Gå til innhold

Hvor mye skade skal til for kondemsjon av bilen?? Peil noen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var uheldig i går og tok følgende på bilen:

Hjørne av panser, grøftelys, hovedlykt, forskerm,bulker i pasasjerdør-bakdør-bakskjerm, baklykt.. i tilegg ble forstillinga tatt skikkelig da hjulet var godt dratt bakover..så ut som hjulet bak også var litt skeivt..

i tilegg, røyk en airbak i taket ut, og en i døra ut. Frontrute, alle sideruter og bakruta knuste..

Bilen er en 1999 mod. 320D..

Noen som har peiling på om denne bilen blir kondemdert, eller vil den bli satt på verksted slik at den blir rettet opp igjen?

Skrevet

Det sies at om bilen er skade for over 60% av dens verdi, blir den kondemnert. Utifra skadene jeg kan se for meg på din, er den nok kondemner ja,

Skrevet
Den 60% regelen er gammel. I dag repareres det for helt opp i mot 100% av verdien.

Jeg mener selv å ha hørt 60% .. men uansett så kan man vel velge litt her..?? For å være helt ærlig så ønsker jeg jo ikke ha igjen en bil som er skadet så mye.. det vil sikkert dukke opp ting hele tiden med bilen etterpå, og sånn verkstedsbesøk 1 gang i mnd har jeg lite lyst til da jeg blir uten bil i disse periodene..

Hadde en bil ei gang som hadde vært ganske skadet.. og den bilen var det noe galt med hele tiden.. spesielt i hjulstillinga bak.. og dårlig med passform osv. på nye støtfangere osv jeg stylet den opp med.. og det var orginale deler.. (er jo klar over at passform er et problem på uorginale deler)

Skrevet

ja, kan jo eventuellt krangle litt med forsikringsselskapet om du har en bil du vil beholde. Men har vert med på at selskapet sier tvert nei. Da var bilen akkurat på grensa til kondemnering. Er mange som er skeptisk til skada biler. Skjønner dette godt. Ettersom mange verksted ikke er så grundige som di burde. alt skal skje så fort. Blir arbeidet gjort på en riktig måte skal bilen bli som ny den, hvis ikke bedre.

Skrevet

Hva skjedde egentlig...? Høres jo ut som det meste er ødelagt, så kan ikke være noe vanlig every-day parkeringsbulk akkurat? Håper det gikk bra med deg/de som satt i bilen.

Skrevet

det er 60% på nye biler, og enda lavere på biler etter ett visst årstall, hvilket husker jeg ikke nå! og med den skaden der så blir nok bilen kondemnert, med tanke på at hver airbag koster rundt 15 lapper, og mange lapper på rutene. og maaaange timer hos oppretterne og lakkereren, så blir denne skaden jekli dyr :/ du kan unngå at den blir kondemnert hvis du lar være å ta skaden på forsikringa men da snakker vi om utgifter du ikke vil tenke på en gang, så er nok bare å begynne å lete etter ny bil ;)

Skrevet

Det som skjedde er at noen antageligvis har kjørt i forveien med en henger eller et eller annet full av Ved.. og da mistet en del av dette i veien i den svingen.. så kom jeg kjørende og traff Veden, og deretter trakk bilen bare rett til høyre inn i fjellveggen.. hadde den trukket andre veien hadde det kunne gått enda galere for der er det et vann.. tørr ikke tenke på temeraturen i vannet nå da det var 1 Grade ute.. ;p

Det gikk iallefall greit.. kjente airbagen godt i hue, og passasjeren var full av glass og et par kutt av dette.. men er litt lei meg for at det fikk så galt med bilen, for 320D skal jeg deffentlig ha igjen.. helt topp biler det der..

Har snakka med flere også, og det ser ut til kondemsjon ja ettersom verkstedpriser er så dyre, og delene til disse bilene er så dyre.. vet ikke åssen det ser ut under bilen, men da redningselskapet trakk bilen opp på hengeren hørtes det ut som den satt ganske fast i gulvet.. så en del karosseri arbeid ja, og en del lakkering og ikke minst mekanisk osv..

Anyway, takker for innlegg og ja, det gikk veldig greit med oss som satt i bilen heldigvis.. men er jo skremmende at det skal så lite til.. kunne gått verre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...