jon///M Skrevet Oktober 14, 2007 Skrevet Oktober 14, 2007 har lyst til å skifte bremsene rundt om til slissa skiver og green stuff klosser mn har også lyst på større bremser, altså noe som kanskje er beregnet for noe mer hk. er slissa skiver med greenstuff klosser beregnet for mer hk, altså om di tar mer? eller må jeg kjøpe et skikkelig dyrt kit med større skiver og 6 el 8 stempla caliptre? har ikke mye peil på bremser men vet at di kan vere jævli greie og ha en gang iblant!!!
R.E.H Skrevet Oktober 14, 2007 Skrevet Oktober 14, 2007 hvis du kjører med borra og slissa kontra originalt så funker di som erborra å slissa best.. du vil kunne bremse en del hardere og mer før di "svikter"... di gassene som oppstår når du bremser hardt og mye har da en plass å gjøre av seg, og går inn i hullene og fresningene i skiva og blir frigjort på en helt annen måte enn originalt (holder seg også litt kjøligere).. med originale skiver så vil ikke di gassene ha noen plass å gjøre av seg, så kan være at bremsene "svikter" på en måte.. ved hard kjøring da.. håper jeg ikke skrev feil og at du skjønner tankegangen..
Mikke1981 Skrevet Oktober 15, 2007 Skrevet Oktober 15, 2007 Har EBC turbo groove skiver på min å Yellowstuff Race klosser,funger helt topp det. Di skivene tåler mer hard kjøring kontra di orginale,men dem bremser ikke mer liksom for da må du ha større skiver/klosser for at det skal ta mer tak! Sett dem har K-Sportracing skiver/klosser/caliper på GS og dem vill nok stoppe bilen enda bedre opp
kimeide Skrevet Oktober 15, 2007 Skrevet Oktober 15, 2007 men skal du oppgradere bremser til større koster det deg som oftest skjorten..
jon///M Skrevet Oktober 15, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 15, 2007 gode bremser koster ja! tenker nok det blir ebc turbogrove eller black diamond skiver med greenstuff klosser. hvilke er best av edc å black diamond, og finss det black diamond sikver bak? finner det ikke noen plass, blir liksom dumt med svarte skiver forran å blanke bak
Mikke1981 Skrevet Oktober 15, 2007 Skrevet Oktober 15, 2007 Vet ikke om du skal ha til gate bruk eller bane el begge deler som meg.Men når jeg kjøpte mine EBC turbo grove skiver så fikk jeg beskjed om å bruke red stuff eller vis du skal ha noe som tåler bane oxo yellowstuff klosser.
m3thecar Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 har hatt 2 biler med black damon skiver bak og framme. en e46 320 og en e46 323 cabrio. siden dette ikke er noe racer bil brukte jeg bare ferodo klosser. er meget fornoyd med den sammenhengen men minus med black damon skivene er at de ruster fort.
m3thecar Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 har hatt 2 biler med black damon skiver bak og framme. en e46 320 og en e46 323 cabrio. siden dette ikke er noe racer bil brukte jeg bare ferodo klosser. er meget fornoyd med den sammenhengen men minus med black damon skivene er at de ruster fort.
hagenisse Skrevet April 2, 2008 Skrevet April 2, 2008 Hva er det egentlig med å skulle ha større bremser på en bil som ikke brukes på bane..? Bortsett fra utseende har det jo ingen fordeler, men flere ulemper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå