TJ Skrevet Oktober 27, 2007 Skrevet Oktober 27, 2007 Anbefaler Hella facelift lykter på det sterkeste. Veldig enkel montering og god kvalitet! Har vært borti andre typer facelift lykter, og de holder som regel ikke akseptabel kvalitet (selv om de er mye billigere). Er verdt å svi av noen tusinger ekstra for å få Hella lyktene.
Haug530D Skrevet Oktober 27, 2007 Skrevet Oktober 27, 2007 Så det nå at jeg må bestille fra Schmiedmann Norge. Synd de skal ha 3000kr mer for å sende de samme lyktene fra norge. Får handle et annet sted. Bestiller du fra https://www.koed.dk/ Får du Hella Facelift lykter til ca 4800,- Levert på døren. Eller om du skal ha Xenon: Får du Hella Xenon Facelift lykter til ca 7175,- Levert på døren. Schmiedmann Tar 6000,- for Facelift lykter + frakt Schmiedmannar 7800,- For Xenon Facelift lykter + frakt så det er en del å spare på å kjøpe de hos Koed ja, har ikke funnet Hella Facelift lykter billigere noe annet sted, foruten Ebay, får man kjøpt de på Ebay og slipper Moms på de så blir de billige. Kan da få Xenon Lyktene levert på posten til ca 5400,- (Uten moms) og uten Xenon 3800,-
BRIO Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 Jeg skal nok ikke ha noe annet en Hellalykter. Til min Oxfordgrønne bil vil jeg ha faceliftlykter med gul blink. Koed har slike men kun fra 9/2000 mod. (Jeg har 97) Mer info får jeg ikke på Koed sine sider. Jeg får heller ikke noe informasjon om det er Hella-lykter. Ser ut til at systemet i nettbutikken der kun er lagt opp for windows-brukere. Får låne en win-maskin og sjekke en dag. Ellers er GS rimeligere på disse lyktene en Schmiedmann Norge.
Haug530D Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 Jeg skal nok ikke ha noe annet en Hellalykter. Til min Oxfordgrønne bil vil jeg ha faceliftlykter med gul blink. Koed har slike men kun fra 9/2000 mod. (Jeg har 97) Mer info får jeg ikke på Koed sine sider. Jeg får heller ikke noe informasjon om det er Hella-lykter. Ser ut til at systemet i nettbutikken der kun er lagt opp for windows-brukere. Får låne en win-maskin og sjekke en dag. Ellers er GS rimeligere på disse lyktene en Schmiedmann Norge. Facelift kom i 9/2000 så det er de lyktene du skal ha, de er også Hella (Koed) selv om det står 9/2000 så er det ikke sånn at de ikke passer bilen din, men at Lyktene med klarglass og AE ringer ikke kom før da, altså 01 look. Btw ser du har samme farge på bilen som meg, hvorfor vil du ha gul blink? mye finere med hvit blink, jeg har lykter nå med hvit blink og har bestillt Hella Xenon Facelift fra Koed med hvit blink.
Cato84 Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 Hva er egentlig forskjellen på facelift uten xenon, kontra de med xenon? Andre glass? Skal ettermontere xenon etterhvert, men skal handle meg facelift lykter først. Vil det da lønne seg å handle med Xenon, eller vil dette være helt rævva før man monterer xenon?
Haug530D Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 Hva er egentlig forskjellen på facelift uten xenon, kontra de med xenon?Andre glass? Skal ettermontere xenon etterhvert, men skal handle meg facelift lykter først. Vil det da lønne seg å handle med Xenon, eller vil dette være helt rævva før man monterer xenon? Forskjellen på Facelift med og uten Xenon er kun at Nærlys reflektoren er Tilpasset Xenon pæren. Dersom du kjøper Facelift lykter å ettermonterer Xenon må du kjøpe ett uroginalt sett, dette blir ikke godkjent da du må ha automatisk justering av lyktene å lyktespyling, i tilegg er ikke reflektorene beregnet på Xenon pærene, så det blir nok dyrest dersom du skal kjøpe Facelift lykter å ettermontere Xenon også skal du kjøpe Facelift med Xenon senere, da må du i tilegg ha nye tennere å diverse igjen.
DanH Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 Når det gjelder lykter kan du sjekke disse to.http://www.gsbildeler.no/ http://norway.schmiedmann.com/ Mye å velge i. Kjører selv med slike pører med blåaktig lys. OK de. Vanskelig å si hvor mye bedre lys man får av dem. Når det gjelder pæretyper får du sjekke selv. Enklere bil å skifte lyspærer på har jeg ikke vært borti, så det klarer du fint Har det samme på min. Men er det ikke mulig å stille høyden på nærlysene?? Spredningen blir det vel værre med, men kan vel justere litt sidesveis og, eller? Ellers så er jo lyktene greie de.
BRIO Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 Er det lyktene som gjør at du ikke får stille høyden på nærlysene?
BRIO Skrevet Oktober 28, 2007 Skrevet Oktober 28, 2007 Jeg skal nok ikke ha noe annet en Hellalykter. Til min Oxfordgrønne bil vil jeg ha faceliftlykter med gul blink. Koed har slike men kun fra 9/2000 mod. (Jeg har 97) Mer info får jeg ikke på Koed sine sider. Jeg får heller ikke noe informasjon om det er Hella-lykter. Ser ut til at systemet i nettbutikken der kun er lagt opp for windows-brukere. Får låne en win-maskin og sjekke en dag. Ellers er GS rimeligere på disse lyktene en Schmiedmann Norge. Facelift kom i 9/2000 så det er de lyktene du skal ha, de er også Hella (Koed) selv om det står 9/2000 så er det ikke sånn at de ikke passer bilen din, men at Lyktene med klarglass og AE ringer ikke kom før da, altså 01 look. Btw ser du har samme farge på bilen som meg, hvorfor vil du ha gul blink? mye finere med hvit blink, jeg har lykter nå med hvit blink og har bestillt Hella Xenon Facelift fra Koed med hvit blink. Ok! Andre steder står det bare at de passer alle modeller, skjønte ikke det Jeg syns gule blink er fint til den grønnfargen. En annen farge på bilen og jeg hadde valgt hvite blink jeg også
Cato84 Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Når det gjelder lykter kan du sjekke disse to.http://www.gsbildeler.no/ http://norway.schmiedmann.com/ Mye å velge i. Kjører selv med slike pører med blåaktig lys. OK de. Vanskelig å si hvor mye bedre lys man får av dem. Når det gjelder pæretyper får du sjekke selv. Enklere bil å skifte lyspærer på har jeg ikke vært borti, så det klarer du fint Har det samme på min. Men er det ikke mulig å stille høyden på nærlysene?? Spredningen blir det vel værre med, men kan vel justere litt sidesveis og, eller? Ellers så er jo lyktene greie de. Så med andre ord, så sier du at jeg bør handle facelift lykter med xenon med engang hvis jeg skal ha xenon senere? Og med uorginalt sett, så mener du xenon sett og ikke lykter ikke sant? Får itaki komplett ombyggings sett med original oppsett xenon, men det kostet jo 18000,- eller noe! husker ikke nøyaktig pris akkurat nå. Har man automatisk høyderegulering når man starter bilen og lysene går først opp, så litt ned og så litt opp igjen? Husker ikke helt sekvensen den jobber i nå. men er noe slikt! Lyktespylere "har jeg" også, bare ikke koblet opp. Kommer forresten Facelift lykter med annet ledningsnett, eller må man koble om selv? Får man evnt. kjøpt overganger? Mye spørsmål her nå
Haug530D Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 Når det gjelder lykter kan du sjekke disse to.http://www.gsbildeler.no/ http://norway.schmiedmann.com/ Mye å velge i. Kjører selv med slike pører med blåaktig lys. OK de. Vanskelig å si hvor mye bedre lys man får av dem. Når det gjelder pæretyper får du sjekke selv. Enklere bil å skifte lyspærer på har jeg ikke vært borti, så det klarer du fint Har det samme på min. Men er det ikke mulig å stille høyden på nærlysene?? Spredningen blir det vel værre med, men kan vel justere litt sidesveis og, eller? Ellers så er jo lyktene greie de. Så med andre ord, så sier du at jeg bør handle facelift lykter med xenon med engang hvis jeg skal ha xenon senere? Og med uorginalt sett, så mener du xenon sett og ikke lykter ikke sant? Får itaki komplett ombyggings sett med original oppsett xenon, men det kostet jo 18000,- eller noe! husker ikke nøyaktig pris akkurat nå. Har man automatisk høyderegulering når man starter bilen og lysene går først opp, så litt ned og så litt opp igjen? Husker ikke helt sekvensen den jobber i nå. men er noe slikt! Lyktespylere "har jeg" også, bare ikke koblet opp. Kommer forresten Facelift lykter med annet ledningsnett, eller må man koble om selv? Får man evnt. kjøpt overganger? Mye spørsmål her nå http://www.motortechnik.no/ selger ombyggingssett til ca 14-15 000,- Jeg har forøvrig bestilt ett Ettermonteringssett fra Koed: Lygter, Xenon eftermontering -Sæt Facelift forlygtesæt. www7979 DKK 8.599,00 Køb stk. Til følgende modeller: Alle modeller uden Xenon til og med 8/00. Information: - Xenon lys giver et markant bedre lys, sammenlignet med gammeldags halogen teknik. - For at overholde lovkravene anbefales også at købe lygtevaskeanlæg. - Sættet inkluderer alt hvad du skal bruge. - Inkl. Facelift 2000 forlygte opgradering
Cato84 Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 oki! kommer seg på ca. 11000,- pluss frakt dette da? Ikke så ille i forhold til norske priser!
Haug530D Skrevet Oktober 29, 2007 Skrevet Oktober 29, 2007 oki! kommer seg på ca. 11000,- pluss frakt dette da? Ikke så ille i forhold til norske priser! Nei det er grei pris det
Wildbill Skrevet Oktober 29, 2007 Forfatter Skrevet Oktober 29, 2007 Det er vel enkel xenon på disse tror jeg. Men jeg har ett litt off-topic spørsmål. Jeg la merke til at det ene parkeringslyset mitt ikke lyste, og tenkte jeg skulle kjøpe ny pære. I dag oppdaget jeg at det plutselig lyste igjen. Hva kan være årsaken til det? Har nettopp hatt bilen på service samt rep av bakrutevarme og kalibrering av regnsensor. Kan det ha noe med den jobben å gjøre?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå