Gå til innhold

Dumpventil Lyd

Singda
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, driver nå å tester dumpen min litt på min 325i e36 turbo,

den er 1 stemplet og justerbar, men synes den lager litt lite lyd kansje..

Har dradd den til ca 4000 rpm og lader 0,3-0,4 bar

Har lyst på sånn flafrelyd ifra dumpen :lol: men ikke sikkert det går?

isåfall, hva må jeg gjøre da?

Turboen er den samme som a-dekk selger, (t/3 x power Med intern wastegate.

Håper på svar=D

Mvh Simon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare å shrimse dumpen opp det! så blir den stram og flapprende....

schrimse? har stramma den på max,

en kompis sa jeg kunne ta av vakumslangen på dumpen og tette den igjen så hvar det som jeg ikke hadde dump,

Det funka litt men fortsatt ikke noe særlig til plafring, skal prøve å skaffe meg et nytt rør som er 100% tett som dumpen sitter på, (har 3 hull i det som står på som jeg har forsøkt sveiset ijen,ikke sikkert det er helt tett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører uten dump og lader 0,5 på min.

Snerten flaprelyd i den.

Med et trykk på 0,3 0,4 så blir det desverre ikke versting lyd av en dump da det blir litt lite trykk og dumpe. ;)

Min forrige 525 tic ladet jeg 1,2 på det meste, og dump lyden var ekstremt mer dominerende enn på en halv kilo. (justerte litt trykk og lekte litt med det der)

Med et trykk på kiloen og oppover funker det fett med en "stram" dump som justeres litt for tight. (skal jo egentlig justeres slik at det ikke kommer mottrykk mot turbo ved gassoppslipp)

Da ble det en kombinsjon av flaprelyd og dump.

Grei nok lyd det, men krever sitt trykk egentlig.

Den peneste/råeste lyden ved slike homsete ladetrykk vi gutta under kiloen kjører med, får du nok ved og kjøre dumpfritt ja.

Synes den lyden er gull jeg. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjører uten dump og lader 0,5 på min.

Snerten flaprelyd i den.

Med et trykk på 0,3 0,4 så blir det desverre ikke versting lyd av en dump da det blir litt lite trykk og dumpe. ;)

Min forrige 525 tic ladet jeg 1,2 på det meste, og dump lyden var ekstremt mer dominerende enn på en halv kilo. (justerte litt trykk og lekte litt med det der)

Med et trykk på kiloen og oppover funker det fett med en "stram" dump som justeres litt for tight. (skal jo egentlig justeres slik at det ikke kommer mottrykk mot turbo ved gassoppslipp)

Da ble det en kombinsjon av flaprelyd og dump.

Grei nok lyd det, men krever sitt trykk egentlig.

Den peneste/råeste lyden ved slike homsete ladetrykk vi gutta under kiloen kjører med, får du nok ved og kjøre dumpfritt ja.

Synes den lyden er gull jeg. :P

Okey daså :)

hehe, kan justere den opp på 0,5 men vill egentlig ikke pga jeg ikke får nokk bensin, har bedre bensinpumpe og bensinstrykkreg men får ikke nokk bensin da heller har jeg hørt,

Må finne en løsning så den får mer bensin som ikke koster så mye:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal holde å sette i littegrann større dyser.

Eneste utingen med det er at den vil sote litt på tomgang og når du bare ligger og "daukjører" bilen.

Men du vil få nok bensin når turboen lader da.

Må nok en del mer til enn det ladetrykket der før det blir skikkelig lyd.

I min bil er det bare såvidt dumpventilen blåser ved det trykket, men ved 1,2 bar blir det et sabla høyt "POFF" hver gang jeg slipper opp gassen.

Vurderer å montere på en gjenbruksventil heller (slik som sender ladetrykket tilbake til stedet turboen henter luft fra) som knapt kan høres.

Er man heldig hører man et meeget beskjedent lite "tysh".

En gjenbruksventil hjelper litt på gassresponsen ut av svingene, og er ikke så "harry" som de som blåser høylydt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal holde å sette i littegrann større dyser.

Eneste utingen med det er at den vil sote litt på tomgang og når du bare ligger og "daukjører" bilen.

Men du vil få nok bensin når turboen lader da.

Må nok en del mer til enn det ladetrykket der før det blir skikkelig lyd.

I min bil er det bare såvidt dumpventilen blåser ved det trykket, men ved 1,2 bar blir det et sabla høyt "POFF" hver gang jeg slipper opp gassen.

Vurderer å montere på en gjenbruksventil heller (slik som sender ladetrykket tilbake til stedet turboen henter luft fra) hvilket ikke lager noe lyd, og hjelper litt på gassresponsen ut av svingene.

Okey, skjønner, Er usikker på hvilken strls jeg skal ha på dysene jeg da,Men vist det er noen som veit så bare si ifra:)

Skal teste å erstatte det røret som dumpen sitter på med et rett et som ikke har noe hull i seg så får vi se om det blir noe likere:)

Skal jo lade litt mer trykk siden alikavell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...