Gå til innhold

min 525 24v shadowline :)

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 378
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 3 weeks later...

Nå er det søndag å jeg skal ha 2 uker ferie fra i morgen, så da blir vel bilen begynt å ribba innvendig, alt skal ut ;) Samt ta av fangere, bensin rør/bremserør blir bytta ut, nye bensinslanger fram i motor. Lurer på nye bremser også ;) Skulle bare ta litt rust i ene jekkfeste, men har bestemt meg for å se over hele bilen ;) Nå skal den til pers, blir ny tecktyl under etter att alt er blåst reint å sjekka for rust, nå har jeg sikkert fått en full vinterjobb ;) håper det ikke er så galt under der :) Lurer også på sånne lydmatter i gulvet :roll: noen som har noe erfaringer med disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det noen timer i verkenstaden :D

fikk jekka opp bilen, plukket den ned utvendig og innvendig på passasjersiden :) pusett også av tecktylen rundt den aktuelle plassen, fikk ut jekkfeste å der er det litt jobb kan en si :roll: menmen, nå er det starta ragnarock på bilen så nå er det bare å fullføre jobben :P

Glemte selvsagt kamera i dag så ble bare to bilder med mobilen :oops:

Men her er bilen kommet på bukker også har jeg plukket av fangere og framdøra på passasjersiden :) Fikk ikke tatt noen bilder etter jeg hadde. demontert den innvendig, tatt av forskjermen, rota fram rusten og pussa :) Det kommer i morgen :) Forhåpentlivis med en del bedre kvalitet ;)

5iqeelyktnbjug66sfn8.jpg

j6eym6nlch7mjbet7sgk.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var det kommet bilder også.:) Du får holde oss oppdaterte på hvor lett du synes det er å få døren på plass igjen med god passform. Jeg har sett flere som har fusket med shimsing av dører, med dårlig resultat. Siden dette først og fremst er et problem når man bytter til en ny dør, går jeg ut fra du ikke vil støte på særlige vansker her, men det vil likevel være interessant å høre erfaringene dine når jobben er gjort.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få på døra skal jeg alltids greie ;) Verre er det att jeg aldri har gjort en rustjobb alene, detta skal bli interesant å se om jeg får sammen igjen :S :oops:

Heldigvis så er det kun i jekkfeste, å en liten rift i gulvet jeg har funnet enda, ser ut som om det er noen som har jekka i gulvet, og under framskjermen :( skjønner ikke helt hvordan dem har greid det :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å en liten rift i gulvet jeg har funnet enda, ser ut som om det er noen som har jekka i gulvet, og under framskjermen :( skjønner ikke helt hvordan dem har greid det :S

Jeg har sluttet å la meg overraske over skader etter jekking - og dette inkluderer bruk av løftebukk på verksted. Løsningen er sannsynligvis å ta alt arbeid/service på bilen selv, slik at du har kontroll over hvordan bilen løftes.:) Skal tro om det går an å ta EU-kontrollen selv også. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...