Gå til innhold

Hva betyr meldingen jeg får på check control?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var en liten tur i grøften her om dagen og etter det har jeg fått en beskjed på check control, først et pling (som betyr at det kan være kritisk?) og så står det "Kuhlwasser prüfen Betriebensanleitung".

Bilen er en 1996 E36 328i Coupe.

Noen som vet hva det betyr og hva som må gjøres for å få det bort?

Vifta foran radiatoren har blitt trykt litt opp og roterer ikke og radioatoren har fått seg et lite kakk, men lekker ikke. Om det skulle ha noe å bety..

Skrevet

Ifølge det som står om check control er det 'Kuhlwasserstand' som betyr lavt kjølevæskenivå.. Er du helt sikker på dette?

Skrevet

Ordrett betyr den meldingen, Kjølevann, sjekk instruksjonsbok.. Så der står det hvordan du fyller på osv.. Så mye kan tyde på at du har lite vann i systemet..

Skrevet

Aaaah, har ikke fått til å oversette det skikkelig. Men fikk fyllt på litt kjølevæske, bomma visst litt med det første øyekastet (trodde det var nok væske :oops: )

Meldingen gikk bort, men det kommer fortsatt et pling når jeg starter bilen. Kan det være fordi temperaturmåleren utvendig er ødelagt?

Skrevet

Kommer det ikke noe melding i lag med blinget? Det er mulighet for at det er utefølleren som lager krøll..Denne må du vel skifte uansett i og med at den er ødelagt? Og da merker du fort om blinget forsvinner, om det er den da :wink:

Skrevet

Det kommer opp det med temperaturmåleren, men skjønner ikke at det skal være en -kritisk- feil. Den skal skiftes ja, så det ordner vel seg.

Edit: Takk for hjelpen.. :)

Skrevet

Den plinger sikkert fordi den tror det er +3° eller lavere ute (isvarsling). Når sensoren går fyken pleier temperaturen vise -37°.. hva viser din?

Sensoren skal sikkert sitte i venstre kjølekanal til bremsene på din bil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...