Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre nå?


316
 Share

Anbefalte innlegg

Motoren i bimmern er etter all sansynlighet blåst til helvete. Jeg merket ikke noe før i gårkveld på veien hjem, da bilen ikke ble varm innen et kvarter. Da jeg parkerte hjemme røk det som faen ut av lyktene og grillen, så jeg skjønte at det var noe rart.. Hentet lommelykt og åpnet panseret. Radiatoren har smeltet på enkelte steder, og vannet må plutselig ha sluttet å sirkulere. Toppen er overhalt av tidligere eier, men med et RÆVVA resultat. Toppen er helt sikkert sprekt i alle retninger nå, og toppakningen er blåst til H.......

Så, hva skal jeg gjøre.....? Tips? Jeg er ganske lei BMW akkurat nå. :?

Synes det er jævli rart at den gikk i går kveld, egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bytte fra 316 motor til 318IS skal ikke være noe stort problem. Finner du en 318is motor fra samme års tall, så burde den gå ganske rett oppi, det jeg kan tenke meg du må bytte litt på er bremser. 318is og 316 understell er vel ikke så langt unna hverandre? Er da ikke så mye hestekrefter forskjell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at dere kan kødde med noe som er jevli kjett for meg :D!! Jeg spør om et seriøst spørsmål, og forventer et seriøst svar.

Jeg prøvde ikke å kødde med deg. Men hadde jeg blåst motoren min til helvete så hadde jo det vært den perfekte unskyldning for å hive i noe litt større... (utålmodig dame)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er det den perfekte unnskyldningen. Har jo ventet på at det skulle skje, men jeg håpet det skulle ta litt lengre tid. :roll: Hva med alt ledningsnettet osv? Blir nok kanskje til at jeg selger bilen slik den står, til noen som trenger deler. (Hvis det er mulig å få solgt den) Jeg orker ikke koste på bilen ny motor er jeg redd.

En 318 i har vel 115 hester, mot en 316 i som har 105. Så man skulle ikke trenge å bytte mye annet for å få det godkjent skulle man tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men en 318is som det var snakk om lenger opp har jo 140 da. da begynner det å hjelpe. tror jeg hørte snakk om alt fra 4-10000 for en is motor. Komplett med gir, drivverk og ledningsnett. Nå er ikke jeg noen ekspert men jeg har forstått det sånn at du må bytte bakstilling og bremser for å godkjenne det. men kan ikke love noe jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, men det er bare dritt at det alltid er noe som skal skje. :P Jeg kommer til å pendle en del fremover, så hvis jeg får litt økonomisk hjelp av noen kan det hende jeg investerer i noe nytt. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...