Gå til innhold

e46 320 "M3" Automote, ferdigbilder på side 9

gaasen
 Share

Anbefalte innlegg

GROMT!

Men bilen er da vel ikke ferdig før den har komplett eksos vel? :P

EDIT: Noe subbing forran ved fullt rattutslag? vet du noe om det gaasen?

Er ikke ferdig før da nei.. Prøvde å skrive nestenferdigbilder, men da kutta den ut 9-tallet i side 9..

Subber ikke foran med fullt rattutslag, prøvde det når vi hadde den inn i varemessa på lillestrøm.

Er i utgangspunktet ubrukbar nå ja.. Det går med en blir veldig fort lei, er rett og slett for lavt. Men det er en sånn kritisk grense på rundt 4 cm.. Får en mer klaring en det er det utrolig hvor overkommelig det blir..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 191
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hjertelig for skaffingen av drammen.. Ble bra det.

Meget god og lekker bil sjefen din hadde forresten, fikk prøve den en tur også, grei kar..

hehe no problemo;) kommer innom messa til lørdag, sender en mld når vi er der;)

fin bil han har ja;) deilig farge:D

Det var det lemansblå. Har gitt han nummeret mitt. Skal ringe meg når han skal selge.. :D

Når blir det så dere skal ta bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er fadern meg litt usikker... Merker jeg legger list høyt i forhold til at dere står bak Automote-cabben.. Greier ikke sette fingern på det så jeg holder kjeft til jeg kommer på noe konstruktivt å si..

Kan jo forsåvidt ikke sammenlignes med cabben da.. Denne er vel mer "tidsriktig" med tanke på hvor clean og "enkel" den er.. Og med enkel mener jeg som BMW selv sier: "Genious in it's simplicity"... Eller som Rema: "det enkle ER ofte det beste"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, automote har de gått helt tom for idéer?

Dette "konseptet" var det widejuggao som kom først med på sin E36. (i alle fall i norge, og på en BMW?)

ALL Credit til Eyvind! Håper du får penger for dette? haha

Ikke for å være frekk, men å kalle dette samme konseptet hær det samme som widejuggao sitt da ser du dårlig og er langt ute på vidda..

Automote har drevet med todelt lakk i hvertfall to til tre sesonger nå, og hvit bil med sort tak er ikke akkurat noen sjelden kombinasjon, men det er en bra en!! Ellers må jeg jo bare si att badlook kan jeg finne på sikkert 5 biler som er bygd av automote i siste åra..

Utover dette er den jo ganske forskjellig..

Karrosseribredding (ikke bare valsing), 10 og 12x20 og ikke minst ORGINAL M3 hele veien i rundt.. (ikke rieger)

Hvis ikke dere ser alt dette tør jeg påstå dere er dårlige til å se detaljer og forskjell på bygg.. Selvfølgelig blir bilene like når de har samme lakk, men det er langt i fra det samme bygget..

Dette stuket har automote hatt siden tidenes morgen, så å kalle denne en kopi blir bare domt!

leser litt tråd her, og finner egentlig nøyaktig det jeg leter etter.. Ikke ta det som kritikk, for jeg tror muligens dere har funnet den perfekte kombinasjonen for å tilfredsstille både originalpolizei OG plastic fantastic entusiaster.. Men akkurat det du nevner her Geir.. At bilen ER M3 rundt om.. er AKKURAT det jeg ønsker å sette fingern på...

La oss oppsummere:

1. En bil, en fantastisk bil. Den ultimate showbil når det kommer til lakk, specs, siklefaktor, innovative og kreative løsninger og allover.. DET var CABBEN!... Den hadde ALT som kunne tenkes, og det var stort, det var spesielt og det var fantastisk rått.. Det skulle ALDRI være clean eller enkelt.. Det skulle være BRUTALT og gjennomført. Det skulle være oppsiktsvekkende. Det skulle være neste generasjons form for styling.. DEN sette dere på verdenskartet, og den satte virkelig en standard langt langt over det de får til i US of A... En bil.. En E36, bredda med E46 conversion kit. Luftdempere. Lambodører, turbo ut av panseret. BOV i fri luft, tv'er, lakk, felger.. Og bakenden vart sveiset sammen til å bli en E46 stutt.. Trenger jeg si mer?

2. Ny showbil. *brems litt*... SHOWBIL? HVORFOR sitter jeg igjen med en smak av at jeg er skuffa? Når Widejuggao gjør såpass mye utav en E36 coupe som det han har fått til.. Uten de gode avtalene.. Uten freebies.. Uten kapital og med en vanlig 7-15 jobb.. Åsså stiller dere med en showbil. Som ser ut som en M3 coupe (for det utrente øyet) som er omlakkert?

Konklusjon: Javel.. Den ER clean..Den ER flott.. Men det jeg elsket med automotecabben var å stadig oppdage nye detaljer.. Nye ting jeg kunne peke ut for utenforstående.. Legge ut om hva som gjorde bilen så spesiell, og få alle til å forstå hvor fantastisk mye arbeid som ble lagt ned i DEN bilen!... Jeg leste det jeg kom over og ble stadig forbløffet....

Hvis jeg viser bilder av Widejuggao sin bil til en utenforstående, og deretter 10 sek etterpå viser dere nye "show"bil til samme person, vil han neppe se noe særlig forskjell.. (Det fleste personer der ute ser heller ikke stor forskjell på en E46 og feks en E39, og enda færre ser forskjellene på en M3 contra en vanlig coupe..) Karosseribredding sier du? Men ikke like brutalt eller fremtredende som cabben.. Badlook på panseret? Ser ut som om det er originalt fra fabrikk.. Felgene? Har jeg ikke sett de på dette årtusenets fetese bygg, cabben? Og stolene? Lambo dørene? Er de også derfra?? Full M3 styling rundt om, ser ut som om det kommer rett fra fabrikk.. Alt sammen godt innenfor konseptet, men jeg syns det blir så stusslig..

Denne bilen er ikke "der" cabben lå.... For meg så ser det ut som en helt vanlig Kundebil.. Kunne minnet meg litt om en helt vanlig M3 som er spes lakka, og når jeg vet det finnes to Bmwer med lik lakk, blir dette også med en viss bismak i kjeften..

Kall meg en krakk.. Kall meg blind og dårlig til å spotte detaljer.. Men når alt kommer til alt kunne HVEMSOMHELST stoppe opp når de så Cabben, og si: "hva i svarteste HEL**** for ett bygg .. Mens når de ser denna sier de: "jøss, fin M3" .. Brodern og kompisene hans, som faktisk er litt bilinteresserte, (som ikke er veldig god på å spotte detaljer på biler men som ser de utifra helheten), ba meg stikke bort å se på den fine hvite og svarte m3en som sto i Hall B på Lillestrøm...

Er det virkelig der dere ønsker å være? For det hele minner meg om å hoppe høyde med saksespark teknikk, når det dere holdt på med før var stavsprang..

Og hvis det er slik at dere bare skal selge den videre, så kall det en Kundebil eller ett hobbybygg.. Både forventningene til dere og erfaringen deres tilsier at dere ligger milevis over det bygget der.. Som jeg sier, Kundebygg..Gi oss heller cabben tilbake i ny versjon!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. er fullt klar over det.. Og ikka ta det som kritikk som sagt for bilen er jo kjempestrøken.. Både ser og skjønner det er ett helt annet konsept.. Men har en følelse av at JEG (personlig) vil ha mer.. Mer mer mer...

Er det ikke naturlig at det forventes mye mer av ett firma som for bare 4 mnd. siden var regnet som Norges beste stylingfirma (og enda er jøss bevares)..

Gaasen, bare ikke ta det som kritikk, for jeg skjønner at bilen har ett annet konsept.. Innenfor det konseptet som den er i er den vel noe av det mest strøkne jeg har sett..Det er ikke resultatet det er noe feil med, det er konseptet.. "Clean M3 med div modifikasjoner?" Det irriterer meg... For jeg vet dere kan så grenseløst mye bedre..

Og understreker igjen.. KONSEPTET er for meg feil.. RESULTATET kunne vel ikke blitt bedre om noen andre skulle gjort det.. Som jeg sier i min forrige tråd.. Genious in its simplicity..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når blir det så dere skal ta bilder?

hehe blei cupfinale feiring i stedet gitt:P når reiser dere oppover igjen?

Skjønner det ja.. Den kunne dere jo hatt forrige helg.. :P (måtte jo bare bli lillestrøm) Grattis med cupgull forresten!

Men tror sivert reiste hjem i går kveld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. er fullt klar over det.. Og ikka ta det som kritikk som sagt for bilen er jo kjempestrøken.. Både ser og skjønner det er ett helt annet konsept.. Men har en følelse av at JEG (personlig) vil ha mer.. Mer mer mer...

Er det ikke naturlig at det forventes mye mer av ett firma som for bare 4 mnd. siden var regnet som Norges beste stylingfirma (og enda er jøss bevares)..

Gaasen, bare ikke ta det som kritikk, for jeg skjønner at bilen har ett annet konsept.. Innenfor det konseptet som den er i er den vel noe av det mest strøkne jeg har sett..Det er ikke resultatet det er noe feil med, det er konseptet.. "Clean M3 med div modifikasjoner?" Det irriterer meg... For jeg vet dere kan så grenseløst mye bedre..

Og understreker igjen.. KONSEPTET er for meg feil.. RESULTATET kunne vel ikke blitt bedre om noen andre skulle gjort det.. Som jeg sier i min forrige tråd.. Genious in its simplicity..

Er veldig enig i det du sier på begge innleggene. Men att det blir bygd opp igjen en cab som er mer påkostet en den vi bydge er nok tvilsomt. Det automote må gjøre er å bygge biler som kan forsvares økonomisk og det kan denne coupen. Det kan cabben på langt nær gjøre, dette mest pga det vil være tilnærmet umulig å få den godkjent på norske veier. Så å si alt var ulovlig med den.. Pluss att den tok opp veldig masse tid både for meg og sivert. Kunne i utganspunktet levd med att vi hadde "kun" fått igjen pengene vår, men de kan vi nok se langt etter. Så jeg tror nok jeg må skuffe deg å si att det blir nok lenge til det blir bygd noe slikt som cabben igjen.

Det er ikke samme arbeidet som ligger bak disse to bilene. brukte vel ett stort år på cabben, mens coupen gikk unna på ett par måneder.

Er også enig i att noe av arbeidet på coupen faller igjennom med tanke på vanlige mannen i gata, men en sånn diskre bredding er absolutt ingen litenjobb. Er ikke mange m3 med de hjula der. Jeg mener også att det er langt imellom ett infinity II kit og ett orginalt m3 kit, selv omjeg tror det er mye mer jobb med infinitykittet med tilpasninger og sånt. Tror nok også att vanlige mann i gata hadde sett en god forskjell på wide sin og denne om de hadde stått sammen, men det mest på grunn av hjula.

Syns personlig ikke bilen er en skuffelse, heller tvert imot..

Er nok to foskjellige stiler pluss att denne bilen er det ikke jobbet noe med innvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg digger coupeen deres Automote. Tror også det er en fornuftig bil å vise fram som eksempel på hva dere kan levere kundene. Tror flere synes coupe'n er penere enn cabben var, selv om den ikke er like ekstrem. Cabben stakk seg veldig ut, men de fleste skjønte at no slikt kunne de ikke ha til å bruke på veien. Angående Coupeen vil folk sikkert tenke "En slik bil vil jeg ha! Den er show & use lissåmm" ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt. og som jeg sier igjen.. Ingenting galt me den bilen der.. Det er ett strøkent eksemplar.. Og når det roer seg litt rundt cabben så innser vel også jeg at det er dette som er realiteten..

Men savner cabben allerede jeg.. Den var jo inspirasjon i seg selv.. Om den så ikke hadde vært brukandes så var det så utrolig mye kreative løsninger.. Skulle egentlig ønske det fantes en "blueprint" til den bilen for å se alle løsninger dere lagde.. Siklefaktoren har vel neppe noengang vært større.. Den var ikke vanlig.. Og det som var det spesielle var at alle visste den nok aldri kunne bli kopiert.. Ett ekstrembygg.. Rett og slett.. Og jeg savner den inspirasjonen den ga..

Selv så bygger jeg faktisk ett Old-School prosjekt med en liten twist, bare fordi jeg tror det er den eneste måten å skille seg ut på nå til dags.. Tidløst håper jeg.. Sier jo litt når det får flere e36'er etter veiene i dag med Seidl e46 conversion kit, enn Infinity II kittet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...