Gå til innhold

Navi- enhet i E46

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt meg en ny BMW, en 320 DAT med navigasjon DVD/9:16 skjerm.

Kan noen fortelle meg hva mulighetene er her med tanke på utbygging? Er det mulig å få kjøpt I-pod adapter og dvd spiller til film/divex osv? Og har denne linjeutganger, sånn at jeg kan koble på en forsterker eller to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skrev ikke årsmodell men regner med du har en 2003 eller nyere E46?

DVD(MK4) kom vel først da tror jeg.

Kan fortelle det jeg vet hvertfall.

Du har ikke linjeutgang.(Jeg har min addon forsterker koblet via høynivåutgang, fungerer utmerket det) Vær klar over at forsterker ligger bak i bilen. Skjermen foran er bare en skjerm og kassett/cd spiller. Kommer litt ann på versjon om du har kassett eller cd.

Du kan koble på Ipod på cd veksler porten/Enkelt hvertfall. Da kan du styre den fra headunit eller multifunksjon på rattet.

Skal kunne lages en AUX input, se på http://www.x5world.com for tips om det.

Divx/DVD er ikke så lett, da må du koble den via AV input om du har TV tuner + at AV input er mono, så da må man koble seg inn på kassett ingangen for å få stereo ref http://www.x5worl.com. Og skal du bruke knappene foran må du ha et ibus adapter og en divx/dvd spiller som kan ta slike signaler inn. Kanskje en carputer er lettest da.

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker! Tror bare jeg lar ipod greiene ligge, sjekket litt på den siden du linket til, og det blir kanskje litt for omfattende...

Bilen er faktisk en 02 320dat med kasett utgaven. Mulig den er ettermontert, har ikke peiling:)

Skal se om jeg får koblet til en forsterker og oppgradere høytalerene litt. Hadde vært greit med litt mer futt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...