Gå til innhold

senke komp osv


Singda
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, starta opp bilen idag etter å ha montert turbo, den starta den men gikk veldig ujevnt, sikkert pga at LuftMengdeMåleren ikke var montert på..

MÅ jeg ha den for at bilen skal gå i det hele tatt?

men det jeg egentlig lurte på er om det går ant å trikse litt med å senke kompen på bmwen? (325i e36 91 mod) veit det er ganske dyrt å kjøpe ny stålpakning som senker kompen og da må jeg vell ha nye bolter og arp bolter eller noe?

veit noen av en måte å senke kompresjonen billig?

isåfall, hvor kan jeg få kjøpt stålpakning og arp bolter ganske billig?=)

håper på svar, mvh Simon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, starta opp bilen idag etter å ha montert turbo, den starta den men gikk veldig ujevnt, sikkert pga at LuftMengdeMåleren ikke var montert på..

MÅ jeg ha den for at bilen skal gå i det hele tatt?

men det jeg egentlig lurte på er om det går ant å trikse litt med å senke kompen på bmwen? (325i e36 91 mod) veit det er ganske dyrt å kjøpe ny stålpakning som senker kompen og da må jeg vell ha nye bolter og arp bolter eller noe?

veit noen av en måte å senke kompresjonen billig?

isåfall, hvor kan jeg få kjøpt stålpakning og arp bolter ganske billig?=)

håper på svar, mvh Simon

Billig.. hva er billig? :) MLS og ARP er det sikreste, men ikke billigste.

Billigste er vell plukke fra hverandre motor dreie stemplene.

Hvilken effekt skal du ha siden du spør om dette? går fint med 300hk med orginal komp på denne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det heter luftmassemåler!

6'ern har luftmassemåler

4'ern har luftmengdemåler

forskjellen er att luftmassemåler måler luftmasse ved av å registrere nedkjøling av en oppvarmet føler

luftmengdemåler registrerer luftmengde av ett spjeld som åpnes ettersom dess mer luft som kommer inn! bare for og pirke liksom ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det heter luftmassemåler!

6'ern har luftmassemåler

4'ern har luftmengdemåler

forskjellen er att luftmassemåler måler luftmasse ved av å registrere nedkjøling av en oppvarmet føler

luftmengdemåler registrerer luftmengde av ett spjeld som åpnes ettersom dess mer luft som kommer inn! bare for og pirke liksom ^^

hehe okey daaså;)

er litt ukjent for meg detta enda

så den motoren tåler 300 hk me org komp altså? da må jeg vell ha tillegsprut tenker jeg, funker ikke med sterkere bensinpumpe og bensinstrykkreg da tenker jeg?

har hørt noen har klart å fiksa seg en veldig billig måte med tillegsprut, en ekstra dyse som er festa på trykkrøret atmespjeldet eller noe, kan det stemme?

er en annen post der det står å men ingen som har forklart helt hvordan det funker=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du først av med toppen må du ha nye bolter og pakning uansett, så hvorfor ikke bare sponse det lille ekstra på tykkere pakning? og drite i dreinga av stemplene,

skal du ha hester, må man som regel ha penger au, kjør hardt original, går det galt har jeg hørt;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det lille ekstra du snakker om er noen tusen ekstra!

Dreie og balangsere stempler å rådet for de pengene hadde jeg gjort..

Hvis det hadde vært jeg som hadde skulle gjort det. Så hadde jeg gått for tykkeste MLS og ARP. Blir nok samme kostnaden. Men mye mindre arbeid :wink: Greit å være lat..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...