Brian Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 Hei Siden jeg kjøpte min første bil tidligere i år, så jeg tenkte det passer å legge ut litt info og bilder om den her. Bilen ble kjøpt nedi oslo-området, jeg husker ikke navnet på plassen akkurat nå. Eieren var en voksen mann med familie, og jobbet hos bmw, så det lover jo bra. Girkassa var nettopp nyoverhalt da jeg fikk bilen, så girkassa funker veldig bra. Litt info om bilen: - 1991 mod - 204 000km - K&N filter - Skinninteriør - Elektriske vinduer samt takluke - 16" felger med 205 55 dekk. - Senket - Ettermontert midtarmlene foran - ABS - Varme i setene - Skinnseter - Manuell gir - Sentrallås Tja, alt jeg kom på akkurat nå, sikkert noe jeg har glemt av tipper jeg. Dette er gjort på bilen fra før: - Hvite blinklys frem - Nye baklykter med hvitt blinklys - Hvite blinkers på siden av bilen - Senking - Nye felger - Diff. sperre - Konfilter - Montert elektriske vinduer fremme Planer: Etter at jeg har hatt bilen et halvt år nå ca, så tenkte jeg det var på tide å gjøre noe med den. Jeg har til nå kjøpt: -M3 front + M3 bakfanger -Øyelokk -Angeleyes -M3 bakspoiler -Kromringer til instrumentpanelet I tillegg har jeg bestilt et effektanlegg som kommer om et par uker. Anlegget er av typen Scorpion STW, og er laget i rustfritt stål med to 3" enderør. Men den største planen er hellakkering. Jeg skal levere bilen inn på hellakkering nå på onsdag, der den blir en stund. Da skal jeg legge ved all stylinga som skal på bilen slik at alt blir lakket samtidig, noe som gir best resultat. Grunnen til at jeg skal lakke hele bilen er mange små overfalterustflekker og litt rust i begge hjulbuene bak. Dette blir fjernet og ordnet på lakkeringa. I tillegg skal jeg fjerne de hullene på kanalene, der jekken egentlig skal inn, siden jeg ikke bruker de og at de er en rustfelle. Så til neste helg skal jeg ta masse bilder og legge ut her med et litt bedre kamera. Bildene jeg har lagt ut her er tatt med mobilen, så kvaliteten er litt dårlig. Takluka skal også fikses, og jeg tror ikke det fins en bmw uten problemer med takluka. Mitt problem derimot er ganske kurrant å fikse, siden det bare er plastdrevet i overføringa mellom motorn og takluka som er ødelagt. Dette er lett å fikse, så det skal jeg ta en dag jeg har tid. Jeg skiftet også gulvteppet i hele bilen siden det galme var fuktig og luktet surt. jeg bestilte ei matte fra en vraka M3, og det var mye lysere og friskere. Så da jeg tok ut det gamle teppet fant jeg ut at det manglet propper i dreneringshullene nder bilen, dette hadde da ført til at vann hadde kommet inn under teppet. Jeg tettet da disse midlertidlig, men skal kjøpe skikkelige korker å sette i etter hellakkeringa. Heldigvis var det ikke noe rust under der. 1. Update: Ny update lengre ned. Har nå endelig fått somlet inn noen bilder av bilen ferdig hellakkert her, synes resultatet ble bra jeg. Spylevæskegreiene (kom ikke på navnet) ble også lakkert i samme farge som bilen. Effektanlegget er også montert, og en god del mer møkkete enn da det var nytt og blankt Plastikken på bagasjelokket ble også lakkert i samme farge som bilen. Dørhåndtakene ble også lakkert. Jekkehullene ble fjernet. Vinterfelgene, 16" 205/55 Slik ble nå resultatet, bilen er møkkete bare så det er klart. Mangler bare M3 vingen nå, samt øyelokka. Skal prøve å få henta spoileren denne uka hvis jeg får tid, samt montere øyelokka så fort som mulig. 2. Update: Har glemt helt av denne tråden jeg, men det har skjedd litt med bilen siden sist. Har montert nye CCFL ringer, øyelokk, samt bakvinge. Videre planer nå fremover blir turbo:D Etter turbo så blir det nye 18" kantfelger og justerbart senkesett. Slik ser bilen ut akkurat nå for tiden, ble mye penere med de nye angel eyesene synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rogern Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 Dette ser ut til å bli en pen bil! liker at du styler med bmw-deler å ikke no annet glassfiberjalla. er d automat? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
StianA Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 så ut som en bra bil dette da:p Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Oktober 22, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 22, 2007 Nei, det er manuell gir, jeg skal også ta flere bilder inne i bilen neste helg. Akkurat nå er deler av midtkonsollen demontert fordi jeg holder på å fikse litt på håndbrekket. Ja, jeg liker M3 stylinga, men rieger og andre stylinger synes jeg ser jalla ut. Og når jeg har hatt på dette, så skal jeg ikke ha på mer styling, fordi det blir også jalla med for mye. Hehe, merka nå at de første bildene ikke var forstørrbare, så dere ser vel ikke noe av bilen min egentlig. Off, drit i bildene, kommer med nye neste helg. Edit: Bare kopier linkene som kom fram i hytt og pine ved bildene så kommer det store versjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Toro Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 Grei førstebil det. Grattis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 Gratulerer! Grei som førstebil dette, men tar nok ikke lang tid før du får lyst på noe sprekere Uansett bra du satser på skikkelig styling og ikke bare sånn jallaoplegg... Blir nok bra dette! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikke1981 Skrevet Oktober 22, 2007 Share Skrevet Oktober 22, 2007 Pen farge du har på bilen,bilen er sprek nok den:) Topp første bil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2007 Har nå oppdatert førsteposten med nye bilder, har fikset litt på bilen siden sist. Må si meg veldig fornøyd med resultatet, lakken og stylinga ble kongebra. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Desember 9, 2007 Share Skrevet Desember 9, 2007 Ser ut som en veldig pen bil Men er en ting jeg virkelig ikke forstår. Du har lakkert dørhåndtak og alt mulig, men hvorfor i alle dager lakkerte du ikke speila? Ellers så bilen veldig fin ut M-tech fangeren gjør susen. Likte også lyktene du har på bilen Kanskje jeg ser deg på veien i Trondheim en dag? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Desember 9, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 9, 2007 Det er fordi jeg har planer om M3 speil, men siden jeg ikke klarte å skaffe før bilen ble levert til hellakkering så brydde jeg meg ikke om å lakke de. Men etterhvert tror jeg at jeg skal bytte de ut, og da skal de også være i samme farge som bilen. Tja, jeg er jo ute og kjører stort sett hver dag, så det er stor sjangs for at du møter på meg. Skal på bmw treffet i trondheim den 16. desember også, så der finner du meg iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mexos Skrevet Desember 9, 2007 Share Skrevet Desember 9, 2007 Det er fordi jeg har planer om M3 speil, men siden jeg ikke klarte å skaffe før bilen ble levert til hellakkering så brydde jeg meg ikke om å lakke de. Men etterhvert tror jeg at jeg skal bytte de ut, og da skal de også være i samme farge som bilen.Tja, jeg er jo ute og kjører stort sett hver dag, så det er stor sjangs for at du møter på meg. Skal på bmw treffet i trondheim den 16. desember også, så der finner du meg iallefall. Okey, da forstår jeg Dit skal jeg også så da møtes vi sikkert. Håper bare jeg får igang bilen min til da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mknard Skrevet Desember 10, 2007 Share Skrevet Desember 10, 2007 hvilken angel eyes er det? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Brian Skrevet Desember 10, 2007 Forfatter Share Skrevet Desember 10, 2007 Vet ikke, men jeg kjøpte de av en her på forumet for en tid tilbake, er det noe galt med lyktene eller? Jeg kan se om jeg finner igjen mailen med detaljene hvis det er ønskelig, skal klare å spore det opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Desember 10, 2007 Share Skrevet Desember 10, 2007 Pen bil dette, fin farge Men tror heller jeg ville spandert et par sideskjørt enn å sveise jekkfestene.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hedfelt Skrevet Desember 10, 2007 Share Skrevet Desember 10, 2007 Det ble jo riktig så bra Skal du gjøre noe mer ville jeg slengt på noen m-tech sideskjørter etterhvert.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå