Gå til innhold

ekstralys... hvor ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vurdert å montere ekstralys på bilen min til høstmørke og våte veier, har ikke lyst å ha dem helt fremme på bilen da BMW ikke passer å ha ektralys, har tidligere sett bilder av Biler med disse montert bak nyrene.

Jeg har sett på min bil men ser ikke noen lur plass å feste dem der, noen som har gjort dette og har noen tips om hvordan dette gjøres ?

bilen er en E36 98 mod Touring

Skrevet

men jeg har ikke lyktespylere eller automatisk høydejustering på bilen, kan kun justere høyden manuelt med bryter i bilen, og da er det vel ikke lov?

og er det ikke dyrt og mye arbeid med det ?

At det ikke passer på bilen vet jeg , men jeg har sett BMW med akstralys gjemt bak nyrene , er det jag i utgangspunktet tenkte på

Skrevet

Hadde også montert xenon i fjernlysa hvis jeg var deg.

Bare gjør det slik at booster og ekstra ledninger ikke syns, så vil det aldrig bli opdaget om du blir stoppet i teknisk kontrol.

Ekstra lygter bak nyrene ser også teit ut :wink:

Skrevet

Har selv montert ekstralys bak nyrene på min 730d. Vurderer nå å sette inn større. Ja det ser litt teit ut, men det driter jeg i. Blir mye bedre lys av det ihvertfall. Vurderer å sette inn xenon på langlysa i tilegg. Siden jeg har xenon orginalt i nærlysa så burde vel det ikke være helt ulovlig heller.

På regnvåte og høstmørke kvelder/netter er jeg glad jeg har kjøpt ekstralys når jeg pendler frem og tilbake.

Jeg fant enkelt feste for mine. I overkant av nyrene er det noen skruer som holder plasten over fast i karroseriet. Jeg lagde bare noe spesial bøyler som jeg skrudde fast der og som jeg senere monterte ekstralys bøylene i. Sjekk ut om du har noen slike skruer du også. Må selvsagt bytte ut de plast skruene til BMW med skikkelige skruer med mutter.

004yo7.jpg

Skrevet
lov er det ikke, men det er billig og lett å montere:)

Er vel lov og montere xenon i fjernlys uten lyktespyler og autojust.?.

Er jo lov og montere xenon ekstra lys, og dem har i hvertfall ikke autojust. og spyling. ;)

Skrevet
men jeg har ikke lyktespylere eller automatisk høydejustering på bilen, kan kun justere høyden manuelt med bryter i bilen, og da er det vel ikke lov?

og er det ikke dyrt og mye arbeid med det ?

At det ikke passer på bilen vet jeg , men jeg har sett BMW med akstralys gjemt bak nyrene , er det jag i utgangspunktet tenkte på

Sikker på at det ikke er en volvo du har sett? :)

Skrevet

Du trenger selfølgeligt ikkje høgdejustering og lyktespylar når du har xenon i fjernlysa!

Xenon er ikkje so dyrt, (skikkelige ektralys koster fort like mykje) og monteringen er mykje lettare enn å montera ledningssettet til ekstralys.

Skrevet

noen av dere som har testa noen av disse settene med xenon til fjernlys, utenom dem som selger dem :-)

stoler liksom ikke helt på at de er holdbare ........ håper jeg tar feil at dem er bra og kan anbefales.

Skrevet

Lurer på å sette slikt xenon sett i nærlysa mine. Fjernlysa føler jeg er liksom gode nok, men et mareritt å kjøre rundt i oslo med svart gammal asfalt og regn med de nærlysa jeg har nå. Ser ikke en dritt.

Enten det, eller montere solfilm på fjernlysa for å kjøre konstant med de.

Tror de er så svake at ingen bryr seg når jeg kommer humpende.

Får først sjekke at de er rett justert i høyde om ikke annet.

Skrevet

Mange måter å montere ektralysene på, men jeg har vel fortsatt ikke sett noe vellykket montering på BMW, som jeg kan huske ihvertfall. På andre bilmerker kan det jo bli ett løft faktisk

2215341_35_full.jpg

sti_3.jpg

Eller du kan strekke den helt ut, lovlig, tjaaa..... :wink:

ford.jpg

Uansett, jeg er tilhenger av å oppgradere eksiterende lys når det handler om BMW. Orginallyktene til BMW har potensial til å levere nok lux for hverdagsligbruk, men det er viktig å ikke glemme at oppgraderte fjernlys øker problemene med nærlysene om disse heller ikke er bra nok og ikke blir fulgt opp.

Sjekk bare hva PIIA gjør her:

halo_bulb.jpg

Skal ikke legge skjul på at jeg er tilhenger av PIIA, men sjekk denne siden og se hva bare riktig valg av lyskilde kan hjelpe en mørk høstkveld.

H.I.D lampene på 35W tilsvarer ca.150W av det vanlige halogen lamper gir. Exrtreme Force pærene gir ca.20% bedre lys en de vanlige "hvite/blå" pærene du finner på Esso og lign.

http://www.piaa.co.uk/bulbs/bulbs.asp?Make=BMW

Skrevet
har du bilde i dagslys? vises lysene godt når de ikke er i bruk.

Skal prøve å få lagt ut bilde i dagslys.

De vises ja, det må de jo nesten også hvis det skal være noe vits i dem. Er de skjult så slipper det jo ikke så mye lys ut :wink:

Jeg valgte noen relative små med blått glass (har blå lakkfarge på bilen) noe jeg mener ble ganske så bra hvis du legger godviljen til. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...