Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil et 330i innsug og gasspjeld passe på min m52tub28? 330i er jo en m54, men går de om hverandre mon tro?

Og er det samme effekten å hente som ved bytte til m50b25 innsug?

Er dobbel vanos på min så m50 innsuget ville ikke passe visstnokk..

Skrevet

Er dette noe du har prøvd, eller kan referere til?

Jeg finner INGEN som har gjort dette, satt innsuget fra M54B30 motorn på M52TU, selv om ESS sier at dette skal gå. Om effektøkningen er tilstede er en annen sak.

En annen ting er at jeg kommet over en kar i USA som selger ferdig ombygde kit med fuel rails fra M50 til M52TU, som ifølge han funker fint og med effektøkning... og han selger ikke bare ett han har liggende, men gjør business av det.

Det er samme toppen på M54 og M52TU. Innsugskanalene er lange og tynne på 323/328, men de er mye større på M54 (og litt kortere mener jeg å huske). Sjekk litt på realoem.com i 2 ulike vinduer. Ett med E46 328, og et med 330. Da ser du fort forskjellen i delenummer. Prøv evt å søke opp noe på intake-manifold på e46fanatics.com

Jeg har aldri gjort det selv nei.

Hentet herfra

Skrevet

Er Alpina527 her inne på forumet eller er det en annen kar?

Fant ikke noe når jeg søkte her inne, men mistenker at den søkemotoren her på forumet er litt dårlig?

Har prøvd å søke på mye jeg vet ligger her, men det kommer ikke opp noe?...

Skrevet

her er hva jeg fikk til svar fra Ian:

Hi

Sorry but the M50 manifold kit won't fit the double Vanos engine. I am not sure if a 3 litre manifold will fit either.

Thanks, Ian

Da er det vel 3 liters innsug som gjelder?

Skrevet
her er hva jeg fikk til svar fra Ian:

Hi

Sorry but the M50 manifold kit won't fit the double Vanos engine. I am not sure if a 3 litre manifold will fit either.

Thanks, Ian

Da er det vel 3 liters innsug som gjelder?

Ja han sier at M50 manifold ikke vil passe å han er heller ikke sikker på om innsug fra 3 liter vil passe heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...