knut_olestad Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 I stedenfor å hive seg over de som burner burde man rett og slett gi de en plass de kan leke seg noen timer i uka under oppsyn av politi eller lignende. Da hadde folket fått rivd av litt gummi og litt energi, noe som igjen fører til at de tar det mer med ro på offentlige steder. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnar Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 Jeg antar dette skjedde på sen kveld/natt. I tillegg at dette skjedde på et bebodd område. I så fall må man også huske paragrafen om at man skal ferdes aktsomt og til minst mulig sjenanse for folk. En burnout er ikke akkurat støyfri... Rundt dette med at de benyttet håndjern på deg så vet vi for lite om situasjonen. Du har egentlig bare deg selv å takke for tapet av førerkortet. Ingen vits i å hamre løs på politiet. De gjør jobben sin. De bidrar til at naboene får sin velfortjente nattesøvn etc. Jeg er enig med deg i at han har seg selv å takke, siden alle VET at lappen fort ryker ved spoling. MEN, det er definitivt en drøy straff. Det må selvfølgelig tas en vurdering på situasjonen, men jeg mener at man ALDRI skal miste lappen uten at man er en fare for andre. Er man en fare for andre - så GREIT, lappen ryker i en periode som igjen må vurderes av jurister/politi. Jeg har store problemer med å akseptere trafikkens lover og regler så lenge de er så meningsløse som de nå er. Kjører man 140 eller noe en sen natt på en strøken firefelt med viltgjerder, lys og hele pakka, uten andre trafikanter, så ryker lappen. Det syns jeg er overkill de luxe. På samme veier i Tyskland er det fri fart. Samme med litt sladding på en øde parkeringsplass, f.eks. for å lære bilen å kjenne på snøføre. Måten loven håndheves på i dag gir ingen rom for individuelle vurderinger, og det syns jeg er idiotisk. Man mister respekten for loven slik det er i dag. Jeg syns fare for andre = lappen ryker hadde vært en grei regel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JoCCe Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 Hvis du tror du får strafferabatt for å ha tilstått må du tro om igjen!Di bruker bare det for å få deg til å tilstå.Det koster ikke politiet en kalori å lyge deg rett opp i fjeset ditt bare for å få deg til å tilstå! Ikke hør på politiet når di begynner å snakke om strafferabatt når det gjelder førerkortbeslag,det er bare tull! Fant nylig ut det samme! Har vært i tingretten med min sak å fått dom så er vell ingen vei tilbake. Men fant ut av rapporten politimannen skrev ikke stemmer med hva videoen sier, + at dommeren ikke har gitt meg noe info ang anking av saken osv, slik som hun har skrevet under på at hun har gitt meg. Så skal ta en tlf til politijuristen idag. Skal ALDRI godta flere førerkort inndragninger! Joachim, fotgjenger i 10mnd:( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Lasse.B Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 lite tips....jeg fikk selv en bot for en uke eller to siden....detta var for fylle bråk i oslo...vel nok om det....jeg fikk et forelegg på 8000,- å en natt på cella. når jeg våknet dagen etter å ble drassa inn på et kontor fikk jeg et sjokk.....hvis jeg IKKE godtar forelegget mister jeg retten på gratis advokat osv...så hvis jeg tar saken til retten å taper øker boten til 9500,- og jeg må betale saksomkostninger. så er nok like greit å bite i det sure eple å hvere fot gjenger litt....men du kan selfølgelig prøve å får redusert bot/straff...det koster deg ingenting. lykke til. bare for å nevne det, jeg hadde ingen ting med bråket å gjøre ble taua inn for å stå der å se på..... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xnett Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 Hei ser det er delte meninger her, og jeg støtter Gunnar totalt!!! Mange av lovene er totalt meningsløse. Hvorfor bot, lappløs og fengsel med alvorlig trafikk forseelse? Er ikke det 3straffer?? Nok om det.. Jeg Elsker å leke meg om vintern (har ikke motor nok til å leke om sommern) En kveld jeg hadde en av mine sladde runder i sentrum med både biler å folk. Så kom det en person å stoppet meg. Lokal politi i sivil. Han hadde stådd en stund å sett på meg. Han sa følgende: Ser du har god kontroll på bilen din, men jeg må da skjønne at jeg ikke kan holde på sånn midt i sentrum (STRENG i stemmen) Kan du ikke heller dra en plass der det ikke er folk å biler å leke deg? da blir vi begge fornøyde.... Det finnes FAKTISK politi som forstår litt da.. Men ikke mange Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 alltid skøy å leke litt på vinteren. men jeg kjenner folk som har fått Heftige bøter pga litt tung stortå igjennom kryss på holka. ikke snakk om å kjøre sidelengs altså, men bare et lite kast på koffertlokket. det var jo da selvfølgelig uforsvarlig kjøring og 5-6000 i bot. onkel blå avsluttet tilogmed samtalen med "du skal bare være glad for at du har lappen enda".. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 Den eneste løsningen er å spleise på en stor asfaltplass og arrangere "lovlig" sladding/burning, slik som de har på visse steder i distriktene. Altså områder der det er "legitimt", og politiet har sagt "ok" til litt sladding. Dog virker det som det er store forskjeller på bygdepoliti og bypoliti, helt annen mentalitet. Merker det bare såfort man er innenfor Oslo's grenser med BMWn. Uforsvarlig kjøring paragrafen i Norge er en mye strengere paragraf enn paragraf om narkotikaforbruk, besittelse og omsetning. Så da er det jo ganske klart: Uten lappen er det bare å begynne å knarke! Vi billister er jo stort sett de verste i klassa, derfor vi står for en så stor "sjokkerende prosentandel" av lovbruddene i Norge KAN det ha noen sammenheng med at terskelen for kriminalitet har blitt livsfarlig lav? Om 20 år er vi ikke langt unna USA på dette feltet. Bare vent å se. Nei, det skal ikke være lett å være nordmann. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimeide Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 syntes at det er helt utrolig at enkelte innpå her ikke skjønner at politiet har overreagert noe inn i helvete når man blir lagt i jern for en burnout. . . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 Det er ganske vanlig at politiet overreagerer med å sette jern på folk, har hørt om flere tilfeller jeg. Tror noen politifolk lever i en egen verden (de trener jo på å gjøre dette, kanskjer derfor?). For de er dem er det sikkert hverdagskost, men utrolig kjipt for den som blir satt jern på. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 I stedenfor å hive seg over de som burner burde man rett og slett gi de en plass de kan leke seg noen timer i uka under oppsyn av politi eller lignende.Da hadde folket fått rivd av litt gummi og litt energi, noe som igjen fører til at de tar det mer med ro på offentlige steder. Helt enig der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TB328i Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 syntes at det er helt utrolig at enkelteinnpå her ikke skjønner at politiet har overreagert noe inn i helvete når man blir lagt i jern for en burnout. . . ja ikke sant... det står jo i loven at sånn er det.. til h@{v£t£ med loven littegrann! det må da være mulig å se litt mellom fingrene? et lite rundt hjørne i det ellers firkantede livet dems hadde helt sikkert ikke gjort noe. å gi en stakkar en advarsel istede for å ta fra han det "viktigste" han har. ble avskiltet en gang, pga manglende EU. LANGT fra der jeg bodde en lørdagskveld. spurte om jeg kunne få kjøre hjem, levere skiltene selv neste dag, (hadde selvfølgelig ikke gjort det da) men ikke snakk om. jeg ble jo ganske fortvila, og spurte pent om de kunne hjelpe meg, jeg kom meg jo ikke hjem. men det var jo faen ikke dems problem. det var jeg som var så dum sa de, jeg hadde nettop kjøpt bilen da, (min første bmw, en e36 320 sedan samoablau metallic ) og trodde allt var i orden. en lov er en lov. men det finnes unntak! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 Det varierer nå litt fra politimann til politimann. Da jeg ble fratatt sertifikatet etter en forbikjøring ute i ødemarken, fikk jeg faktisk lov til å kjøre de ca 350 kilometerene hjem igjen. Det etter en fartsovertredelese som førte til at jeg ble 8 mnd uten lappen og jeg fikk 8000 i bot. (gamle bøtesatser) Dette var med en senket og trimmet E30. Greit nok at de slengte litt dritt om at de hadde hørt det hvinte på flere kilometers avstand og at det luktet svidd her, men jeg fikk nå kjøre helt hjem på et midlertidig kjørebevis. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
morteym Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 mhane: Men det har (eller hadde?) man vel krav på.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mhane Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 Hmm vet ikke Har/hadde man det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.C.V Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 Man skal vel ha 5 timer på å komme seg hjem igjen.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå