Gå til innhold

Hjulbolt som ikke vil passe i hullet sitt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som topic sier så har jeg en hjulbolt som ikke vil passe i hullet sitt, eller får å si det sånn så vil ingen av boltene mine passe i hullet.

Glup som jeg er, så trekker jeg den konklusjonen at det er hullet, og ikke bolten som er problemet og da kommer spørsmålet.

Er gjengene til boltene i bremseskiva eller er det i ett eller annet bak denne?

Skrevet
Og du er 100% sikker på at det ikkje er feil på boltane? Prøvd med andre boltar?

Boltene passer i de andre hullene så er rimelig sikker på at det er hullet/gjengene som er problemet.

Skrevet
Og du er 100% sikker på at det ikkje er feil på boltane? Prøvd med andre boltar?

Boltene passer i de andre hullene så er rimelig sikker på at det er hullet/gjengene som er problemet.

Ok. Du kan jo først prøve å få inn ein gjengetapp i tilfelle gjengene er fulle av rust eller andre ting...vertall verdt eit forsøk :)

Skrevet

Må bare spørre.

Skrudde du disse boltene ut når du skiftet hjul ? (regner med det er fra sommer til vinter)

Og er det de samme boltene som som nå ikke vil inn?

Skrevet

Ok. Du kan jo først prøve å få inn ein gjengetapp i tilfelle gjengene er fulle av rust eller andre ting...vertall verdt eit forsøk :)

Gjengene er M12 x 1.50

Skrevet

Mulig det ikke kom helt klart fram her, men hullet er større en bolten så det hjelper vel ikke så mye med gjengetapp. Må i så fall ha en større bolt da?

Men på 5 bolt så er det vel lov å kjøre dersom en mangler har jeg hørt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...