BmwGrimstad Skrevet Oktober 26, 2007 Share Skrevet Oktober 26, 2007 Vet ikke om dette er riktig plass å spør om detta, men det gjelder BMW motorer, så et er vel litt teknisk. 1. På modellguiden for E34 så står 530i oppført med 8 sylindre. Stemmer dette? I motorguiden finnes ingen motorer med 8 sylindre med 3 liters volum. 2. Har det noen gang blitt laget en 327? Altså en BMW (ikke Alpina eller no) som heter det, ikke bare har slagvolum på 2.7 liter. Ser ikke noe til det i listene deres, men har hørt om det andre plasser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 26, 2007 Share Skrevet Oktober 26, 2007 opp tilogmed 1991 hadde e34 sekser, så kom den med 8'r. 325E hadde en lavkompa 2,7 liter ja. originalt fra BMW, Viss du ser på linken bort til høyre der det står online ETK så er der mye god info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 E34 530i ble levert med M30B30 motoren (rekkesekser) i perioden 1988-90 og med M60B30 motoren (V8 ) i perioden 1993-95. E34 535i hadde i perioden 1988-92 en M30B35 motor (rekkesekser) og E34 M40i hadde i perioden 1993-95 en M60B40 motor (V8 ). ETA motorene (ETA betyr "E" på gresk og "E" står i denne sammenhengen for Economy) ble levert til E28 og E30. Poenget var å øke motorvolumet og samtidig senke kompresjonen der målet var mer dreiemoment på et lavt turtall og dermed en bedre totaløkonomi... dog på bekostning av turtalsvillighet og dermed effekt. Altså ikke helt ulikt konseptet bak en moderne dieselmotor. Disse modellene ble spesielt populære i USA... selvfølgelig i kombinasjon med automatgear. M20B27 motoren i bl.a E30 325e er på 2693 cm3 og yter 122 HK ved 4250 rpm (senere 125 HK) samt 230 Nm ved 3250 rpm. E28 525e ble produsert i perioden 1983-87 og E28 528e ble produsert i perioden 1981-87. E30 325e ble produsert i perioden 1985-87. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 Er det forøvrig noen som har erfaring med en original E30 325e og kan fortelle hvordan den går vis a vis E30 320i og E30 325i ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 den har bedre drag på lave turtall enn 320'n har. men den gir seg fort da.. Å sammenligne den med en 325i går ikke.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenM2 Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 den har bedre drag på lave turtall enn 320'n har. men den gir seg fort da.. Å sammenligne den med en 325i går ikke.. MEN, tar man en 325 topp på den, da snakker vi igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Muren Motorsport Skrevet Oktober 27, 2007 Share Skrevet Oktober 27, 2007 den har bedre drag på lave turtall enn 320'n har. men den gir seg fort da.. Å sammenligne den med en 325i går ikke.. MEN, tar man en 325 topp på den, da snakker vi igjen! njaaa? var det så enkelt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BmwGrimstad Skrevet Oktober 31, 2007 Forfatter Share Skrevet Oktober 31, 2007 Men har det noen gang funnes en som HETER 327? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Oktober 31, 2007 Share Skrevet Oktober 31, 2007 nei, men mange med 325e motor borrer denne opp og får da 2,7 liter slagvolum, derav 327....sammen med 325i topp blir det visstnok bra fres i motoren og et bra utgangspunkt til turbobygge. Har ingen erfaring selv men har lest litt på nett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå