Gå til innhold

E34: Hvordan få bort feillamper i display?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle bytte noe pærer i display, etter dette, går airbag lampa å blinker, Hvordan får jeg bort dette? Har prøvd å ta av batteri polen i 5minutter.

ellers, jeg skal bytte bremser foran, må jeg kjøpe ny ledning som sjekker slitasje på bremser samtidig som jeg kjøper klosser, eller kan jeg bruke den gamle?

Takk!! :)

Skrevet

når du er ute med instrumentpanelet så blir det vel registrert en feilkode i airbagsystemet i.o.m at kretsen til airbaglampa blir brutt. du må vel på bmw verksted å få resatt lampa ( visst ikke du kjenner noen med diagnoseutstyr som kan hjelpe deg da)

ang bremsene så bruker jeg alltid å kjøpe ny slitasjevarsler når jeg bytter bremser, men vet ikke om det er nødvendig.

for å få ut klokka så må du ta ut stereoen og da kommer du til en hendel bak på venstresida av klokka (visst jeg ikke husker helt feil da)

Skrevet

har ikke peiling på airbag

men er du heldig så slipper du ny ledning til bremsene ;-) men koster vel en 150 kr pr stk, så ikke verdens dyreste utgift... det er nok en per aksel, en på førerside foran og passajer bak....hmmm.... hvis det er noe alla e36 så må du først ut med hylla vedsiden av og litt sånt... kjøp ei haynes bok, det meste står der... en hundrelapp på biltema ;-)

Skrevet

stemmer att det ligger en hendel på venstresiden av klokka, når du tar ut stereoen :) men er det ferdi opplagt til alle følere bak der? har vurdert å sette inn selv men ser ut som det er så lite som kommer inn på den kontakten bak klokka der :)

Skrevet

Du skulle ta batteriet fra før du demonterte, da undgår du Airbag lampa.

Mener den kun kan resettes via diagnose utstyr (Verksted)

OBC tas ut som tidligere sagt, har du kun klokke er det ikke sikkert du har lednings nett til OBC, men dette finner du ut av når du setter den i.

Er ikke nødvendigt å skjifte slitasje ledning hvis dem som sitter er gode nok, men koster ikke stort å bytte dem når du er i gang.

Skrevet
stemmer att det ligger en hendel på venstresiden av klokka, når du tar ut stereoen :) men er det ferdi opplagt til alle følere bak der? har vurdert å sette inn selv men ser ut som det er så lite som kommer inn på den kontakten bak klokka der :)

Du må kjøpe ute-tempføler, ellers funker alt. Men det er vel noen e34 som kun kan ha klokke. Du kan på mange e34 med klokke også bruke største obc, hvor ny arm på rattstammen og speedo funker plug and play. Obc'en funker bra uten dette også..

Skifta nettopp selv, og det er en fin oppgradering.

• 2 weeks later...
Skrevet

Hmm, prøvde å bytte fra klokka til kjøre comp. men fikk ikke stillt klokka en gang..

Noen som veit hva jeg skal gjøre? Fikk dette ikke helt til å funke.. hehe

Skrevet

Da er nok ikke bilen din klar for BC. Dvs. at du mangler ledningsnettet for BC. Har vært borti det på flere E34. Det er langt fra alle som er klargjort for BC.

Alternativt kan det hende du har BC fra feil biltype. Du må sannsynligvis ha fra en 518i eller 520i, siden du trenger en kodechip bak på den, som de andre ikke har, siden den der sitter på instrumentpanelet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...