Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk plutselig masse problemer med bilen!først røk sikringa til setevarmern på førersetet, byttet denne og ante fred og ingen fare..startet opp og kjørte og merket at nedre del av speedometeret ikke virket (kmteller/trip-teller og diverse varsellamper) deretter fant jeg ut at kupevifta ikke virket og cruisekontrollen var også død..når jeg stoppet og skulle låse bilen så låste kun døra på førerdøra seg..resten hold seg åpne.ergo virker heller ikke sentrallåsen. MEN..om jeg skrur vifta på fullt så virker vifta, og da slår også nedre del av instrumentpanet seg på,men samtidig lyser EML varsellampe i instrumentpanelet (blinker febrilskt!)

noen som vet hva som kan være galt?har tatt av plusskabelen på batteriet for å "nullstille" hjernen, men dette løste ingen problemer. Har gått over alle sikringer og de er hele (i motorrom og under baksetet)!

bilen er en e32 735iA 1990 model...

Skrevet

Er det nok spenning på batteriet ?... problemene kan minne om hva som skjer når batteriet f.eks er for gammelt og/eller har for lav spenning.

Skrevet

men alt fungerte tidligere idag?er ca 12.45v på batteriet da jeg sjekket..åssen kan jordinga plutselig dette av?hmm..rare saker...andre ting som kan være galt?sitter jordingsledninga under bilen slik at jeg må inn under bilen?

Skrevet

Hadde noen merklige ting som skjedde meg på en e34 518 en gang. Var brudd på sikringen som går fra jordingskontakten på batteriet. Så kan jo kansje være at du har et brudd?

Skrevet

hmm..brudd plutselig?merkelige saker..skal titte nærmere på det imorgen...blir noen søvnløse dager fremover med skole på dagtid og nattevakter på posten:(

Skrevet

He he, ja feilen i mitt tillfelle var periodisk. Blinklys, sentrallås og noe elekrisk virket ikke av å til. Turtalletet jaget fra 700-1100. Verkstedmester på tronerud drm tok med seg en kulle pen, åpnet et sikrings deksel på ledning fra jordingskontakten på batteriet. Der var det en åpen sikring uten plast som satt med en skrue. Han pirket borti og jepp brudd i sikringen der skruen ato. Kostet kr 5 men du verden hva jeg feilsøkte i forkant.

Håper du i ditt tillfelle finner ut av dette da:-).

Skrevet

ehm...mangla sånn derre sikring i sikringsboksen foran..garantert en tjuvradd som var i bilen min mens jeg skrudde og stjal sikringen på 7,5A..hmm...

Skrevet

ja var faktisk en sikring som plutselig var blitt helt borte..åpnet ikke sikringsboksen før jeg skulle feilsøke og har ikke åpnet den i forbindelse med sikringen som røyk heller (setevarmen) da denne ligger under baksetet...rare saker..men satte i sikring og alt fungerte fint igjen:) men merkelig at så mye utstyr går på en 7,5A sikring..rare saker...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...