Gå til innhold

Ettermontering av multiratt i e46!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan forklare meg veldig enkelt hva som må gjøres for å sette inn et multifunksjonsratt i e46?

Dette gjelder en 99 modell med den "gamle" typen ratt..

Vet at på faceliften så får man et kompletteringssett for å få det på.

Var på bmw i haugesund og hørte og de hadde ikke peiling! Aldri gjort det på sånn bil før kun på facelift.

Rattet eg hadde i bilen var av den simpleste typen, firkant inni og gummi rundt. Det eg har fått tak i nå er 3 eket sportratt med knapper.

Fra før av har eg dig.klima og kjørecomputer, el.ruter framme og el soltak og el. vinduer self.

Har satt i rattet men ingen knapper eller lys funker.

Noen som har gjort dette? Kan det være og bare programmere dette? Har et airbaglys som lyser siden eg har hatt av det forrige rattet flere ganger.

Skrevet

Takk for mail tokin, men er til facelift dette også desverre..

Den som står på autopower er jo til min type, men det delenr som skal være ledningsnett som står der finner eg ikke igjen noen steder.. :(

Nr. er : 61 12 0 016 012

Noen som kan finne det ut??

Skrevet

Håhå..takk skal du ha dragenlove! Da er det gjerne håp da :) Snakket med bmw i haugesund, som forøvrig ikke akkurat imponerer med sine nye medarbeidere i disken! de hadde aldri gjort dette før, og skulle ha 2,5 timer for denne jobben :shock: er vel 1000kr timen også sikkert :cry:

Skrevet

Håhå..takk skal du ha dragenlove! Da er det gjerne håp da :) Snakket med bmw i haugesund, som forøvrig ikke akkurat imponerer med sine nye medarbeidere i disken! de hadde aldri gjort dette før, og skulle ha 2,5 timer for denne jobben :shock: er vel 1000kr timen også sikkert :cry:

Skrevet

hei

Hvis du har ledningsnettet og rattet,hvorfor ikke montere det selv? Du får jo med beskrivelse av monteringen når du kjøper kablene? Tenket å gjøre det samme selv.hvordan fant du ut hvilken kabler du skulle ha,altså del nr?

Mvh

Hav

Skrevet

hei

Hvis du har ledningsnettet og rattet,hvorfor ikke montere det selv? Du får jo med beskrivelse av monteringen når du kjøper kablene? Tenket å gjøre det samme selv.hvordan fant du ut hvilken kabler du skulle ha,altså del nr?

Mvh

Hav

Hei

Får man med beskrivelse altså? Kommer nok til å bestille dette og prøve selv ja.

Fant ledningsnettet på en diy som er lagt inn på :

http://www.autopower.se/mekartips/mekartips.asp?dokid=111

Her nevner han delenr tidligt i teksten, nå er dette en 328, men rattet er likt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...