Gå til innhold

coilover`s!

mrbatnes
 Share

Anbefalte innlegg

KW bruker koni dempere jo, men bare på variant 2 ikke variant 1 som jeg skrev.

"KW's product line includes springs, dampers, matched spring/damper sets and coilovers. KW's adjustable-height coilovers come in two flavors, with fixed and adjustable damping. Variant 1 dampers, with fixed damping, are manufactured by AL-KO. Variant 2 dampers are infinitely adjustable in rebound and are manufactured by Koni. All systems are tuned to KW's own engineering specifications."

At de laget av koni betyr ikke at de kan samenlignes med "koni" dempere på noen måte .. Både stålkavliteten , stempel diameter, ventiering og justerbarjet er milevis fra en Koni demper. Kw ha nok andre spesifikasjoner og legger seg naturligvis i en annen prisklasse en koni.

Jeg har oppsett med både Koni, KW og Bilstein så det er lett å samenligne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Grasatfahrer: fortell gjerne nærmere om dine erfaringer med de forskjellige oppsettene dine :P sitter med en følelse av det er mange som klør seg i hodet om hva de ska velge/hva som er best vedrørende kvalitet, pris osv..

edit: forandret overskriften, da temaet begynner å flyte ut litt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å velge dempere er veldig individuelt .. Det spørs hviken bil man har , om man ønsker "litt" komfort eller om man kjører på bane innimellom. Uansett vil det bli et kompromiss.

Med en gang man snakker Coilovers , da er man hovedsaklig inn på personer som driver litt banekjøring og motorsportdempere.

Koni sine dempere er ganske stivt satt opp , men om de ikke er spesifisert så passer de ikke med så stive fjærer pga av at ventilene er for svake. Å bytte ventiler koster ca 1500-2000kr pr demper ( jeg har gjort det og da passet de mye bedre med stive fjærer ) . Personlig synest jeg Koni demperene blir for harde i dempingen og med for lite justeringsområde. Spesielt på re-bound demping synest jeg koni kommer til kort. Merker det spesielt når en gir på litt på småhumpete veier( baner :P ) er akkurat som å kjøre på et vaskebrett og man mister grep kanskje litt tidligere.

Å sette opp en bil med stivere dempere men med myke fjærer blir litt feil.. Kjøpte Koni dempere på en Porsche en gang , på det stiveste var de så harde at jeg kunne like gjerne ha sveiset fast et 20mm flatjern i stede for dempere :lol:

Bilstein sine dempere er mer progressive , dvs de hardner til etterhvert som man belaster de.

Personlig synest jeg disse er bedre en koni på den måten at de er mykere i dempingen og mye bedre rebound . Satt opp med stivere fjærer som i et Pss9 oppsett fungerer de kjempebra.

Kw er motorsprt dempere .. Variant 1 kjenner jeg ikke så mye til , men variant 2 har jeg vært bort i , og individuelle motorsport dempere som jeg har nå. De er kraftig bygget og med ferdig fjær oppsett tilpasset din bil gir de en ganske god pakke.

De er harde og stive men ved veldig stive fjærer , og en noe mykere demper.

Når det er sagt så har jeg snakket med en som kjører Kw på en E34 M5t I Ålesund , og han sier at på det oppsettet han har blir det noe kort fjæringvei ti å kjøre på de veiene de har der.

Mitt motor sport oppsett gir også kort fjæringvei og en noe lav bil.. Men så var det dette med kompromiss da ;)

Coilover sett tilpasset Nurnbergring er vel generelt sett noe mykere satt opp , og de har vist seg å passe godt på norske veier også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får bare tilbakemelding på at de ikke har til 1991 modell E36..

Lurer på om det er noe forskjell, eller er det bare ett typisk USA fenomen der e36 kom i 92?

Kan ikke skjønne at det skal være forskjell på 91 kontra 92 modell?

Noen som kan bekrefte?

Hvilken nettside er det du har sett på?

Har forsåvidt sett dette på de fleste sidene som har justerbart understell.. Når det gjelder E36 så står det omtrent ALLTID 6.92->

Og det er jo ett problem når min er en 91 modell... Det jeg lurer på er om dette er fordi US modellen kom i 92? eller fordi det det faktisk ER en deleforskjell på 91 kontra 92 modellene?

Spør igjen.. Noen som kan bekrefte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer på om det er noe forskjell, eller er det bare ett typisk USA fenomen der e36 kom i 92?

Noen som kan bekrefte?

Har forsåvidt sett dette på de fleste sidene som har justerbart understell.. Når det gjelder E36 så står det omtrent ALLTID 6.92->

Og det er jo ett problem når min er en 91 modell... Det jeg lurer på er om dette er fordi US modellen kom i 92? eller fordi det det faktisk ER en deleforskjell på 91 kontra 92 modellene?

Ja det er forskjell på innfestinger til stabstag forann mener jeg, iallefall ikke noe med US modell å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan bekrefte?

Det er forskjell på innfestinga til stab staget foran, 1991 mod har samme som e36 m3 med stag opp til fjærbeinet, mens alle etter 1992 har stabstaget festet med stag til bærebrua. Hvis du kjøper til e36 m3 så vil det passe. FK sitt coilover som er justerbart i hardhet og høyde passer til 1991 mod sitt understell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...
får håpe det :) har akkurat kjøpt selv,men ikke montert.

kom med en tilbakemelding når du har fått på greierne da! 8)

fikk montert supersport i helga og det sitter bra :lol: kjekt å kunne justere høyden akkurat der du vil ha den,det tar litt tid,men resultatet ble bra.

stive og gode...får håpe de holder da... mye skepsis til supersport av mange :) anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...