Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

vel, trenger ikke være einstein for å skjønne at en bil som kjører ut i et kryss markert med vikeplikt og kræsjer gjør føreren av denne bilen skyldig.

DERIMOT en ting er jo at du traff ræva tilz3`n....og det er jo som kjent med rumpeskader alltid den som ligger bak sin feil? mulig jeg tar feil..men har selv krasja i ræva på en bil...

PS: en 318i 1992 modell lå til listepris på 31 000,- i fjor når jeg sjekka..alt er jo relativt..men noe mer enn 40,- tror jeg er å håpe på julenissen...:(

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

huff.. får vondt i meg når jeg ser sånt. verdens værste følelse akkurat når det smeller, og før du kommer deg ut og får sett på skadene.

spesiellt når man er litt usikker på hvem sin feil det var. men i mine øyne er det vel liten tvil. at du traff hu i rumpa indikerer jo bare at hu ikke har sett seg for i det hele tatt.

derimot, hadde du kjørt i noen foran deg hadde det nok vært en annen sak.

problemet med modifiseringer er at man må øke forsikringspremien med antatt verdi for å få det tilbake. skal jeg f.eks montere kompressor på min kommer jeg og til å forsikre den for 40-50 lapper ekstra. ellers vil du ikke få noen ting tilbake for det du har kostet på den.

Skrevet

Synd når slikt skjer... Særlig når man endelig begynner å få orden på sakene.

Bare husk på å tegn skikkelig, og vis at det er god sikt rundt fotgjengerfeltet slik at du ikke kan påstå at du kjørte uforsvarlig fort inn mot det. Viktig å tenke godt gjennom hva du skriver på skademeldingen så ikke noe kommer "feil" ferm. Dere skal jo også skrive hvem dere mener har skylden for dette, og hvis hun som kjørte Z3'en ikke er helt tett i toppen skriver hun det var hennes skyld dersom hun faktisk kom ut fra en vei der hun har vikeplikt. Da er det uansett lite som taler i hennes favør hehe

Men pengene går fort når man skal regne ut hva det vil koste å fikse den, så blir nok ny bil på deg med mindre du vil ha pengene...

Skrevet

DERIMOT en ting er jo at du traff ræva tilz3`n....og det er jo som kjent med rumpeskader alltid den som ligger bak sin feil? mulig jeg tar feil..men har selv krasja i ræva på en bil...

Vel, jeg traff en bil akkurat på samme plass i en rundkjøring, men jeg vant saken pga god forklaring og gode bilder fra kollisjonsplassen.

Så jeg råder alle til å ta så mange bilder dere kan fra krysset og omgivelsene, jeg regner med alle har en mobiltelefon som det er et for for kamera på? Det er ingenting annet en positivt for ditt vedkommende :)

Skrevet

Synd å se en "strøken" bil bli ødelagt på denne måten.

Selv om du vinner saken får du vel neppe igjen for de timene og kronene du har lagt ned i å få bilen i den stand den var.

Hjelper det å legge ved bilder av bilen før skade for å få øket betalingen noe :?: Bilen er jo påkostet en del over "listepris".

Skrevet

minner veldig om sistgang jeg smalt...kjørte i siden på en som kom ut av en utkjøørsel og skulle i andre kjørefelt..smalt rett i ræva på han og totalvraka bilen min...det første jeg gjorde var å se meg rundt, finne 'vikeplikt' skiltet og smile breidt :D

Skrevet

bilen din var nok siste gang du og dama kjørte. du får jo påvirke litt på summen du får igjen, så det er bare å komme med høye "bud" til selskapet.

kanskje du ikke skal kjøpe sånne lykter til neste bil? ;)

Skrevet
Synd å se en "strøken" bil bli ødelagt på denne måten.

Selv om du vinner saken får du vel neppe igjen for de timene og kronene du har lagt ned i å få bilen i den stand den var.

Hjelper det å legge ved bilder av bilen før skade for å få øket betalingen noe :?: Bilen er jo påkostet en del over "listepris".

Det kan alltid være greit med ekstra dokumentasjon, skader jo aldri å prøve :)

Skrevet

Hei!

Da har jeg fått tatt noen bilder under panseret.

Er det noen snille mennesker der ute som har lyst til å hjelpe meg eller vet om noen som kan hjelpe meg med å rette opp disse skadene dersom jeg blir nødt til å kjøpe "vraket".

Har ikke fått noe brev fra forsikringa, så venter spent...

Det ville vært utrolig fint hvis noen kunne hørt litt rundt, av de som bor i Akershus/Oslo området. Eller litt lenger unna.

Jeg har IKKE lyst til å kvitte meg med denne bilen.

Den skal fikses opp og så selges.

Tusen takk for all hjelp.

Mvh Håkon

2055.jpg

2056.jpg

2057.jpg

Skrevet

ser jo ut til at hun kutta svingen. hadde hun kjørt fram til den oppmerkede vikepliktslinjen hadde du hatt bedre mulighet til å se henne (selv om hun har vikeplikt..)

Skrevet

men så vet man jo aldri med forsikringsselskapet. har de samme selskap kan det tenkes de prøver seg med delt skyld.. får du ikke medhold så ikke gi deg,ta kontakt med naf for ev juridisk hjelp

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...