jensemann23 Skrevet November 2, 2007 Share Skrevet November 2, 2007 Etter at jeg hadde tettet den ene slangen på taklukedreneringen, oppdaget jeg at det fortsatt rant vann inn på taktrekket, og gulvet ble vått! Fant i dag ut at det lekker mellom pakningen og selve karosseriet. Det har rustet litt mellom der også, så jeg skrapte vell rusten og hadde sikaflax nedi mellom pakningen og metallet. Nå håper jeg fanmeg det blir tett, skal prøve med hageslangen når limet er tørket.. Huff, den takluka frustrerer meg. Bør egentlig ta den helt av og pusse ned rusten og male opp inni der, det er vel et vanlig problem på E36.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet November 2, 2007 Share Skrevet November 2, 2007 Fug på med sika rundt hele lokket. Dessuten har det igrunn ikke noe og si at det ikke er tett mellom tak og luke så lenge dreneringene er åpne. Så se til at det er fritt utløp i alle 4 hjørner! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LodeRunner Skrevet November 3, 2007 Share Skrevet November 3, 2007 Takluka skal vel ikke holde helt tett? Det er derfor det er dreneringskanaler for vannet. Jeg hadde samme problem på min, og da var det fullt av sand og drit i kanalene, slik at det tettet for dreneringshullene. Jeg ville løsnet plastdekselet i hjulbuen, og tatt en kikk i kanalen, mulig den er full av drit. -LR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet November 3, 2007 Share Skrevet November 3, 2007 Takluka skal vel ikke holde helt tett? Det er derfor det er dreneringskanaler for vannet.Jeg hadde samme problem på min, og da var det fullt av sand og drit i kanalene, slik at det tettet for dreneringshullene. Jeg ville løsnet plastdekselet i hjulbuen, og tatt en kikk i kanalen, mulig den er full av drit. -LR Det ville jeg og. Min e36 var full av sand i kanalen. Og er vel ikke vanlig at e36 tar inn vann. Er nok du som er litt uheldig på den fronten. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet November 3, 2007 Share Skrevet November 3, 2007 Dette må være ett drenerings problem, pakninga mellom tak og luke er ikke tett vann som kommer ned skal renne ut drenering. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 3, 2007 Forfatter Share Skrevet November 3, 2007 nei, men det er mellom selve taket og pakningen det lekker, altså ikke mellom pakningen og luka. Der er jeg klar over at det skal lekke, problemet er at det lekker på andre siden av pakningen, og da "bommer" vannet på drenerings-brønnen og drypper rett ned på taktrekket... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet November 4, 2007 Share Skrevet November 4, 2007 Men da vet du jo hva problemet er, og da er det bare og fikse da.. Du skrev at det lakk mellom pakning og kaross, hvilket det brått ikke gjør lenger... Vet ikke hva som er prob. lenger jeg?? For min del så er ikke dette et vanlig problem på e36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magge Skrevet November 4, 2007 Share Skrevet November 4, 2007 altså... om jeg forstår rikti. Det lekker mellom takluka og pakningen. Ikke pakkningen og taket. Fyll på med tettning. Sikaflex eller hva du en har tilgjengli. Siden dette ikke blir noe pent, vil jeg bare anbefale det som en midlertidig løsning. Kan jo bare være at du må bytte pakkningen din. At den har blitt gammel og litt deformert. Altså litt glis i. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 4, 2007 Forfatter Share Skrevet November 4, 2007 det lekker mellom selve karrosseriet og ppakningen ja. Det er det jeg mener... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LodeRunner Skrevet November 4, 2007 Share Skrevet November 4, 2007 Du ser altså at det kommer inn vann der hvis du drar ned taktrekket? Må bare spørre...jeg og trodde vannet kom inn der oppe et sted til å begynne med. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 5, 2007 Forfatter Share Skrevet November 5, 2007 ja, det renner nedover taktrekket. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LodeRunner Skrevet November 6, 2007 Share Skrevet November 6, 2007 ok hos meg ble det vått i a-stolpen, og i taktrekket, og det var pga at det rant over - fra dreneringslangen. Helt øverst oppe med takluka. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jensemann23 Skrevet November 6, 2007 Forfatter Share Skrevet November 6, 2007 det rant over? Var det fordi dreneringen var tett da eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LodeRunner Skrevet November 7, 2007 Share Skrevet November 7, 2007 jepp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osjaavik Skrevet November 8, 2007 Share Skrevet November 8, 2007 Har det samme problemet jeg også, taktrekket blir vått og under ekstreme forhold (bilvask) så renner det ned i setet fra a-stolpen. =/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå