KebabRamishab Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Hei, gjør det noe om jeg fyller feil på e30? skal det være 98 eller 95 oktan? :S
rolfi Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Fyll rett, fyll 98. Det har strengt tatt ikke noe å si. Det er noen biler som ettertenner på 95. Min går bare dårlig på 95, pluss at den bruker mer bensin. Med 98 går den som den skal, pluss den bruker mindre enn på 95. Så fyll 98 du
KAHenriksen Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 det skal egentlig ikke spille noen rolle. 98 forurenser mer men kan kanskje gi noe bedre effekt. de "lærde" strides hvor vidt dette egentlig er merkbart... dette er i hvert fall hva jeg har hørt da. er mulig det er ting jeg ikke vet om, men jeg har aldri brydd meg om dette i hvert fall. fyller 95/92 pga pris. edit: dette var jeg ikke klar over. kanskje jeg da rett og slett skal prøve meg litt fram!
KebabRamishab Skrevet November 1, 2007 Forfatter Skrevet November 1, 2007 ja for min har begynt å banke når jeg kommer opp på litt turtal.. jeg frykta at ventilene var utslitt, men håper at det hjelper å fylle 98 da
Hawkon88 Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 det skal hjelpe å fylle 98.. hørte noen rykter om at noen klarte "kun" 3gir opp en gitt bakke med 95, men med 98 så klarte de 4gir og kunne kjøre 40kmt raskere opp..
Muren Motorsport Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 det skal egentlig ikke spille noen rolle. 98 forurenser mer men kan kanskje gi noe bedre effekt. de "lærde" strides hvor vidt dette egentlig er merkbart...dette er i hvert fall hva jeg har hørt da. er mulig det er ting jeg ikke vet om, men jeg har aldri brydd meg om dette i hvert fall. fyller 95/92 pga pris. edit: dette var jeg ikke klar over. kanskje jeg da rett og slett skal prøve meg litt fram! hvorfor skulle 98 forurense mer enn lavere oktan? de aller fleste motorleverandøra anbefaler MINST 95 oktan... bare sjekk i boka di.. du skriver forøvrig ikke hva modell motoren din er. er den levert uten katalysator så skal du strengt tatt bruke blyerstatning i tillegg til 98.
KAHenriksen Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 som sagt, det er dette jeg har hørt, tok det bare for god fisk. men da har jeg lært noe nytt i dag også
Bimmerlars Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 det skal egentlig ikke spille noen rolle. 98 forurenser mer men kan kanskje gi noe bedre effekt. de "lærde" strides hvor vidt dette egentlig er merkbart...dette er i hvert fall hva jeg har hørt da. er mulig det er ting jeg ikke vet om, men jeg har aldri brydd meg om dette i hvert fall. fyller 95/92 pga pris. edit: dette var jeg ikke klar over. kanskje jeg da rett og slett skal prøve meg litt fram! du skriver forøvrig ikke hva modell motoren din er. er den levert uten katalysator så skal du strengt tatt bruke blyerstatning i tillegg til 98. Dette stemmer vel ikke? Blyerstatning skal vel kun brukes på de motorene som har ventilseter som ikke tåler bensin uten bly? Altså 1970tallet og bakover
Muren Motorsport Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 skal ikke sette mye penger på om bmw har herda ventilseter! men på en 88mod e34 så har den hverfall bensinpåfylling til stor pistol(98bly). Alle biler som har kat. har lite hull til bensinfylling, noe som umuliggjorde fylling av blybensin.
Bimmerlars Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Er ikke det at blybensin ødelegger katalysatorer da? Har hatt flere biler uten kat. og kjørt blyfri på alle sammen. Ingen problem
Muren Motorsport Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 blybensin tar knekken på kat/lambdasonde ja! Men att bilen kneler med blyfri de første åra tviler jeg på! Men du får mye mer slitasje på ventiler/seter! ett økt oljekonsum gjennom dårlige styringer/tettninger på gamle biler berger sikkert en å annen ventil/sete og!
bjalle Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Blybensin ødelegger keramikken i katalysatoren ja.Blyfitt går uten problem på en bil som krever bly leste jeg i bladet motor.
Muren Motorsport Skrevet November 1, 2007 Skrevet November 1, 2007 Blybensin ødelegger keramikken i katalysatoren ja.Blyfitt går uten problem på en bil som krever bly leste jeg i bladet motor. tipper på staten sponser MOTOR... En gammel motor tåler IKKE blyfri bensin..
KebabRamishab Skrevet November 1, 2007 Forfatter Skrevet November 1, 2007 bilen er 86 modell for de som lurte
KebabRamishab Skrevet November 2, 2007 Forfatter Skrevet November 2, 2007 BMWs ingeniører har nok trukket det litt langt for å spare de siste centilitrene på denne modellen, og bilen har derfor dårlig dreiemoment og respons i området under ca 3500 omdreininger. Gitt samme utvekslingsforhold, går faktisk den gamle utgaven (323i) bedre på lavere turtall, selv om den har mindre slagvolum! Ved å optimalisere motorstyringsparametrene for kjøring på 98 oktan blyfri har vi oppnådd et vesentlig bedre dreiemoment over hele registeret. Motoren får også et ekstra løft i effekt fra ca 4000 omdreininger og oppover. Motorens turtallsperre er hevet 500 omdreininger, og akselerasjonen f.eks. fra 0-100 km/t er merkbart bedre. hehe.. fant jeg nett i sta
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå