokket (som piler peker mot) stå rett opp og ned ?

Free Image Hosting at <!-- w --><a  href='http://www.ImageShack.us'>www.ImageShack.us</a><!-- w -->

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, herlig system. Gasser er vell rett og slett ett helvete. For å si det stygt. Symptomene du beskriver er veldig kjent (ifølge motortechnic og diverse uautoriserte kilder) når 2BE gasseren begynner å få noen mil på seg. Har vært borte i det samme. Kan være at en rens gjør susen, men jeg har selv ikke trua da det er, hmm, om jeg ikke husker feil så sa Motortechnic den gang jeg forhørte meg at dette var flotøren eller noe som ikke gikk helt "ned".. Har ikke verdens beste husk å gasser har jeg lite peil på, men de sa at ett rep sett fikset dette. Da får du med alt du trenger, har du en Haynes bok å tålmodighet så start i vei :) Forhør deg med Motortechnic :)

Dette ble aldri noe for min del, jeg byttet til 318i innsug (M10 det og). Passer rett på. Må legge opp elektrisk bensinpumpe å laget ett lokk der hvor den mekaniske bensinpumpen din er nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke choken som har hengt seg da?

mener det lokket skal være luket når motor er stengt av.. og at det skal åpne seg ved full belastning?

kjøp forgasser rens og kjør den på..

Ja det stemmer nok. Men skal lokket være helt oppe eller varierer det ettersom hvor mye gass du gir ? På min så var ikke lokket helt oppe, det står i ca 60-80 grader når motoren er i gang.

Forgasser rens hjelper vel neppe, men går jo ann å prøve :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaah, herlig system. Gasser er vell rett og slett ett helvete. For å si det stygt. Symptomene du beskriver er veldig kjent (ifølge motortechnic og diverse uautoriserte kilder) når 2BE gasseren begynner å få noen mil på seg. Har vært borte i det samme. Kan være at en rens gjør susen, men jeg har selv ikke trua da det er, hmm, om jeg ikke husker feil så sa Motortechnic den gang jeg forhørte meg at dette var flotøren eller noe som ikke gikk helt "ned".. Har ikke verdens beste husk å gasser har jeg lite peil på, men de sa at ett rep sett fikset dette. Da får du med alt du trenger, har du en Haynes bok å tålmodighet så start i vei :) Forhør deg med Motortechnic :)

Dette ble aldri noe for min del, jeg byttet til 318i innsug (M10 det og). Passer rett på. Må legge opp elektrisk bensinpumpe å laget ett lokk der hvor den mekaniske bensinpumpen din er nå.

ikke sant hehe. Han som kikka på bilen sa det samme! Men der sa du navnet gitt: Flotøren! Det var det han på NAF sa til meg som jeg hadde glømt. Takk skal du ha ;) Jeg får prøve å få tak i Haynes boka og rep settet nå da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke sant hehe. Han som kikka på bilen sa det samme! Men der sa du navnet gitt: Flotøren! Det var det han på NAF sa til meg som jeg hadde glømt. Takk skal du ha ;) Jeg får prøve å få tak i Haynes boka og rep settet nå da :)

det jeg ville ha gjort er å skru opp bensinkameret i gasseren å sense alt inni der !!!!

pleier å legge seg dritt å sånt inni der... ville prøvd det i første omgang....;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det jeg ville ha gjort er å skru opp bensinkameret i gasseren å sense alt inni der !!!!

pleier å legge seg dritt å sånt inni der... ville prøvd det i første omgang....;)

Ok skal jeg sjekke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Finnes det noen tegning av gasseren så jeg kan finne ut hvor bensinkameret ligger ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden 2BE gassern kom har den ikke vært særlig pålitelig ,etter hva jeg vet har den gitt problemer for mange selv da bilen var ny og den har vel ikke blitt bedre i løpet av årene som har gått .Flotør er ett kjent problem i hværtfall som tidligere nevnt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...