Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt å kikka litt på det tyske markedet. Her så jeg flere 540èr med manuell gir. Ble de solgt med manuell gir i tyskland eller er dette ombyggd?

Skrevet

De ble solgt med manuelt gir og da kaltes de 540i Sport. Det er kun 95 modellen som solgtes med manuelt gir mener jeg å huske. Går 0-100 på 5,9sek akkurat som M5'en :)

Skrevet
ble de solgt med manuell her i norge? altså... ble sportsutgaven solgt her til lands?

Det vet jeg ikke altså. Ble kun laget 200 eksemplarer av de tror jeg og var vel mest basert på USA markedet.

Men det ble laget en annen versjon også med manuell kasse som ikke het Sport. Den ble levert i flere eksemplarer. Den som het Sport hadde annet understell, annen styring og div. Mer lik M5.

Glemte å nevne den andre modellen med manuell kasse i første innlegg :)

Skrevet

tror jeg har lest om den på det amerikanske markedet. Mener åsså å ha lest om en rå utgave av 540 som kun ble levert på det kanadiske markedet

Skrevet

Mye unøyaktig informasjon her. Men uansett, dette er antallet produserte 540i/6 e34;

3203st 540i/6 E34 produsert i to land, i følgende versjoner;

HE51 Europa LHD Limousine; 797st

HE52 Europa RHD Limousine; 249st (inkluderer 540i LE)

HE53 North-America LHD Limousine; 1524st (inkluderer M540i och 540i M Sport)

HE98 South Africa (bygget der) RHD Limousine; 72st

HK31 Europa LHD Touring; 499st

HK32 Europa RHD Touring; 62st

Så bilen er ikke dusinvare akkurat.

Det er solgt én ny 540i/6 i Norge.

Skrevet

ang. kompressor til 540'n så skal ESS ha 39000,- +MVA og det er da med montering, justering og ellers alt du trenger for å kjøre med komp.

"turbofun" leverer og en Rotex kompressor som visstnok skal være noe mindre holdbar og koster 49 000,- uten montering eller bensinstyring.

den 540 modellen som ble levert i statene var vel en erstatning på M5, da den ikke ble levert til det amerikanske markedet. derfor den er litt grommere.

Skrevet

ehhh... rart. Har sett bilde av en e34 m5 purkebil fra north carolina her på bimmers. Står vel og merke bare på bildeteksten at det er en m5. Så skal ikke begynne å påstå noe. Ser ut som den har m5 fangere åsså

Skrevet

39tusen pluss moms ferdig montert syns jeg ikke er noe upris! Får man den testa på dyno etterpå?

411hk og 545nm er ikke å forakte :)

Jeg skal ha sånn :) gleder meg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...