///Mysild Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2009 En rotary polermaskin som suger ordentlig..Men får lære meg rotary polishing med den tror jeg.. rett og slett en vinkelsliper maskin? de er gode de, bare kjøp noen ordentlige puter hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 En rotary polermaskin som suger ordentlig..Men får lære meg rotary polishing med den tror jeg.. rett og slett en vinkelsliper maskin? de er gode de, bare kjøp noen ordentlige puter hehe nja...bør vel være trinnløs regulering av hastigheten iallefall Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 Problemet med de billige maskinene er at de nesten stopper opp når man legger litt press på dem. De litt dyrere har hastighetsjustering som kompenserer når man legger på litt trykk, noe som de billige sliter med. Her er et eksempel på hva som skjer med en billigmaskin når man legger på litt press: Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2009 En rotary polermaskin som suger ordentlig..Men får lære meg rotary polishing med den tror jeg.. rett og slett en vinkelsliper maskin? de er gode de, bare kjøp noen ordentlige puter hehe nja...bør vel være trinnløs regulering av hastigheten iallefall er ikke alle det da? min går fra 600- til 3k om jeg ikke husker feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2009 Problemet med de billige maskinene er at de nesten stopper opp når man legger litt press på dem. De litt dyrere har hastighetsjustering som kompenserer når man legger på litt trykk, noe som de billige sliter med.Her er et eksempel på hva som skjer med en billigmaskin når man legger på litt press: seriøst? har du faktsik sporet opp en film! hehe... jeg pleier bare å sette maskinen på, starte den på lakken og justere hastigheten deretter... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 Problemet med de billige maskinene er at de nesten stopper opp når man legger litt press på dem. De litt dyrere har hastighetsjustering som kompenserer når man legger på litt trykk, noe som de billige sliter med.Her er et eksempel på hva som skjer med en billigmaskin når man legger på litt press: seriøst? har du faktsik sporet opp en film! hehe... jeg pleier bare å sette maskinen på, starte den på lakken og justere hastigheten deretter... Fant en film med mange tips til deg Sondre http://www.youtube.com/watch?v=Wz1usG8m ... re=related Hvis du lærer deg disse blir du un-beatable Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2009 Problemet med de billige maskinene er at de nesten stopper opp når man legger litt press på dem. De litt dyrere har hastighetsjustering som kompenserer når man legger på litt trykk, noe som de billige sliter med.Her er et eksempel på hva som skjer med en billigmaskin når man legger på litt press: seriøst? har du faktsik sporet opp en film! hehe... jeg pleier bare å sette maskinen på, starte den på lakken og justere hastigheten deretter... Fant en film med mange tips til deg Sondre http://www.youtube.com/watch?v=Wz1usG8m ... re=related Hvis du lærer deg disse blir du un-beatable sava, kan det gjøres så lett altså... i så fall: "diverse meguiarsprodukter til salgs" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ad|oS Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 Problemet med de billige maskinene er at de nesten stopper opp når man legger litt press på dem. De litt dyrere har hastighetsjustering som kompenserer når man legger på litt trykk, noe som de billige sliter med.Her er et eksempel på hva som skjer med en billigmaskin når man legger på litt press: seriøst? har du faktsik sporet opp en film! hehe... jeg pleier bare å sette maskinen på, starte den på lakken og justere hastigheten deretter... Et annet problem med billige maskiner er vel at du sliter mye mer før du klarer å bryte ned produktene skikkelig, og dermed ikke gir de rette arbeidsforhold. Altså ikke det resultatet du kunne ha fått! Har lyst på poleringsmaskin!!! Både DA (som den du har) og en roterende, men blir fort veldig dyrt dersom man skal ha noe med litt kvalitet. Helst opp i over 2000kr for bare maskinen! Så kommer pads og diverse produkter i tillegg hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Superbeetle Skrevet Mai 25, 2009 Share Skrevet Mai 25, 2009 En rotary polermaskin som suger ordentlig..Men får lære meg rotary polishing med den tror jeg.. rett og slett en vinkelsliper maskin? de er gode de, bare kjøp noen ordentlige puter hehe nja...bør vel være trinnløs regulering av hastigheten iallefall er ikke alle det da? min går fra 600- til 3k om jeg ikke husker feil hørtes rart ut, min vinkelsliper hyler iallefall avgårde på 11000 o/min:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 25, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 25, 2009 En rotary polermaskin som suger ordentlig..Men får lære meg rotary polishing med den tror jeg.. rett og slett en vinkelsliper maskin? de er gode de, bare kjøp noen ordentlige puter hehe nja...bør vel være trinnløs regulering av hastigheten iallefall er ikke alle det da? min går fra 600- til 3k om jeg ikke husker feil hørtes rart ut, min vinkelsliper hyler iallefall avgårde på 11000 o/min:) det er en poleringsmaskin, men den er i den såkalte vinkelsliper klassen ^^ hehe... lol! 11k rpm hadde gjort seg på lakken ^^ hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Det stemmer.. den stopper når du setter den nedpå.. Derfor er det greit å kjøre maskinen uten belastning så kan du lære deg å "høre" når du har riktig turtall.. Var faktisk ikke noe problem.. Men du må glemme justeringa, og heller ta det på hørselen.. ca 5 er 1500 omdr med load, og det er ca 2500 omdr uten load.. Og trinn 1 er jo ikke for noe annet enn åstarte elektromotoren Når du setter den nedpå stopper den bare, så jeg pleier å spre produktet med trinn 2,5 og hoppe over til trinn 3 for å få igang cutting.. Kjører deretter etter noen "passes" opp til trinn 4, avslutter en liten stund med underkant av fem, forså å gå samme veien tilbake.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2009 jeg bruker bare lave hastigheter med litt godt trykk på... da har jeg full kontroll på varmen og kan stoppe den når jeg vil... hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Spørs jo hva slags produkt du har, men cutting coumpounden S30+ til Scholl skal feks ha 2000-10000 omdr med DA Men så har jo dette med nedbrytning av produktet å gjøre da.. Er ikke noe stress med varme hvertfall.. Kjørte Bosch maskina mi opp i 13000 omdr og kjørte med 1-2"/sek hastighet.. Ble ikke varmt.. DA er genialt slik.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Mai 26, 2009 Forfatter Share Skrevet Mai 26, 2009 hehe... cuttingen er jo noe man må være forsiktig med da! prøvde litt på min mors bil, tok godt selv med skala 6 får nok høvle over den ordentlilg i sommer... lurer på om ho er sjalu på min bil som er så blank ^^ hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BreitBau Skrevet Mai 26, 2009 Share Skrevet Mai 26, 2009 Hiver meg ikke rett på bmwen for å si det slik Har endret planene nå.. Istedet for å shine bilen med cutting compound, og fjerne alle swirls, blir det å fylle de med Tech Wax 2.0 tenker jeg siden denne inneholder mye fillere.. Tørr faen ikke bruke min egen bil som teststykke når det kommer til cutting.. Prøvde så vidt på Lise sin i går, og greide ikke holde den rolig engang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå