Gå til innhold

Vinterdekk med eller uten felg Bergen?

xZoPpY
 Share

Anbefalte innlegg

Hei

Så til min store forundring at alle vinterdekkene mine går samme vei med pil eller hva det heter. Disse fikk jeg ettersendt av han jeg kjøpte bilen av, men kan jo ikke kjøre med alle dekkene lik, livsfarlig!

Så da er spørsmålet, er det noen i BERGEN som har 15" vinterdekk liggende eller 15" eller 16" full pakke for salg som jeg kan få snarest?

Om ikke, hva anbefaler folket. Skal ikke bruke mye penger på det, men vil samtidig ha noen sikre og trygge dekk som er anbefalt. Var en som nevnte nokia dekk..

Er takknemlig for alle nyttige svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 32
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Kjøper ny bil når tanken er tom og du vel? :D

Kan du ikke vrenge av og snu to av dekkene da?

For jeg antar at du mener at dekkene på den ene siden av bilen vil stå med feil rulleretning slik dem er nå..

Høhø, ja ikke sant :P

Ja, rulleretning var det vi skulle fram til. Alle har lik rulleretning.. Så derfor må jeg få noen tips til nye eller brukte dekk til en ok prisklasse.. og her i bergen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja? =) To av dekkene ruller feil vei... dra til en dekkforhandler og ta dekkene av felgen, så når du setter dekket på felgen igjen så lar du den siden av dekket som var på utsiden av felgen komme på innsiden av samme felgen.

Aaha var det jeg trodde, men var ikke helt sikker :) Ville du gjort det om du var meg da? Mye tror du dem tar for dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dekkene er bra så selvfølgelig. Jeg vet ikke prisen, men den er litt "stiv" hvis du ikke handler dekkene på stedet, men vil tro rundt 500 kr for fire dekk?

Jeg fikk bytta et dekk gratis etter at jeg hadde punktert (hadde med et brukt i reserve), men det var fordi han var stressa og ikke hadde tid til å fikse regning, men han blunket og sa jeg fikk handle dekk av han neste gang :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er skrift på innsiden også :)

Selger ikke venstre og høyre dekk vettu :wink:

Nice nice :) Da kan det se ut for at jeg slipper endel tusenlapper :D

Tusen takk for svar. Tar en liten tlf runde i morgen jeg for å høre hva dem skal ha for å fikse det :)

Har 195 15" husker ikke det siste tallet, men er det greie vinterdekk på denne bilen min?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, de er antakeligvis like på begge sider hvis de har symetrisk mønster. Alle dekk av samme type er helt like, men de må settes riktig vei på felgen med mindre de har symetrisk mønster og ikke har en bestemt rulleretning.

Jeg satt på vinterdekk på en bil i dag, og det hadde ingen bestemt rulleretning, men mønsteret var asymetrisk. Dvs de hadde to ekstra spor som ikke var på midten av mønsteret, men litt ut mot siden. Så det var samme hvilken felg jeg satt på hvor, men når man setter selve dekket på felgen så må man jo passe på at riktig side av dekket vender ut mot felgens utside.

Mye skriving her nå..

Må huske på at pilen på dekket skal peke framover i rulleretningen når du monterer det på bilen nå :) Ofte er det slik at du har bedre grep når du bremser enn når du spinner, fordi mønsteret er som "tenner" som biter seg fast i underlaget når du bremser. Står de feil vei så risikerer du at bilen bremser skjevt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...