Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rundt 220hk burde være realistisk.

Husker Total BMW magazine hadde en gjennomgang av M50 motorfamilien der de gikk gjennom de fleste aspekter ved stroking, kammer, tilbehør og effektuttak. Sto mye bra der.

Skrevet
da er det mindre en orginalt....ikke no mer ihvertfall

He-he, vel begrunnet svar det...

I tilfelle det skulle være slik blir det jo ikke så uvant for meg som kjører b20 til vanlig...

Oddis: skal demontere motor i allefall, så er takknemlig for innspill hva gjelder hva jeg burde oppgradere.

Skrevet

Større slagvolum trenger ikke automatisk å bety at du har fler hester. Det spiller fler faktorer inn som: innsug, topp, kamopsett, eksos, luft osv.. Tviler på at den yter noe særlig mer hk, men kanskje noe mer moment...

Skrevet

Holder den noe det samme som b25 til å begynne med er det godt nok.

Men tror det er en del å hente, og bygge av ei blokk som er ferdig borret osv kan kanskje være en ok plass å begynne.

Ser enkelte mener på M52B28 at b25 innsug vil gi bedre effekt, men det ser ikke ut til at dere tror det samme her?

Skulle være nok gjennomstrømming osv med B25 topp og innsug?

Skrevet
Du har jo M50 innsuget på den motoren du har. selv om den er boret/stroket til 2.8l

Er forskjell på innsugene på M50 og M52.

M50 er ikke levert som 2.8 liters motor heller

Skrevet

Og derfor skjønner jeg ikke helt hvorfor de samme kriteriene som gjelder på M52 skal gjelde på en M50 motor?

At man borrer motoren og kan risikere mindre effekt?

Tidligere erfaring med motorer var at du borret, så gikk det bedre :D

Her er en i utgangspunktet sprek motor økt sylindervolum på, og så skal det ikke hjelpe liksom, hva er vitsen da?

Skjønner på M52 med sugerør til innsug at det ikke er sprekere enn 2,5, men her er alt lagt til rette for mer effekt sånn jeg ser det...

Skrevet
Du har jo M50 innsuget på den motoren du har. selv om den er boret/stroket til 2.8l

Er forskjell på innsugene på M50 og M52.

For å presisere:

Det hevdes at M52 med M50b25 innsug osv vil puste nok til å øke effekt fra 193hk.

Men en M50 vil altså ikke øke effekt med større slagvolum, med samme innsug?

M52B28 ble levert med b20 innsug og fikk dermed en effekt på 193.

M50B28 som ikke har mindre innsug enn b25 skulle ikke få større effekt enn b25?

Skrevet

aahh, da forstår jeg tegninga..!

Hvorfor skulle du ikke få mere effekt?

Det med at du kanskje skulle få mindre effekt, tror jeg har noe med at han som skrev det innlegget, fryktet for noe bensinblandnings greier.

Edit: du rakk vist og presisere litt :wink:

Og foresten, ville anbefalt deg og kjøpt et portet gasspjeld til motoren. for og forsterke respons og styrke på lavturtall :lol:

Skrevet

Hvorfor ikke stroke i tillegg da,sette i en M52b28 veiv.

Burde bli en 3.1ltr om den allerede er boret til 2.8ltr. :D

Skrevet

Skjønte hva jeg mente ja :D

B28 har jeg vært bestemt på lenge skulle være grunnlaget for det prosjektet jeg har tenkt på lenge.

Trodde selv det ville ende med M52, før jeg nå kom over denne.

Ville jo vært helt vannvittig om man tok seg bryderi å koste på en motor borring osv uten at det skulle være noe å hente.

På M52 måtte man nesten kvele motoren for å holde den på 193hk, mens her med nok gjennomstrømming osv skulle det altså ikke gi mer enn en vanlig b25? Eller i værste fall mindre?

Og jeg skal sørge for at motoren (hvis det blir så jeg henter den) skal få nok drivstoffblanding, i rette mengder 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...