Gå til innhold

Nikolaisens garasje... "Vinterlagring av bilene"


raynik
 Share

Anbefalte innlegg

  • Svar 481
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Høres dyrt ut men slik er det når det blir store areal, men dette inkluderer graving, vann/kloakk pluss pluss.......det er stor forskjell fra 50 til 180 kvm... hele første etasje er i isolert leca inkludert puss inn og utvendig.har funnet ut at murer og grunnarbeid er det som koster penger. tror ikke det havner så langt unna 600 da nei.. avløpsrenner i gulvet pluss varmekabler her og der..hehe

har forresten ikke rørt en finger selv... og skal heller ikke det ....

må jo sis at inkludert i dette er også byggesøknader og tegninger inkludert..pluss er vel noe gravearbeid og masser rundt garasje og hus også med i dette regnestykket... har endret litt på gårdsplassen grunnet størelse og plassering av garasjen..

Men for å si det slik så blir alt skikkelig gjort og jeg bruker kun di beste handtverkerne når jeg først legger så mye penger i et prosjekt... lønner seg ikke å spare 50000 på dårlig handtverk...

Jeg tviler ikke på regnestykket ditt, dette er dyrt og omfattende arbeid som koster penger. Jeg er imidlertid helt enig med deg vedrørende håndverk. En bekjent av en god venn av meg (som for øvrig er byggmester) skulle bygge ut stuen sin. Han valgte polakker istedefor å bruke byggmestervennen sin. Joda, dette resulterte i at tilbygget raste et par dager etter ferdigstillelse.. Forøvrig vil jeg fraråde alle å bruke polakker i slikt arbeid. Kun 10% av de som jobber i Norge er utdannet - og det sier litt.. Når de i tillegg ikke kan bygge etter Norsk lov blir det aller meste helt galt.. :lol:

Nei, for guds skyld. Bruk norske, utdannede håndverkere som har hjerte for faget. Det er verd hver eneste krone ekstra det koster..

Forøvrig må jeg si jeg misunner garasjen din. Skal bli spennende å se masse mere bilder av herligheten.. :D

jeg jobber som leverandør til byggenæringen og har hørt litt forskjellig selv. Er en del firma som satser på godt norsk håndtverk som bare går og venter på å få ta alle reklamasjonene som de regner med vil dukke opp i årene som kommer. (Og da har trolig mange av firmaene som gjorde jobben for lengst pakket sakene).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

drømme garasje;D

tror det blir bra med fliser på gulvet:)

er flis på gulvet på det verkstedet jeg jobber og jeg slapp en muttertrekker i gulvet og ikke noen fliser som knuste..

blir bra dette, lykke til videre;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hei! Dette ser utrolig bra ut.

Når du skal legge flis, få tak i industri flis, vi la det i vårt 130kvm verksted, kun to-tre fliser har knust på 3 år. De ligger ute ved porten, mere utsatt. Pigg dekk og slikt er IKKE noe problem, har kjørt flere biler med pigg der inne, det er ikke noe problem, blir ikke merker.

Det er dyrt, men er verdt det, absolutt. Har mistet mye verktøy, ingen som ligger sammen med andre, med skjøt rundt har knust. Fliser er helt knall!

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde tenkt å legge industi flis ja, tror flis er det beste langsiktig sett..

koster litt, men skal man ha det bra så koster alt!!! slik er det bare, tror det blir knall dette.

takk for tips og kommentarer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har du tenkt deg når det kommer til oppvarming av garasjen?

Skal den varmes opp hele vinteren?

Tenkte bare at det kanskje hadde vert lønnsomt å fore veggene litt ut å isolere det ekstra.

Hvis du fremlegger U-verdi på veggene som du har nu, og U-verdi på veggene med den utforings tykkelse som kunne vere aktuelt for deg, da kan jeg godt lage en beregning for deg på begge

U-verdier får du sikkert fra Glava hvis du spør dem.

Må da ha litt mål på vegg, gulv, etasje skille, vinduer og port men det kan vi ta på PM hvis du vil.

Der kan verre mye spart på sikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal være varme ja, har issolert leca i hele garasjen, alle vindu og dører er vanlig hus vindu med doble glass...

tror ikke det blir issolert noe mer enn dette..

har nå bestillt industriflis til gulvet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ikke varme i gulvet i garasjedelen...skal ha oppvarming ved bruk av olje ovn/kamin.

en slik som brenner all slags olje ink. spillolje. disse er miljøgodkjente!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå fått industrifliser til hele garasjen, og litt ekstra dersom man knuser noen etterhvert..

har issolerte crafford porter, så der tror jeg ikke det skal bli det store problemet. skal være tett disse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...