aljukic Skrevet Januar 3, 2008 Skrevet Januar 3, 2008 hei folkens motoren er solgt nå har ikke kunna svart klarte å glemme brukernavnet og passordet,men har ordnet med ny profil nå.
Mexos Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Alle E36 med ABS bremser har skivebremser både foran og bak. Men skivene foran på 316 iog 318i er ikke ventilerte, slik som på 318is. Derfor er det ikke sikkert alle trafikkstasjoner vil godkjenne en 318is med massive skiver foran. Det andre i understellet er så likt at det burde bli godkjent. Dette stemmer ikke. Min 316 har ABS, men tromler bak. Jeg må montere ny bakstilling og ventilerte skiver foran. Ut ifra det jeg vet så er det slik at når M43 motoren kom så fikk 316 og 318 skivebremser bak. Tror mer det har en sammenheng med motorbyttet enn ABS.
051726 Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Bekalger at jg posta så mange ganger i sted. men nettet klikka visst. Jg var nok heldig ja som fikk godkjent bilen som 318is uten ventilerte skiver forran. men det som var saken, var det at på papirene til BMW forhandeleren som jg snakka med før jg gjorde ombyggingen. var at den eneste forskjellen på 318is og min 316 91mod. var at det ikke var skivebremser bak på alle 316. og siden jg hadde dette fra før var det bare å byggeom bilen å godkjenne. det gjorde jg og det skjedde. Biltilsynet som godkjente min bil sa at når bilen var gjort korrerkt i forhold til papirene fra BMW forhandeleren så kunne de ikke annet enn å godkjenne den. uansett om de kanskje synes det var rart at det ikke var ventilerte bremser forran.
Superbeetle Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Alle E36 med ABS bremser har skivebremser både foran og bak. Men skivene foran på 316 iog 318i er ikke ventilerte, slik som på 318is. Derfor er det ikke sikkert alle trafikkstasjoner vil godkjenne en 318is med massive skiver foran. Det andre i understellet er så likt at det burde bli godkjent. Dette stemmer ikke. Min 316 har ABS, men tromler bak. Jeg må montere ny bakstilling og ventilerte skiver foran. Ut ifra det jeg vet så er det slik at når M43 motoren kom så fikk 316 og 318 skivebremser bak. Tror mer det har en sammenheng med motorbyttet enn ABS. Feil det og! Har ikke alle e36'ene ABS? Det er jeg ikke sikker på, men alle 316/318 sedan/coupe/compact har tromler bak opp til 97. Da kom de med Asc/traction control og skiver bak. Alle touringmodellene(95>) har skiver bak..
Mexos Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Feil det og! Har ikke alle e36'ene ABS? Det er jeg ikke sikker på, men alle 316/318 sedan/coupe/compact har tromler bak opp til 97. Da kom de med Asc/traction control og skiver bak. Alle touringmodellene(95>) har skiver bak.. Hehe. Mener e36 fikk ABS standard i 92. Altså kan det være noen 91 modeller som ikke har det. Da lærte jeg noe nytt idag også
Mr_Sunde Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Min 91 mod 316i har ABS og orginalt skiver bak. Min 92 mod 318i har ABS og orginalt tromler bak. Pussig opplegg
AlXz Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Min 93mod 316 har også ABS, men kun tromler bak... (m40 motor)
Gaute Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Det er visst ikke lett å sette noe dato- eller motor -grense på dette med ABS og skiver, ser jeg. Min 318i laget i september 1991 er uten ABS med tromler bak. En annen 318i jeg hadde fra samme måned, hadde ABS og skiver bak. Så her er visst alle kombinasjoner mulige
Mexos Skrevet Januar 4, 2008 Skrevet Januar 4, 2008 Da mangler vi kun noen med skiver bak uten ABS foran
Rabies Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Jeg har en e36 316 compact. Den har ABS bremser men jeg trodde jeg hadde trommelbremser bak. (Kjører på 15' stål med kapsler så har faktisk aldri sett på bremsene) Men hvis jeg har skiver bak, må jeg da bare bytte til ventilerte skiver foran for for å få den godkjent md IS-motor? Sorry for OT men jeg har prøvd å finne ut av dette med godkjenning lenge.
Gaute Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Frode H kan sikkert svare på hva slags bremser det er på TI'en. Din blir da ikke en IS med slik motor, men TI (betegnelsen på Compact).
Robin Skrevet Januar 6, 2008 Skrevet Januar 6, 2008 Og TI harsånn jeg har fått det med meg skiver bak ikke trommler. Edit: http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=34&fg=10 her fra 03/94 TI (første)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå