Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har det fantastiske problemet at jeg har mistet den ene nøkkelen jeg hadde til bilen :cry: F*** så frustrerende.. har hørt at BMW har nøkkelkodene liggende inne, men hvor langt tilbake har BMW nøkkelkoder? er en E30 -86..

Skrevet

Dra til en BMW forhandler med vognkort og registert eier på bilen, så bestiller de opp ny nøkkel for deg. Men siden det er e30, ikke ta bryet med å dra til BMW for å få det gjort. En låsesmed kopierer nøkkelen din for halve prisen.

Skrevet

hehe joda en låsesmed kopierer sikkert nøkler billig, men du ser, problemet er at jeg har mistet den eneste nøkkelen til bilen så har ingen nøkkel som låsesmeden kan kopiere.. formulerte meg litt teit først.. hadde kun én nøkkel til bilen som nå er borte, så jeg er relativt fucked..

Skrevet

ta og hør med en bmw forhandler da kanskje de har nøkkel koden men er bilen importert eller er den norsk?

dersom den er norsk er det vel større sjnse for at de har nøkkelkoden i hvertfall;)

Skrevet

Noe jeg har mistforstått på veien her nå? Jeg mener at så lenge du er registrert eier av bilen, og du har vognkort med korrekt chassinummer, så skal det bare være å reise til f.esk Autozentrum eller Stenshagen, så sender de en bestilling til tyskland utifra chassinummeret.

Har aldri vært borti noen spesiell "nøkkelkode" :?

Skrevet
En låsesmed kopierer nøkkelen din for halve prisen.

ok trodde du mente at jeg skulle fysisk ta med nøkkelen (som jeg ikke har) og dra til en låsesmed og få den kopiert! ja får ta en tur til jæger imorgen og høre om de får fikset en ny!

takk for hjelpen!

Skrevet
En låsesmed kopierer nøkkelen din for halve prisen.

ok trodde du mente at jeg skulle fysisk ta med nøkkelen (som jeg ikke har) og dra til en låsesmed og få den kopiert! ja får ta en tur til jæger imorgen og høre om de får fikset en ny!

takk for hjelpen!

Nei. Du må nok ha med nøkkelen du skal kopiere ja. Men prøv det som jeg skrev over. Bestill en nøkkel fra BMW norge, og dra så til en låsesmed for å kopiere flere hvis behov ;)

Skrevet

ja men det høres knall ut.. så du tror altså at de kan mekke nye nøkler til en så gammel bil? tror jeg skal få kopiert opp en god bunke.. ikke ta med bilnøkkel på fylla mer nei :P

Skrevet

Jo eldre bilen er, jo enklere er det for låsesmeden å kopiere den har jeg inntrykk av. Jeg skulle kopiere til min 91 e34. Dro til Autozentrum, viste vognkort, og bestilte 2 stk. Tok 1-2 uker så fikk jeg en telefon at de var kommet.

Sprudlet glad ut for å teste, men til helvette heller, dritten passa ikke. Så noen hadde altså skiftet låsen på min før min tid. Det var 600kr i dass.

Ble passe irritert, og dro da til en låsesmed. Damen bak disken spurte om det var startsperre, noe jeg ikke hadde. Hu tok nøklen, fant en lik til å begynne å slipe på. Og pOOf, 3 min senere hadde jeg den i hånden. 190kr kostet det.

Edit: Men som sagt, ta med vognkortet og registrerte eier på bilen (dette er da vesentlig, da BMW nekter å gjøre noe som helst hvis ikke du er eier av bilen) og stikk ned til en BMW forhandler og spør om det er mulig å få bestilt nøkler til den.

Skrevet
Jo eldre bilen er, jo enklere er det for låsesmeden å kopiere den har jeg inntrykk av. Jeg skulle kopiere til min 91 e34. Dro til Autozentrum, viste vognkort, og bestilte 2 stk. Tok 1-2 uker så fikk jeg en telefon at de var kommet.

Sprudlet glad ut for å teste, men til helvette heller, dritten passa ikke. Så noen hadde altså skiftet låsen på min før min tid. Det var 600kr i dass.

Ble passe irritert, og dro da til en låsesmed. Damen bak disken spurte om det var startsperre, noe jeg ikke hadde. Hu tok nøklen, fant en lik til å begynne å slipe på. Og pOOf, 3 min senere hadde jeg den i hånden. 190kr kostet det.

Edit: Men som sagt, ta med vognkortet og registrerte eier på bilen (dette er da vesentlig, da BMW nekter å gjøre noe som helst hvis ikke du er eier av bilen) og stikk ned til en BMW forhandler og spør om det er mulig å få bestilt nøkler til den.

Vet du om det er mulig å kopiere nøkkel til e-36 og? Bestillte ny nøkkel fra BMW, men den passa jo selvfølgelig ikke på min bil... Er litt kjipt å bare ha en nøkkel til bilen.

Skrevet
Vet du om det er mulig å kopiere nøkkel til e-36 og? Bestillte ny nøkkel fra BMW, men den passa jo selvfølgelig ikke på min bil... Er litt kjipt å bare ha en nøkkel til bilen.

Er vel din lokale låsesmed som kan svare på dette. 8)

Skrevet

Jeg fikk bestilt nye nøkler til E21n min hos BMW for et halvt år siden ca. Jeg hadde såklart ikke vognkort som sto på meg, da bilen ikke har skilter.

Han fikk da legitimasjon av meg, og ringte biltilsynet og fikk bekreftet at jeg var eier. Da fikk jeg ny nøkkel etter en uke ca. Og den passet :D

Skrevet

Jeg har bestilt nøkkel to ganger (den passet ikke noen av gangene desverre :( ). Da kopierte de vognkort og legitimasjon.

Den andre gangen holdt det at jeg viste legitimasjon og sa VIN nummeret.

Det kosta rundt hundrelappen for en nøkkel til e30.

Skrevet

ahh så sweet! da blir det tur til jæger imorgen!! får bare be om at de to forrige eierne ikke har byttet switch!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...