Singda Skrevet Oktober 14, 2007 Share Skrevet Oktober 14, 2007 Hei, starta opp bilen idag etter å ha montert turbo, den starta den men gikk veldig ujevnt, sikkert pga at LuftMengdeMåleren ikke var montert på.. MÅ jeg ha den for at bilen skal gå i det hele tatt? men det jeg egentlig lurte på er om det går ant å trikse litt med å senke kompen på bmwen? (325i e36 91 mod) veit det er ganske dyrt å kjøpe ny stålpakning som senker kompen og da må jeg vell ha nye bolter og arp bolter eller noe? veit noen av en måte å senke kompresjonen billig? isåfall, hvor kan jeg få kjøpt stålpakning og arp bolter ganske billig?=) håper på svar, mvh Simon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Oktober 14, 2007 Share Skrevet Oktober 14, 2007 Hei, starta opp bilen idag etter å ha montert turbo, den starta den men gikk veldig ujevnt, sikkert pga at LuftMengdeMåleren ikke var montert på..MÅ jeg ha den for at bilen skal gå i det hele tatt? men det jeg egentlig lurte på er om det går ant å trikse litt med å senke kompen på bmwen? (325i e36 91 mod) veit det er ganske dyrt å kjøpe ny stålpakning som senker kompen og da må jeg vell ha nye bolter og arp bolter eller noe? veit noen av en måte å senke kompresjonen billig? isåfall, hvor kan jeg få kjøpt stålpakning og arp bolter ganske billig?=) håper på svar, mvh Simon Billig.. hva er billig? MLS og ARP er det sikreste, men ikke billigste. Billigste er vell plukke fra hverandre motor dreie stemplene. Hvilken effekt skal du ha siden du spør om dette? går fint med 300hk med orginal komp på denne Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ehrnst Skrevet Oktober 14, 2007 Share Skrevet Oktober 14, 2007 drei stempler og kjøp mls i org dim sammen med arp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Oktober 14, 2007 Share Skrevet Oktober 14, 2007 drei stempler og kjøp mls i org dim sammen med arp Bare et sp. Hva er vitsen med å minske styrken i stemplet får så å sette på mls og arp. Er jo bedre med tykkere mls da. Så tåler jo stempel mere. Virker litt rart Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Oktober 14, 2007 Share Skrevet Oktober 14, 2007 Hvis den går veldig ujevnt og du har konkludert med at det er den manglende lmm'en(noe det sikkert er) hvorfor lurer du da på om du kan kjøre uten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Galskap Skrevet Oktober 14, 2007 Share Skrevet Oktober 14, 2007 det heter luftmassemåler! 6'ern har luftmassemåler 4'ern har luftmengdemåler forskjellen er att luftmassemåler måler luftmasse ved av å registrere nedkjøling av en oppvarmet føler luftmengdemåler registrerer luftmengde av ett spjeld som åpnes ettersom dess mer luft som kommer inn! bare for og pirke liksom ^^ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet Oktober 14, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 14, 2007 det heter luftmassemåler!6'ern har luftmassemåler 4'ern har luftmengdemåler forskjellen er att luftmassemåler måler luftmasse ved av å registrere nedkjøling av en oppvarmet føler luftmengdemåler registrerer luftmengde av ett spjeld som åpnes ettersom dess mer luft som kommer inn! bare for og pirke liksom ^^ hehe okey daaså er litt ukjent for meg detta enda så den motoren tåler 300 hk me org komp altså? da må jeg vell ha tillegsprut tenker jeg, funker ikke med sterkere bensinpumpe og bensinstrykkreg da tenker jeg? har hørt noen har klart å fiksa seg en veldig billig måte med tillegsprut, en ekstra dyse som er festa på trykkrøret atmespjeldet eller noe, kan det stemme? er en annen post der det står å men ingen som har forklart helt hvordan det funker=P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tuniluni Skrevet Oktober 15, 2007 Share Skrevet Oktober 15, 2007 skal du først av med toppen må du ha nye bolter og pakning uansett, så hvorfor ikke bare sponse det lille ekstra på tykkere pakning? og drite i dreinga av stemplene, skal du ha hester, må man som regel ha penger au, kjør hardt original, går det galt har jeg hørt;P Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2007 hehe jau, hvor får jeg kjøpt slik sml pakning og bolter da? til 325i e36 91 mod? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Oktober 17, 2007 Share Skrevet Oktober 17, 2007 koed og ppf har Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Singda Skrevet Oktober 17, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 17, 2007 koed og ppf har veit ikke hvem de er jeg:P fant ikke noe hjemmeside på koed og ppf værtfall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Oktober 17, 2007 Share Skrevet Oktober 17, 2007 http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... /index.php https://www.koed.dk/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Azeton Skrevet Oktober 17, 2007 Share Skrevet Oktober 17, 2007 Det lille ekstra du snakker om er noen tusen ekstra! Dreie og balangsere stempler å rådet for de pengene hadde jeg gjort.. Hvis det hadde vært jeg som hadde skulle gjort det. Så hadde jeg gått for tykkeste MLS og ARP. Blir nok samme kostnaden. Men mye mindre arbeid Greit å være lat..! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MotorViagra Skrevet Oktober 17, 2007 Share Skrevet Oktober 17, 2007 Kan skaffe MLS pakkning til denne motor. 3,5 mm men Arp klarer jeg ikke ennå. Pakkning koster mellom 2900-3000kr inkl mva ca 2 uker levering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå