Gå til innhold

ødela fire felger på asfaltkant, erstatning fra vegvesenet?

plugg69
 Share

Anbefalte innlegg

-i natt på tur hjem kjørte jeg rett i en umerket asfaltkant.. jeg slo et stort hakk i den ene felgen, punkterte, og slo kast i di andre tre. er det no vits å prøve å kreve noe erstatning? kommer man no vei med det? skikkelig kjipt da det er originale m hjul.. 18 tommere..

blir gla om noen har noen gode nyheter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stor var denne asfaltkanten? Må ha vært ille hvis du har klart å ødelegge 4 felger! Men som integrale8v sier, ta bilder av stedet og kontakt vegvesenet/de som har ansvaret for asfalteringen der. Er du heldig er de medgjørelige og ser saken fra din side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fort deg å ta bilder før det evt. kommer opp merking ja! Om det ikke var merka og du kom kjørende forsvarlig har du krav på å få dekka skadene.

Håper det går bra da denslags kan være direkte farlig og de ansvarlige må stå til rette.

Lykke til og la oss høre hvordan det går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en her hjemme som kjørte på et vegarbeidsområde og ble tvinget til å kjøre ut i siden mellom to kjegler og tok knekken på to felger på BMWen sin. Han fikk nye hvertfall... Han kjørte nedi en relativt stor slaghole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ødelagt 2 felger, 2 dekk og traversen etter å kjørt over et hull i asfalten en gang. Tok bilder, kvitteringer og vitneutalelse og sendte til kommunen. Fikk avslag men kranglet i 5 måneder til pengene var på bok, det er bare å stå på, garantert avslag på første forsøk..............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er virkelig skrekken å møte på noe sånt i mørket ja. Ingen mulighet til å stoppe eller svinge utenom. Du ser hindringen, og bare venter på dunket... Grøsser når jeg tenker på det...

Du burde sjekke om ikke noe annet enn dekk/felg har fått skade også. Er jo litt av en påkjenning for forstillingen iallefall.

Lykke til. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skaff deg takst/bekrefttelse fra verksted + kvitteringer og evt vitner. Du trenger mest mulig for å tyne penger ut av staten. Jeg sendte inn klage, ringte og møtte opp til saksbehandler flere ganger og nektet å dra før jeg fikk penger, stå på!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig viktig at du tar bilder der det ev. burde stå skilting om asfalt/veiarbeid. Det er vel det viktigste med hele saken. Er KUN det de kan ta deg på.

Skilting skal inneholde varsel om at det foregår veiarbeid og om dette er noe som påvirker kjøremønsteret ,så skal det også være varsel om nedsatt hastighet og skilt etterpå om opphevet nedsatt hastighet.

Hvis disse skiltene ikke er til stede så har du en sterk sak. Hvis de står der , så er det du selv som er ansvarlig for ditt eget kjøremønster og eventuelle skader du måtte påføre eget kjøretøy.

De hekter seg alltid opp i "at du skal kjøre etter , og tilpasse fart etter forholdene". Disse forholdene er vegvesenet pliktige til å opplyse om hvis de selv har vært med på å påvirke de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiltingen er helt klart vesentlig, men det er jo uansett uakseptabelt at det er en relativt dyp grøft med skarpe asfaltkanter midt i veien. Særlig også om det ikke lar seg gjøre å unngå den. Jeg ville ikke ha kjørt nedi noe sånt uansett hastighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...