Gå til innhold

Hvilken ville du ha valgt?  

56 stemmer

  1. 1. Hvilken ville du ha valgt?

    • 323it
      22
    • 320it
      6
    • 325tds
      28


Anbefalte innlegg

Skrevet

Av disse hadde det helt klart blit 325tds. 323it kunne også vært et alternativ, men den har gått mer enn 100K mer enn tds bilen, så finere ut gjorde den og. Men en liten chip og noen utvendige detaljer på tdsen så har du en super bil :)

Edit: Ser nå i annonseteksten til dieselbilen at den har gått 217K, men likevel hadde jeg nok valgt den dersom den var i bra stand.

Skrevet

2,5 tds motoren, er en av de mest holdbare motorene BMW har laget. Fra et økonomisk ståsted (rene driftkostnader) ville jeg valgt en bil med denne motoren.

Skrevet

jeg tittet akkurat på den tds'en selv, men slo den fra meg da jeg ikke hadde økonomi å gikk for en 318tds istedenfor. Om bilen er godt holdt vil den nok gå lenge til :)

Skrevet

Dette er ikke noe å spørre seg selv om. 325tds uten tvil :!:

Økonomisk og driftsikker. Chip den til 180 hk og du har drømmebilen din.

Kjøp med manuel og ettermonter cruise control (enkelt å montere) og du har en bil som er fantastisk på langkjøring. God til å dra henger med om du ønsker det også. Er den chippet har du lyskryss racer også :)

Hadde ingen problemer med de to jeg hadde. Den ene vet jeg ny eier måtte bytte vannpumpe på, men det må du jo regne med på de to andre alternativene dine også.

Nei ta til fornuft og fjern de to andre alternativene dine og gå for dieselen.

Skrevet

Umiddelbart kan det virke som om 325tds´en er det beste alternativet, men 117000 Km over 10 år i bl.a Nordland er lite... veldig lite. Det er knapt 12000 Km årlig og det har jeg vanskelig for å tro er helt korrekt. Du bør evt. sjekke om kilometerstanden er korrekt. 323i´en likte jeg ikke... den ser ut som en typisk ungdomsbil og ordlyden i annonsen bekrefter dette. 320i´en virker ærlig, men M52B20 motoren er intet funn i dag... den er for svak og 0-100 Km/t på 10,2 sekunder skremmer ingen. Ikke at det i seg selv er et problem, men man forventer mer med en bensinrekkesekser under panseret i en BMW. Modellen bærer således mer preg av alderen enn de to andre alternativene. Mitt råd er derfor å sjekke kilometerstanden på 325tds´en... og hvis den er OK er det den bilen du evt. bør kjøpe.

Skrevet

Kan ikke annet enn å skryte av drivstoff forbuket. Siden den er chippet går vel forbruket enda litt ned, så med normal bykjøring kan jeg regne 0,85 og ved langkjøring 0,65. Meget forøyd med dette. I tillegg gav chippen meg 172 hk og 320 nm, kontra 143 hk og 260 nm originalt=) Anbefales varmt

Skrevet
Umiddelbart kan det virke som om 325tds´en er det beste alternativet, men 117000 Km over 10 år i bl.a Nordland er lite... veldig lite. Det er knapt 12000 Km årlig og det har jeg vanskelig for å tro er helt korrekt. Du bør evt. sjekke om kilometerstanden er korrekt. 323i´en likte jeg ikke... den ser ut som en typisk ungdomsbil og ordlyden i annonsen bekrefter dette. 320i´en virker ærlig, men M52B20 motoren er intet funn i dag... den er for svak og 0-100 Km/t på 10,2 sekunder skremmer ingen. Ikke at det i seg selv er et problem, men man forventer mer med en bensinrekkesekser under panseret i en BMW. Modellen bærer således mer preg av alderen enn de to andre alternativene. Mitt råd er derfor å sjekke kilometerstanden på 325tds´en... og hvis den er OK er det den bilen du evt. bør kjøpe.

Hvis du leser i annonseteksten så er bilen oppgitt til 217000 km. Så regner med det bare en en skriveleif en plass der. Men 217000 km høres ikke noe muffens ut.

Har også bare lovord til den motoren! Gamlingen har den motoren i sin 5-serie, og den har gått 360 000 km, og det eneste som er bytta motormessig er vannpumpa som er av den kjente svarte bakkelitten som bare blir pulver :P

Har hørt fra taxieiere som uten problemer kjører 1 mill med 2,5TDS motoren :)

Skrevet

Ja, jeg er ihvertfall usikker. Jeg blir sikkert og slå fra meg den 323en. Så jeg vil si at det står imellom 320 og tdsen ;)

Edit: Er TDSen like økonomisk med automat da?

Skrevet

Nå tilspisser det seg ihvertfall :? Fikk tilsendt noen bilder av 320en og den ser veldig bra ut. Et pluss med den er at det er orginal M-tech ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...