Gå til innhold

Kan jeg forvente å få noe igjen for denne skaden? (bilde)

Toro
 Share

Anbefalte innlegg

En gammal mann med hatt dulta borti bakfangeren min mens jeg stod parkert på en parkeringsplass istad. Han dreiv å rygga seg ut fra parkeringen ved siden av meg, men han greide ikke svingen bak min bil og dulta borti meg såvidt det var. Hadde han i speilet og tenkte at det aldri kom til å gå bra, så tenkte å starte opp å kjøre litt frem, men akkurat idet jeg tar i nøkkelen rykker det i hele bilen..

Er ikke store skaden, men pokker så irriterans, bakfangeren var 100% strøken før dette..

Tok et bilde i mørket , og markerte ut lengda på ripa som ble, og i midten er det en god rose som har sprekt opp lakken..

Hvor mye tror folka her at det vil koste å fikse opp dette? Blir sikkert bare ynsing, men greit å høre hva andre tror..

Ser såvidt 2 røde striper jeg markerte i paint, som viser bredda på ripen og hvor lang den er.

DSC00983.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei dame som kjørte i touringen bak i fjor.

Skrubbet vekk ca 4x1 cm lakk.

(Hennes 230E knuste lykta, fangeren hang og dingla og greier, så ikke ut...)

I allefall stakk hun av etter at jeg hadde bilnr og navn, så jeg meldte saken for forsikringsselskapet (av irritasjon), og det kom en takstmann og kikket.

Forklarte at jeg ville ha byttet feste til fangeren på den siden og lakkering osv.

Hadde priser på nytt feste og hadde regnet det klart jeg 8)

4300...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den skaden der utgjør fort 5000-7000 kr... Men utbedre skaden selv, mulig du kommer unna med en god del rubbing og polering..

Må bare understreke at man må vente med å fikse på ting til etter at skaden er takstert. Husker ikke helt hvordan det var, men mener det var sånn at min mor fant en billig bakfanger en på skroten som hun satt på den gamle saaben før den ble takstert, så hun fikk igjen kun det denne kostet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en stor kul midt på hvor endel av lakken sprakk, så fangeren må nok lakkeres opp igjen om den skal bli bra.

Skaden er på ca 15x5cm + en fin rose nesten midt på. Forbaska surt, så det blir spennende å høre hva takstmannen sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det kan ha oppstått skader på lakk i kaross også. (sprekker i lakk f.eks.)

Det vil eventuelt ikke en takstmann se før fangeren er av, så nevn på det problemet og spør om det er kalkulert med slik forplantnings skade i taksten, eventuelt hvordan bete seg om man finner ut at en slik skade også har oppstått.

Blir en del bevegelse ved en slik dult som kan resultere i lakkskader ved alle innfestninger.

Det er da smårust dukker opp i ettertid vettu.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det kan ha oppstått skader på lakk i kaross også. (sprekker i lakk f.eks.)

Det vil eventuelt ikke en takstmann se før fangeren er av, så nevn på det problemet og spør om det er kalkulert med slik forplantnings skade i taksten, eventuelt hvordan bete seg om man finner ut at en slik skade også har oppstått.

Blir en del bevegelse ved en slik dult som kan resultere i lakkskader ved alle innfestninger.

Det er da smårust dukker opp i ettertid vettu.

Det hadde jeg ikke tenkt på... Takk for tipset :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...