Gå til innhold

///Mysilds E36 *Update* Felger på!! Nye bilder s262

///Mysild
 Share

Anbefalte innlegg

da kommer jeg med en mega uppdate!!!!! :-D:-D:-D:-D:-D

etter mye "nedetid" og leiskap av bilen, lite vasking, null kjøring på 3 uker, og sterk vurdering av salg, har jeg nå takket være noen gode kompiser borte i Arendal, fått jeg fikset subframe disaster med stort hell! :-)

kjørte bort 11 på torsdag morgen og bilen var i lufta 1230

så gikk Christer (SuxXx) på jobb og jeg stod der alene, med bilen 1.8 meter over bakken, og klødde meg i hodet på hva jeg skulle begynne med...

Dekkene var jo en selvfølge, så jeg tok frem muttertrekkeren og tok av boltene, men hvor var nøkkelen til låseboltene!? etter mye fomling fant jeg den heldigvis inni hanskerommet... :-P

så var hjulene av, og jeg begynte å løsne litt på ting, ikke at jeg visste hva jeg skulle løsne ^^ ringte en kompis og spurte om best måte å få dritet ned på, å løsne hele bakstillinga, eller å løsne diffen og traversen hver for seg... fant ut at det enkleste var å ta ned ALT(!) så da var det av med eksos, løsene kalipter og skive, ut med de helvettes håndbrekkledningene som sitter som et helvete! brukte vel 1 1/2 time på å få bandittene løs... :evil:

så var det å koble fri ledningene og begynne å løsne mellomaksel... mikk makk arbeid, men det gikk tilslutt... så var det begynne å løsne diverse bolter og skruer og muttere under der... fikk løsnet litt på alt slik at jeg bare kunne sleppe driten ned på jekken etterpå... ned med bilen og løsne de siste skruene... bilen satt, ikke uventa, godt fast i mellomaksel, så måtte hjelpe skruene ut av diffen... da ramlet alt ned og jeg var en glad gutt :-)

etter mye venting kom sveiseren og han holdt på i mange timer og mye styr med bytting av apparat ble arbeidet meget bra!

foringene i traversen ble brent ut og byttet med polyuretan foringer fra AKG motorsport... Christer stod for byttingene av foringene og brenningen :-P

når klokka var rundt 2 på natta, begynte vi å montere, og detvar godt vi var 3 personer igjen, for det å ha stått der alene å skrudd, hadde aldri gått :-P når klokka var 5, var bilen ferdig sammenskrudd og jeg kjørte trøtt hjem :-)

så nå er det snart polering, og god rengjøring av bilen, for nå fortjener den en ordentlig oppfriskning! :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

///Chris:

ja, er glad :-) deilig at det ble fikset, legger ut noen mobilbilder etterhvert (glemte sef kameraet :-s)

hehe... viktig med forbilder :-P

hei snurre, all min lakkering har blitt satt på vent pga SFD, men nå er det fikset, så skal høre med han i neste uke om det kanskje snart passer ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha... jeg sa ikke forbilde;) Men du har en flott bil så du holder bra og slikt får meg til og å sette inn det ekstra giret når det kommer til vedlikehold. Men whatever makes u happy :P

Sliter fortsatt med å lese meg igjennom tråden din... er vel kommet til side 60 nå men lenge igjen :P Får svi når man tar pause fra forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

faen, glemte å ta unsubscribe igjen..lol!

dvs. du får mail ved hvert nytt innlegg? :roll:

Det må topp å "abonere" på denne tråden hvis man liker å få mail, Sondre sporer jo av hele tiden og innleggene renner jo inn :wink::P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...