Gå til innhold

pigg / piggfri

TB328i
 Share

pigg eller uten?  

92 stemmer

1. 1. pigg eller uten?

• pigg
      40
    • piggfri
      54

Anbefalte innlegg

• Svar 44
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Her inne på forumet virker det som hovedvekten av brukere er såpass bevisste på kjøreteknikk og andre aspekter ved vinterkjøring, slik at det egentlig blir det samme hva man skor bilen på. Forutsatt at man ikke snakker om ekstreme forhold.

Kjørt begge deler de siste vintrene, og det er egentlig samme for meg. Men alltid kjekt å ha piggdekk framme når man skal hindre understyring gjennom sporete og isete svinger med bil imot.. I år kommer jeg til å kjøre med pigg framme og piggfritt bak, slik som jeg gjorde store deler av i fjord.

Trenger jo egentlig ikke pigger bak på en BMW uten ESP.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører piggdekk, pendler 12mil hver dag og vi har mye 0 føre her i Lofoten. Med en god del asvaltkjøring innimellom. Følger meg tryggere med piggdekk full av asvalt enn piggfridekk full av asvalt på is.

Brodern har 97'520 touring og kjører piggfritt. Bruker bilen stort sett bare til og fra byen. Til det bruket funker piggfritt helt ypperlig.

Skulle muligens ha vurdet piggfritt hvis jeg hadde litt elektronikk som antiskrens.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok piggfritt her. 90% av kjøringen er på europaveier, og de er som regel saltet.

Da jeg i år bor i by, noe jeg ikke gjorde i fjor ser jeg hvertfall ikke noe vits med piggdekk. Bare ekstra støy...

Er det glatt, kjører man med vett, altså ligger bredt :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her inne på forumet virker det som hovedvekten av brukere er såpass bevisste på kjøreteknikk og andre aspekter ved vinterkjøring, slik at det egentlig blir det samme hva man skor bilen på. Forutsatt at man ikke snakker om ekstreme forhold.

Kjørt begge deler de siste vintrene, og det er egentlig samme for meg. Men alltid kjekt å ha piggdekk framme når man skal hindre understyring gjennom sporete og isete svinger med bil imot.. I år kommer jeg til å kjøre med pigg framme og piggfritt bak, slik som jeg gjorde store deler av i fjord.

Trenger jo egentlig ikke pigger bak på en BMW uten ESP.. :P

det er ikke lov desverre. må nok ha likt på alle fire. men prøv blizzak ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjørte med pigger ifjor, men frister å dra dem ut i år..(slite ut dekkene) er så sjelden det er skikkelig is her.Og hvis det er noe jeg hater så er det å kjøre i regn og på bare veier med pigger...

Piggdekk uten pigger er det verste alternativet du kan velge! Spar heller dekkene til en gang du vil ut å spinne, å skaff deg skikkelige piggfrie...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...