Gå til innhold

Power i 520IA

DiceMan
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg er nokså grønn innen bil, men jeg vet at bilen min, en 520IA 1997mod, er nokså treig. Jeg vet også at det er lett å bare skifte til en sprekere bil, men jeg lurer på om noen av dere vet hva som kan gjøres for å få en bedre ytelse i bilen, til en ikke all for dyr pris...10-15lapper.

I tillegg har jeg tenkt å senke den, det må i såfall bli hos noen som kan det, for det er all for mye jobb for meg. Har sett bak i bilen, det er noen luft-slanger der, og jeg mistenker at jeg kanskje kan forandre høyden bak med en justering, men hvor gjør jeg så dette? Blir litt flaut å dra på bilverkstedet og spør, derfor spør jeg her først. Håper noen kan gi meg tips og svar på dette, gjerne litt utfyllende, for jeg er teit på bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror du får ett turbo kit fra a-dekk til 12-13 tusen med det som trengs, men duer helt nødt til å ha litt peiling på bil om du skal sette igang med dette. monteringa går sikkert greit, men innstillingene etterpå er viktig får å ha noe utbytte av det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja a-dekk har turbo sett rundt den prisen du nevte der.

Sist jeg så a-dekk hadde han en 320i med det turbosette han selger,der kjørte han med 0,9 i ladetrykk:) Allså 260 hester :P

Du vill merke bra forskel for å si det sånn!

Men som sakt litt kjekkt å kunne litt bil før man hever på no sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville heller brukt pengene på bilens utseende istedet for å korte motorens levetid med turbo.Har tatt kål på 2 stk 528 motorer på 4 år med turbo,gikk over til orginal 520ia og er kjempefornøyd,turbo er morro men kan fort bli veldig dyrt,tåler ikke autobahn kjøring ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo svaret på dette selv. Hadde det vært en lettvint måte å få mye mer rimelig effekt i disse sekserene så hadde nok BMW gjort det selv. Bytt til 523! På papiret kun 20 hk forskjell, men jeg kan love deg at det kommer til å føles som en revolusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...