Gå til innhold

Hvordan enkelt få mer lyd av originalanlegget. (ny info s.1)


 Share

Anbefalte innlegg

Da har jeg handlet inn THA 475 PnP samt 5,5m kabel og overgangskabel. Kom på rett under 2000,- Nok via Ebay og Amazon. Kan hende jeg får 24%mva på 1300,- av dem når ebay pakka kommer til Norge, men noen ganger smetter det igjennom. Amazon la automatisk på mva. 

 

Blir spennende å se hva det gjør med orginalanlegget. Blir vel til å bytte ut alle høytalerene etterhvert og tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann har kjøpt meg en Blaupunkt THA475PnP forsterker som jeg skal montere inn bak i min 2000 e38 730d, bake har jeg disse kablenerknkq2vf5bnv8qfffiuy.jpgHva er den lille pluggen (og den som mangler) ved siden av den store?25xsw2rt0n1z5wq6tc3g.jpgBak på forsterkeren, hva er den kabelen som "mangler" bak der (er bare en stk tilkoblet)ev60hhwwczl6rfnzu1wc.jpgHar en cd veksler som jeg ikke vet om virker, mangler den kabelen som skal inn i den største pluggen...ser at det er tapet inn en phonokabel på ei ledning bake i bilen (lyd ut)...er det lyd ut/inn som normalt går på den pluggen?7y9xtyvuy8wkpiis06dg.jpgSer i forumet at jeg trenger ADAPTER CABLE 7 607 622 017 001 for å koble til forsterkeren...skal denne videre kobles til den originale forsterkeren??...eller skal originalforsterkeren fjernes helt? Eller er det en annen adapterkabel jeg trenger?

Den kabelen som mangler ser ut som kontakta til cd-vekslern, om det er Orginalspillern du har. Kan evt. Koble på aux.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Nokon som har en adapterkabel til e90 til salgs?

Produktnummer: 7 607 622 016 001

 

Skal vere samme kabel som brukast i nyere E39 (etter sep. 2000), samt x3, x5 z4, z8, Mini etter 2003, E65 7 serie, og E60.

 

 

 

Ser slik ut:

post-57951-0-95956500-1404037146_thumb.j

 

Gi en lyd dersom du har en du vil selge:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lage adapterkabel sjølv.

 

Sidan blaupunkt har slutta å produsere adapterkabler, er det vanskelig å få tak i desse, som dokke ser i forrige post er eg ute etter en kabel som er brukt i fleire nye BMW, VAG og Opel.

 

Etter litt tenking kom eg fram til at dette umulig kunne vere vanskelig å lage sjølv, adapterkabelen er jo i praksis berre ein forlengelses kabel, som sammen med forlengelseskabelen, kobler forsterker i serie fra høgtalerkablane. Samt. + og -.

 

Har bestillt følgande:

 

http://www.sonicelectronix.com/item_12807_Metra-71-9003.html 

 

http://www.sonicelectronix.com/item_12418_Metra-70-9003.html

 

Lodder alle kablane sammen, med unntak av høgtalerutganger. Der kjøper eg vanlig høgtalerkabel, lodder på adapter, som er lang nok til å strekke til forsterker i bagasjerom. 8 lengder totalt. 4 som gir signal til innput på forsterker og 4 stk som går fra output på forsterker og inn igjen på adapteren, som er kobla til originalt ledningsnett.

Strøm tar eg direkte fra batteri i bagasjerom, og sjølvsagt jording på eit egna punkt i nærhet av forsterker.

 

På denne måten slipper du også å kjøpe forlengelseskabel, og du kan bestemme tverrsnitt på kabel sjølv. Og den originale kablinga bak spiller er heilt urørt.

Sansynligvis også billigare en å kjøpe originale kabler.

 

Einaste du trenger i tillegg er rekkeklemmer til å feste høgtalerkabel på forsterker. Samme type som er på output på forst.

Denne finnes heilt sikkert å få tak i, eg var heldig å fant på jobb :)

 

Googla BLZ 5.08, så fant eg denne:

post-57951-0-47476200-1404306513_thumb.j

 

Edit:

Dette er fortsatt teroretisk, då eg ikkje har testa dette endå. 

Gi gjerne en lyd dersom du er uenig i tankegangen..

Skal heller ikkje ha full cred for dette, sidan eg fant inspirasjon på eit utenlansk vw forum.

Endret av p.o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kult.

Har da ett spørsmål her...

Jeg har nå kjøpt nytt invetar i min e46 touring. Denne har orginalt bare basic anlegget og jeg har planer om å oppgradere til hk anlegg (look)

Jeg mangler da høytaler nr 3 i front dør og høytaler i bakdør.

Hvordan vil dette da fungere om jeg bare shøtre og splitter kablene som alt er der for å få nok til ett hk look? Med bruk av delefilter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har kjøpt THA 475 PnP bruk og det kommer med 2,5/3 meter ledninger, er det noen som har koblet denne med så kort ledning ??

Er det noen andre plasser som denne kan  legges ? (har bare hatt bilen min i noen dager )

Kan noe linke 5.5 M og overgang som passer til E60 2007 sedan. ( dem game linken i tråden virker ikke alle)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt THA 475 PnP bruk og det kommer med 2,5/3 meter ledninger, er det noen som har koblet denne med så kort ledning ??

Er det noen andre plasser som denne kan  legges ? (har bare hatt bilen bin i noen dager )

Kan noe linke 5.5 M og overgang som passer til E60 2007 sedan. ( dem game linken i tråden virker ikke alle)

Ingen som vet eller kan hjelpe meg ? ;) var innom Tv boen /svinesund) men han hadde bare en over gang med 2 HAN plugger,  forlengelse kabelen har 1 HAN 1 HUN ...

ser og bildene fra det som er linket og det er 2 HAN på ISO overgangene, noen som kan forklare meg dette ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...