Gå til innhold

Taklukeproblem, lekkasje fortsatt

jensemann23
 Share

Anbefalte innlegg

Etter at jeg hadde tettet den ene slangen på taklukedreneringen, oppdaget jeg at det fortsatt rant vann inn på taktrekket, og gulvet ble vått! :evil::evil:

Fant i dag ut at det lekker mellom pakningen og selve karosseriet. Det har rustet litt mellom der også, så jeg skrapte vell rusten og hadde sikaflax nedi mellom pakningen og metallet. Nå håper jeg fanmeg det blir tett, skal prøve med hageslangen når limet er tørket.. Huff, den takluka frustrerer meg. Bør egentlig ta den helt av og pusse ned rusten og male opp inni der, det er vel et vanlig problem på E36..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takluka skal vel ikke holde helt tett? Det er derfor det er dreneringskanaler for vannet.

Jeg hadde samme problem på min, og da var det fullt av sand og drit i kanalene, slik at det tettet for dreneringshullene. Jeg ville løsnet plastdekselet i hjulbuen, og tatt en kikk i kanalen, mulig den er full av drit.

-LR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takluka skal vel ikke holde helt tett? Det er derfor det er dreneringskanaler for vannet.

Jeg hadde samme problem på min, og da var det fullt av sand og drit i kanalene, slik at det tettet for dreneringshullene. Jeg ville løsnet plastdekselet i hjulbuen, og tatt en kikk i kanalen, mulig den er full av drit.

-LR

Det ville jeg og. Min e36 var full av sand i kanalen. Og er vel ikke vanlig at e36 tar inn vann. Er nok du som er litt uheldig på den fronten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, men det er mellom selve taket og pakningen det lekker, altså ikke mellom pakningen og luka. Der er jeg klar over at det skal lekke, problemet er at det lekker på andre siden av pakningen, og da "bommer" vannet på drenerings-brønnen og drypper rett ned på taktrekket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

altså... om jeg forstår rikti. Det lekker mellom takluka og pakningen. Ikke pakkningen og taket. Fyll på med tettning. Sikaflex eller hva du en har tilgjengli. Siden dette ikke blir noe pent, vil jeg bare anbefale det som en midlertidig løsning. Kan jo bare være at du må bytte pakkningen din. At den har blitt gammel og litt deformert. Altså litt glis i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...