Gå til innhold

Det var den lappen... Jæ#/@ drittpurk.

Gjest
 Share

Anbefalte innlegg

Sant det at man kan få litt "hjelp" om man blir stoppa av rette personen. Ble stoppa å fra tatt lappen på stede pga litt mye fart, å fikk lov å kjøre hjem den natta (6mil) å til hvor jeg bor å går skole dagen etterpå siden jeg hadde solgt bilen her oppe. Fauske-Bardufoss, er noen mil det ja, han ringte bare politi distriktet å ba dem holde utkikk etter en lav rød bmw med stor spoiler ;) Så takk til deg polis som gjorde meg til fotgjenger i 10mnd :P Kjørte "pent" siste turn min på nesten ett år kan du tro :P mohaha :P hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 73
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Alle har vel gode historier å komme med. Og jo, lover er lover. Inndragelse av førerkortet står det klart i loven at man kan gjøre og det tror jeg trådstarter her også er innforstått med selv om det er sinnsykt surt å miste lappen for dette. Men det som jeg har ingen forståelse for er at man blir lagt i håndjern, som om man er en drapsmann eller en fare for omgivelsene. Det er en kraftig overdrivelse fra purken sin side og vinter om at dem ikke er helt rett i hode. Dessverre så har purken noen "sorte får" som ødelegger og skal vise seg fram som noen sadister. De ødelegger for dem som er i politiet av edle årsaker. Dessuten syns jeg at politiet generelt har alt for sterkt fokus på bil og lovbrudd i forbindelse med bruk av bil. De burde heller konsentrere seg om de virkelige problemene som går utover den vanlige norske mann og kvinne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men herregud, alle som er litt bilinteressert VET at man mister lappen når man legger igjen litt gummi, så å klikke i vinkel på politiet når man blir tatt for dette er helt på trynet.

Da jeg kjørte for fort i Juli, visste jeg godt at man mister lappen for dette, allikevel var jeg dum nok til å gjøre det, og mistet lappen i 20 måneder og må sone 30 dager. Og jeg kan ikke skylde på andre enn meg selv, for jeg VISSTE at man mistet lappen av den grunn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er helt idiotisk at man skal miste lappen eller få bøter for at man burner på en avsides liggende parkeringsplass hvor du ikke engang forstyrrer julenissen. Er som andre sier her at bilister blir mye mer kriminaliserte enn andre. Voldta naboen å gå fri,men kjører du for fort på motorveien blir du skutt på stedet. Idioti. Ser denne prioriteringa til snuten,hvor det ofte står en svart volvo sivil parkert ved akselerasjonsfeltet like ved innkjøringa til rælingstunnelen. Idiotisk prioritering spørr du meg,men han snuter er vel bælfeit og ikke orker røre på seg tenker jeg. :-) Og siden krimminele for strafferabatt bør vel bilistene få det og? Skal du først gjøre no gæli,gjør så mye som mulig med engang,for da får du rabatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg akkurat vært på lensmannskontoret og avgitt ny forklaring, hvor jeg trakk tilbake samtykke av førerkortbeslag.

Streffen min er satt til 3 mnd som fotgjenger+7000!?!?! kr i bot!!!

Er det dette man kaller strafferabatt??

Så nå har politijuristen 3 uker på å ta saken til retten. Dette vil ikke koste meg noe uansett hvordan det går, så jeg har ingenting å tape på det.

Hvis jeg derimot nekter å betale forelegget vil det bli rettsak hvor jeg også kommer til å måtte betale saksomkostninger hvis (når) jeg taper, så når det gjelder forelegget får jeg vel bare bite i det sure eplet...

Men husk det folkens, at det med strafferabatt for å tilstå når det gjelder bilkjøring er bare tull og at dere heller ikke kan tjene noe på å samtykke i førerkortbeslag.

Hun betjenten jeg var og pratet med i dag er faktisk veldig ålreit og var helt enig i at straffen var for drøy, men at alt handlet om å få satt et eksempel.

Skal uansett holde dere oppdatert om hvordan det går videre i saken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Been there, done that, got the t-shirt. Flere ganger.

Surt, men man får det som man vil ha det. Du har selv brutt loven og må møte konsekvensen. Man kan være så uenig man bare vil i nivå på forelegg, bøter og annen straff. Til syvende og sist er det idiotene dere stemmer inn på Stortinget som bestemmer hvilke lover som er gjeldende.

Det blir ikke regnet som noen folkerett å få kjøre bil, og derfor regnes ikke førerkortbeslag som straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kinkig sak..

Uansett da. burnout eller ikke.. skjønner ikke helt argumentasjonen mot å sette ett EKSEMPEL? Satte vel ett jævla eksempel når de tok Brusletton for 4 år siden? Kan jo ikke sette ett eksempel HVER gang?

Bilfolket på Geilo har jo ikke akkurat vært særlig aktive i år, og kan ikke si jeg har sett noe burning i sommer så lite folk det har vært? "Sette ett eksempel".. tror jeg LER meg i hjel... For hvem? Er dette en STOR problemstilling? N-E-I...

Har følelsen av de straffer bilfolket mye hardere enn andre bilister.. Om det hadde vært en middelaldrene mann som køddet seg litt med sønnen i passasjersetet, så hadde han vel ikke fått strengere for å sette ett EKSEMPEL...

Nå skal det legges til i saken at snuten på Geilo ER ganske liberale.. Den lokale snuten reagerer ikke på neon-lys, tåkelys-bruk, råning, taxi-kjøring (hvis du er uheldig får du beskjed om å reise hjem igjen) eller andre former for kriminalitet i "liten" målestokk.. Desverre blir dalen her patruljert av en såkalt "lensmannspatrulje".. Og disse to gærningene i en UP vw passat er noen unge jyplinger av noen bedrevitere som er SKIKKELIG snytt ut av rasshølet på satan sjøl.. De gjør ALT for å ta deg.. Laserkontroll mitt på natta.. Gjemmer seg på skogsveier for å hoppe ut i veien når du kjører med tåkelys.. Parkerer i sentrum og teller runder så de kan gi deg bot for forurensing fordi du kjører "unyttig".. Omtrent alt du kan tenke deg av slibirigheter bare for å utnytte lover og regler.. Selv eldre folk på 50-60 klager over hvor frekke de er..

De er disse en må passe seg for.. Men jeg vet ikke om det var disse som "tok" deg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var vel Snuten fra nore uvdal som var innblandet i dette tilfellet.... Vært borti de selv.. Har fulgt etter meg hjem noen kvelder nå... Så ute etter å ta folk er de hvertfall.

De var 2 stk. En fra nes og han andre fra nore og uvdal. Har hørt flere historier om han fra nore om at han ike er helt god. Var han som la meg i jern.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har to valg:

1.Gi faen.. late som om ingenting har skjedd og ta den ripa i lakken at du ble lagt i bakken..

2. Sikte politibetjenten for unødvendig maktbruk, bare så han får en sefo sak på seg.. Vet noen gjorde dette mot Ri**vold så han kunne få en ripe i lakken.. Desverre åpner du da muligheten for at du blir hunta ned og voldtatt med ei langkølle som IKKE er innsmurt med vaselin.. For sånn er jo snuten når du først er ekkel tilbake..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...