øystein andre Skrevet Desember 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2008 Mente ikke sånn Vaske da men gjøre rent hehe har kjøpt noe slik lærfornyer middel, men regner med att det ikke er nok ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 ville jo vakset det før du satt det inn da, men! 1: støvsug godt 2: gå over med ei litt fuktig fille 3: bruk feks bmw`s skinn pleiesett... evt sette det inne med noen andre greier... masse produkter på markedet 4: er slags finhetsgreie... smør interiøret med en liten mengde sort skokrem i får å få det til å være sort og fint (kan sverte, så ikke bruk for mye) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 Sånn ser det ut når fotografen glemmer å legge fra seg røyken mens han knipser Ser nesten ut som garasjen brenner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 16, 2008 Share Skrevet Desember 16, 2008 Her finner du et forslag til framgangsmåte. Men som sagt, jeg vet møbelbutikker har endel bra pleiemidler - og som Mysild er inne på, er det viktig å støvsuge godt og tørke vekk det verste støvet før du begynner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein andre Skrevet Desember 16, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 16, 2008 Ja, lærbalsam var det jeg kjøpte i går kom på hva det var når jeg så ett bile i ene linken her men da er det igrunn bare å reise på en møbelforetning i morgen å høre hva dem ville ha rensa det med Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein andre Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2008 Var på fagmøbler i dag å kjøpte ett sett fra lether master der var det både vask og balsam fikk tatt vasken i dag å deven den filla kunne en ikke vaska en møkkakjeller med en gang blei mye bedre bare av den vasken, skal prøve med noe balsam i morgen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 å deven den filla kunne en ikke vaska en møkkakjeller med en gang Det kan hende at fargingen av skinnet smitter litt av når man rengjør, så det er ikke sikkert det var så skittent som det kunne virke - men at skinnet hadde godt av å bli rengjort er det liten tvil om. Husk at når skinnet er rengjort og på sitt mest sårbare, er det også mest mottagelig - dvs. at hvis du har avfargede områder, kan du prøve å farge de opp igjen før du smører på lærpleiende midler. Såvidt jeg kan se, er disse setene svarte, og da går det faktisk an å prøve med vanlig svart skokrem (kremtypen i lave glass med blikklokk som du kjøper i dagligvarebutikk). Dette kan gjøre stor forskjell hvis du f.eks har slitasje på sidestøtten i førersetet. Prøv først på et begrenset område, gjerne et som ikke er veldig synlig, hvis du føler deg i tvil. Tørk over og la om ønskelig stå et døgn før du setter inn med lærpleie. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 var det jeg også skrev barock kiwi skokrem er flott... (ja, den heter kiwi) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 var det jeg også skrev barock Å, nå må du slutte å krangle sånn, da. Joda, det var akkurat det du var inne på - men mitt poeng var rekkefølgen, som ikke er umiddelbart intuitivt ut fra det du skrev: ville jo vakset det før du satt det inn da, men!1: støvsug godt 2: gå over med ei litt fuktig fille 3: bruk feks bmw`s skinn pleiesett... evt sette det inne med noen andre greier... masse produkter på markedet 4: er slags finhetsgreie... smør interiøret med en liten mengde sort skokrem i får å få det til å være sort og fint (kan sverte, så ikke bruk for mye) Når man har kjøpt et lekkert lærpleiemiddel, er det veldig fristende å sette i gang med å behandle setene - for etterpå å irritere seg over de små områdene som skulle hatt litt ekstra fargetilsetning før man satte i gang. Da kan det være bedre å ta skokremen først. kiwi skokrem er flott... (ja, den heter kiwi) Kiwi er bra - tenkte jeg ikke skulle nevne merkenavn, i tilfelle øystein andre gikk til en butikk som solgte Boston i stedet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 nja, tar du skokremen FØr, så får jo ikke pleiekrem strekt godt nok ned i stoffet mener nå jeg... det er min erfaring (har ne hvit men nå sort t-skjorte som bekrefter det hehe... tar man skokremen når setet er "bløt" så binder det seg bedre ned i fiberene... korrekt med hvis jeg har feil....... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein andre Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2008 Det hjalp i allefall betraktli å få rengjort Det var ikke store flaskene, men så skulle det ikke mye til av rangjøringsmiddelet før det løste seg opp heller men det er vel slikt en kan regne med til en pris på 300 kroner for det jeg kaller en skvett Baksetet ble behandla i dag, skulle nesten ikke tro de er brukt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knut_olestad Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 Kan skrive under på at det ble bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Mysild Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 men det er bra! koster jo endel sånn midler, men er absolutt verdt det! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
øystein andre Skrevet Desember 17, 2008 Forfatter Share Skrevet Desember 17, 2008 ja, jeg skjønner prisen når jeg så effekten av det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Der Barockengel Skrevet Desember 17, 2008 Share Skrevet Desember 17, 2008 koster jo endel sånn midler, men er absolutt verdt det! Yup, stemmer - kvalitet koster. Og lønner seg i lengden. Så neste gang ev av dere er hos Nille sammen med venninne/kjæreste/samboer/kone, og hun begynner å se på kosmetikk, kan du godt sette den tilbake i hyllen mens du smiler og sier; "nei, den er ikke bra nok for deg.":) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå