Gå til innhold

aLan's 93 318is coupe Nye bilder s. 5 vurderes nå solgt

aLan
 Share

Anbefalte innlegg

På tide å legge ut en tråd om min første bil, som blir et rullende mini prosjekt. Det ble da en -93mod. is-maskin som ble importet til landet i 2001 og har hadd 2 eiere her. Da jeg kjøpte den i slutten av mai hadde den gått ca. 133000km, og i følge service heftet, som kjedelig nok sluttet etter 2 servicer i Norge, og hvis forige eier snakker sant så er km.standen rett. Håper det!

I løpet av sommeren hadde jeg store planer over hva som skulle skje med bilen, men tiden gikk fra meg og jeg rakk ikke å gjøre så mye. Men da får jeg bare mer å gjøre i vinter å til våren.

Denne sommeren fikk jeg kjøpt og montert defa alarm, diffuser og nytt effekt anlegg(det gammle hadde rustet istykker). Jeg hadde også startet på rusten i ene hjulbuen men ser nå at lakken ikke ble bra å må kanskje gjøre det om igjen.

Til vinteren og til våren blir da planene å få gjort ferdig rusten, anelgg, M styling m/hellakering, lykter, interiør(slitte seter, så hvis noen har eller kjenner noen som har et sett med seter så ta kontakt) og andre diverse ting og tang.

Nå som det har blitt kaldere i været har jeg noen ganger fått litt problem med å få start på den. Kan det skyldes dårlig batteri? noen som vet.

Også virker ikke det ene tåkelyset mitt. Tåkelysene har blitt ettermontert en gang så det ser ikke helt 100% ut, men har målt at jeg har spenning fram til lyset men finner ikke ut hvorfor det ikke lyser. Pæren ser hel ut.

Var på en liten photoshot etter jeg hadde kjøpt den

IMG_3823_b.jpg

100-0030_IMG.jpg

hvis dere ser ser over pota så har ikke den nederste lista det så bra etter montering av det gammle effektanlegget

100-0021_IMG.jpg

ble litt sjokkert når jeg så hvordan det var gjort

100-0001_IMG_3.jpg

men så ble den slik med nytt effekt anlegg og diffuser

100-0034_IMG.jpg

og slik er den i dag. klar for vinteren

100-0001_IMG.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer med første innlegg siden du ble medlem i februar 06 ;)

Grunnen til at du har problemer med å få start på bilen kan være at det er dårlig kontakt mellom batteriet og strømkablene. Sjekk for irr. Var hvertfall et problem med min bil!

Når det gjelder pæren så prøv med en ny pære. Selv om den ser hel ut er det ikke sikkert at den er det.

Når det gjelder bilen, få på hvite baklykter så fort som mulig. Vil hjelpe vanvittig!

Uansett, lykke til med prosjektet! Kommer nok til å bli bra med planene dine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tåkelyset til å virke i går kveld, og ja det var bare pæren. Men litt frustrert over at hvis du spør om pærer på bensinstasjoner så tenker de på frukt :shock: for lite bil og for mye mat på bensinstasjoner.

Lurer på om jeg bare skal kjøpe nytt batteri når jeg først skal gjøre noe, fint å møte vinteren med nytt batteri :)

Nye lykter bak kommer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har nå hadd bilen på eu og service. fikk da svid av litt peger og den litt triste beskjeden om at det er slakke i begge øvre opphengskuler bak og et defekt eksosfeste. så er vel bare å bestille ny time og svi av litt mer penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var batteriet skiftet, og må si at den har aldri har vært så lettstartet før mens jeg har hadd den. problemet med tåkelyset har kommet tilbake og da ble det bestemt at det skal kjøpes inn nytt ledningsnett og skiftes ut når det blir litt varmere.

På mandag skal jeg ha bilen på veksted for å fikse feilene etter eu kontrollen, og når det er gjort skal rustbehandlingen starte opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt batteri hørtes digg ut ;) Ble det Biltema eller? Jeg kan vise deg hvordan du kobler ledningsnettet til tåkelysene når jeg kommer hjem til jul hvis du vil ;) Er gjort på 30 min når man vet hvordan det skal gjøres ;) Men du må vel få i deg nye lokk til bak lampene da siden di du nå har er utstyrt med hjemmesaget hull? ;) Får vel hive i en pære i instrumentpanelet også så blir det skikkelig god jul i år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...