Magge Skrevet November 11, 2007 Skrevet November 11, 2007 Satt å kikka litt på det tyske markedet. Her så jeg flere 540èr med manuell gir. Ble de solgt med manuell gir i tyskland eller er dette ombyggd?
Trond (E38 740) Skrevet November 11, 2007 Skrevet November 11, 2007 De ble solgt nye med 6 trinns manuell. Om de også kom med 5 trinns er jeg litt usikker på. 530 har jo samme blokka (M60) og de ble solgt med 5 trinns manuell..
Anderslien Skrevet November 11, 2007 Skrevet November 11, 2007 De ble solgt med manuelt gir og da kaltes de 540i Sport. Det er kun 95 modellen som solgtes med manuelt gir mener jeg å huske. Går 0-100 på 5,9sek akkurat som M5'en
Magge Skrevet November 11, 2007 Forfatter Skrevet November 11, 2007 ble de solgt med manuell her i norge? altså... ble sportsutgaven solgt her til lands?
Anderslien Skrevet November 11, 2007 Skrevet November 11, 2007 ble de solgt med manuell her i norge? altså... ble sportsutgaven solgt her til lands? Det vet jeg ikke altså. Ble kun laget 200 eksemplarer av de tror jeg og var vel mest basert på USA markedet. Men det ble laget en annen versjon også med manuell kasse som ikke het Sport. Den ble levert i flere eksemplarer. Den som het Sport hadde annet understell, annen styring og div. Mer lik M5. Glemte å nevne den andre modellen med manuell kasse i første innlegg
Magge Skrevet November 11, 2007 Forfatter Skrevet November 11, 2007 tror jeg har lest om den på det amerikanske markedet. Mener åsså å ha lest om en rå utgave av 540 som kun ble levert på det kanadiske markedet
Magge Skrevet November 11, 2007 Forfatter Skrevet November 11, 2007 forresten... noen som vet om en nettside hvor de selger kompressor til 540? En pekefinger på ca pris?
Anderslien Skrevet November 12, 2007 Skrevet November 12, 2007 forresten... noen som vet om en nettside hvor de selger kompressor til 540? En pekefinger på ca pris? www.esstuning.com Står pris og alt
iittala Skrevet November 12, 2007 Skrevet November 12, 2007 Mye unøyaktig informasjon her. Men uansett, dette er antallet produserte 540i/6 e34; 3203st 540i/6 E34 produsert i to land, i følgende versjoner; HE51 Europa LHD Limousine; 797st HE52 Europa RHD Limousine; 249st (inkluderer 540i LE) HE53 North-America LHD Limousine; 1524st (inkluderer M540i och 540i M Sport) HE98 South Africa (bygget der) RHD Limousine; 72st HK31 Europa LHD Touring; 499st HK32 Europa RHD Touring; 62st Så bilen er ikke dusinvare akkurat. Det er solgt én ny 540i/6 i Norge.
S.Hafsmo Skrevet November 12, 2007 Skrevet November 12, 2007 ang. kompressor til 540'n så skal ESS ha 39000,- +MVA og det er da med montering, justering og ellers alt du trenger for å kjøre med komp. "turbofun" leverer og en Rotex kompressor som visstnok skal være noe mindre holdbar og koster 49 000,- uten montering eller bensinstyring. den 540 modellen som ble levert i statene var vel en erstatning på M5, da den ikke ble levert til det amerikanske markedet. derfor den er litt grommere.
Magge Skrevet November 12, 2007 Forfatter Skrevet November 12, 2007 ehhh... rart. Har sett bilde av en e34 m5 purkebil fra north carolina her på bimmers. Står vel og merke bare på bildeteksten at det er en m5. Så skal ikke begynne å påstå noe. Ser ut som den har m5 fangere åsså
S.Hafsmo Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 beklager, litt mangel på spesifisering. det var snakk om E34 M5 etter '93. den ble ikke tatt til USA, og ble "erstattet" av 540i Sport. http://www.fantasycars.com/sedans/HTML/ ... t_e34.html
Jonass Skrevet November 13, 2007 Skrevet November 13, 2007 39tusen pluss moms ferdig montert syns jeg ikke er noe upris! Får man den testa på dyno etterpå? 411hk og 545nm er ikke å forakte Jeg skal ha sånn gleder meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå