Gå til innhold

min 525 24v shadowline :)

Share

Anbefalte innlegg

• Svar 378
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ville jo vakset det før du satt det inn da, men!

1: støvsug godt

2: gå over med ei litt fuktig fille

3: bruk feks bmw`s skinn pleiesett... evt sette det inne med noen andre greier... masse produkter på markedet

4: er slags finhetsgreie... smør interiøret med en liten mengde sort skokrem i får å få det til å være sort og fint (kan sverte, så ikke bruk for mye)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å deven den filla kunne en ikke vaska en møkkakjeller med en gang :shock::oops:

Det kan hende at fargingen av skinnet smitter litt av når man rengjør, så det er ikke sikkert det var så skittent som det kunne virke - men at skinnet hadde godt av å bli rengjort er det liten tvil om.

Husk at når skinnet er rengjort og på sitt mest sårbare, er det også mest mottagelig - dvs. at hvis du har avfargede områder, kan du prøve å farge de opp igjen før du smører på lærpleiende midler.

Såvidt jeg kan se, er disse setene svarte, og da går det faktisk an å prøve med vanlig svart skokrem (kremtypen i lave glass med blikklokk som du kjøper i dagligvarebutikk). Dette kan gjøre stor forskjell hvis du f.eks har slitasje på sidestøtten i førersetet. Prøv først på et begrenset område, gjerne et som ikke er veldig synlig, hvis du føler deg i tvil. Tørk over og la om ønskelig stå et døgn før du setter inn med lærpleie.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det jeg også skrev barock ;-)

Å, nå må du slutte å krangle sånn, da.:P

Joda, det var akkurat det du var inne på - men mitt poeng var rekkefølgen, som ikke er umiddelbart intuitivt ut fra det du skrev:

ville jo vakset det før du satt det inn da, men!

1: støvsug godt

2: gå over med ei litt fuktig fille

3: bruk feks bmw`s skinn pleiesett... evt sette det inne med noen andre greier... masse produkter på markedet

4: er slags finhetsgreie... smør interiøret med en liten mengde sort skokrem i får å få det til å være sort og fint (kan sverte, så ikke bruk for mye)

Når man har kjøpt et lekkert lærpleiemiddel, er det veldig fristende å sette i gang med å behandle setene - for etterpå å irritere seg over de små områdene som skulle hatt litt ekstra fargetilsetning før man satte i gang. Da kan det være bedre å ta skokremen først.:)

kiwi skokrem er flott... (ja, den heter kiwi) :-P

Kiwi er bra - tenkte jeg ikke skulle nevne merkenavn, i tilfelle øystein andre gikk til en butikk som solgte Boston i stedet.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja, tar du skokremen FØr, så får jo ikke pleiekrem strekt godt nok ned i stoffet mener nå jeg... det er min erfaring (har ne hvit men nå sort t-skjorte som bekrefter det :-P hehe... tar man skokremen når setet er "bløt" så binder det seg bedre ned i fiberene... korrekt med hvis jeg har feil.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp i allefall betraktli å få rengjort ;) Det var ikke store flaskene, men så skulle det ikke mye til av rangjøringsmiddelet før det løste seg opp heller ;) men det er vel slikt en kan regne med til en pris på 300 kroner for det jeg kaller en skvett ;) Baksetet ble behandla i dag, skulle nesten ikke tro de er brukt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

koster jo endel sånn midler, men er absolutt verdt det!

Yup, stemmer - kvalitet koster. Og lønner seg i lengden.:)

Så neste gang ev av dere er hos Nille sammen med venninne/kjæreste/samboer/kone, og hun begynner å se på kosmetikk, kan du godt sette den tilbake i hyllen mens du smiler og sier; "nei, den er ikke bra nok for deg.":)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...