BreitBau Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Bjørg er lat, så ho forblir garsjen til 1. mai.. Ned på vårmønstringa, og deretter inn igjen i garasjen til 16.mai.. Ellers er det bare steinsprut.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2009 her er gatene feid, nesten alle har jo fått på sommerdekk, og ting er flotte hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Her har dem enda ikke spylt å gjort rein saltbilen, så det er ikke sjans før uti slutten av april at sommerdekkene skal på.. Forøvrig er det helt greit det.. Så får hatt på ett strøk med arcanol/owatrol 50/50 sp den blir fin igjen under og i hjulbuer, samt at jeg får vaska, clayet, lakkrenset, polert, lakkforseglet og til slutt lagt på 3 strøk med Chemical Guys 50/50 Limited series Concourse paste wax *gliser* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2009 jeg skal også handle litt snart hehe... gleder meg bare men må få lakket litt småting før jeg gidder, og det skjer ikke før etter påske Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Hva har du tenkt å handle? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2009 tenkte å handle noen nye kluter, hanske, tørkehåndkle, carnubavoksen til MG, tech wax 2.0, en ny clay, en ny UQD, og den tyre gloss greia Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Det høres ut som en super pakke Akkurat etter min smak.. Liker meguiars veldig godt, selv om jeg prøver noe nytt til sommern.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2009 mhm... venter å hører hva du mener om det... så får jeg se om jeg også svikter mg hehe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Jeg svikter jo ikke mg.. Skal jo bruke de på de andr bilene hjemme, og på bruks-e30'en Åsså får vi se åssen jeg liker de andre produktene.. Men de er i utgangspunktet alt for "dyre" til å bruke mye av.. Er litt spent på hvor mye det går av alt liksom.. KJøpte jo megs i fjor, og har jo igjen omtrent hele flaska med både tech wax 2.0 og tire gloss.. Clay kittet og uqd'en gikk det derimot mye av.. Også er det bare av anbefalning at jeg gikk vekk fra Water Magnet og washmitt og over på Chemical Guys MF towel og Swissvax Wascpudel.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2009 hva da slags anbefalinger? men den clay greia... jeg føler at den har lite for seg på 320en... blir liksom ikke så mye mer rein, enn å bare bruke lakkrens... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Lakkrens løfter skitt ut av porene.. Clay fjerner asfalt, fugleskit, industriell forurensing, sur nedbør, osv osv.. Om du skjønner, clayen tar vekk det som ligger oppå lakken, mens lakkrensen i utgangspunktet fjerner skiten som ligger i lakken.. I følge bilpleieguider brukes alltid clay før rens, og clay brukes også som lett lakkrens til mer ukentlig bruk.. Lakkrens inneholder såvidt jeg skjønner, stoffer som gjør at proffene ikke pleier å bruke det noe mer enn 2 ganger i året.. Høst og vår.. Her kan du lese mer om Lakkrens/polish og Beskyttelse http://www.detailersclub.no/artikler/tester/19-testmeguiars-vs-duragloss Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansh Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Hmmm.. sant sant... Batteriet er parallellkoblet med dynamoen og karosseriet er bare et felles kontaktpunkt på "ene siden" av alle motstandene i bilen (alt som bruker strøm i bilen). Så lenge det er spenninsregulator på dynamoen så leverer den jevn spenning til alt som trenger det i bilen helt uavhengig av om det er et batteri der eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2009 Lakkrens løfter skitt ut av porene..Clay fjerner asfalt, fugleskit, industriell forurensing, sur nedbør, osv osv.. Om du skjønner, clayen tar vekk det som ligger oppå lakken, mens lakkrensen i utgangspunktet fjerner skiten som ligger i lakken.. I følge bilpleieguider brukes alltid clay før rens, og clay brukes også som lett lakkrens til mer ukentlig bruk.. Lakkrens inneholder såvidt jeg skjønner, stoffer som gjør at proffene ikke pleier å bruke det noe mer enn 2 ganger i året.. Høst og vår.. Her kan du lese mer om Lakkrens/polish og Beskyttelse http://www.detailersclub.no/artikler/tester/19-testmeguiars-vs-duragloss nice nice da vet jeg det... da blir det bare clay på meg, for lakken er jo ikke skitten, ikke ru, ikke full av salt og dritt... hmmm... kanksje en kjapp omgang med lakkrens da bare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mars 23, 2009 Share Skrevet Mars 23, 2009 Ja, ikke sant Det er jo hovedsaklig dersom porene på en bil ikke er fylt med oljer/voks at man må gå til verks med lakkrenser for å få ut igjen all skiten som har trekt inn der.. Dette er ikke noe clayen greier å suge til seg heller.... Har lest meg litt opp på tingene nå, og fikk en overraskelse i at det faktisk er en vesentlig forskjell mellom sealant (beskyttelse) og voks.. De råeste i klassen legger på 2-3 lag med sealant etter de har renset og polert, og dette tørker 12-24 timer mellom lagene.. Og deretter går det over 2-3 ganger med voks, som også skal herde 12-24 timer.. Det blir jo en hel jævla uke i garasjen det som du ikke får brukt bilen, før ett treff! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mars 23, 2009 Forfatter Share Skrevet Mars 23, 2009 heheh... ja, men nå har vel de som har råd, og er så nøye på det, 8 andre biler, 3 hus, 4 koner og 2 dusin unger også da hehe dessuten så står vel bilen med voks på hele året den ikke blir brukt... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå