Gå til innhold

Hvordan er forsikringen på E46 M3?

morteym
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 47
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Prøv gjensidige-kalkulatoren på gjensidige.no

Betaler selv rundt 6000 i året for min 97 mod 540 med full kasko, 4000 i egenandel og 12000km.. (75% bonus på mor)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at dere gidder å ha bilene på foreldrene deres. Før eller siden må dere begynne på bunn selv, uansett, og som regel blir bare bilene dyrere og dyrere gjennom livet.

Når det gjelder kalkulatoren på Gjensidige.no, så får du neppe beregna M3 der. Den sier jo til og med at 325i og 730i er "spesielle biler" som man må ringe til de for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fatter ikke at dere gidder å ha bilene på foreldrene deres. Før eller siden må dere begynne på bunn selv, uansett, og som regel blir bare bilene dyrere og dyrere gjennom livet.

Når det gjelder kalkulatoren på Gjensidige.no, så får du neppe beregna M3 der. Den sier jo til og med at 325i og 730i er "spesielle biler" som man må ringe til de for.

Dette er min første bil som jeg fikk for over 4 år siden. Forsikringa ville blitt over 50k/år på meg selv. Så jeg tenkte at det er like greit å vente med å ha bil på seg selv til man er over 24 år. Får vel sette skrapet til mor på meg etterhvert =)

Vi har bilen på IF fordi det er greit for dem at det er "min" bil i praksis. En del forsikringsselskap har annen policy slik at den dagen du kræsjer så kan dem finne på å si at du har jukset osv.. sleipe jævler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betaler 7000 på 03 M3, 8000 i kjørelengde. Er kunde hos Gjensidige har 4000 i egenandel, fri leiebil og alt det der pga NAF medlemsskap. Gjensidige har alltid vært billigst på alle de M-bilene jeg har hatt. Det er jo flere ting som spiller inn på pris blandt annet bosted, parkeing osv...

Det er ikke mye god økonomi i å ha bilen på mor og far... For dere som har en bil som er dyr og forsikre vil det nok på lang sikt være smart å ha et gammel vrak (pendlebil/vinterbil) stående på eget navn slik at du begynner å spare bonus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på spesielle biler, så får jeg beskjed om at min bil (E36 320i 91-mod) er en spesiell bil. Hvertfall når jeg bruker navn og personnr, men med bare postnr+alder får jeg pris. Derimot en 97-mod eller nyere 320 får jeg opp pris på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet ikke om jeg er helt enig i dette...

har selv fått mitt selskap (IF) til å innrømme dette for mange år siden når jeg var 17 og kjøpte min første bil.

når jeg var 18år kostet det ca 7000kr for di fleste typiske gammle ungdomsbiler, som golf, e30 osv med kun ansvars forsikring.

alle di gammle bilene jeg har hatt har vert reg og forsikret på mine foreldre, da har det kostet meg ca 1500kr i året med 8000km og kun ansvar.

så hva er rimeligst? å forsikre på seg selv fra en er 18år, betale alt fra 6-7000 og oppover i 5år

eller å ha bilen forsikret på foreldrene til man er 23, starte på scratch med 20% bonus som ny kunde.

er jo ungdomstilleget som er steike dyrt, er man 23 år når man forsikrer første bil er forsikringen som regel overkommelig i de fleste tilfeller.

vil påstå det er en liten myte det der at det er fornuftig å spare opp bonus fra man er 18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at jeg betalte mere for en 93 M3 enn for en 98 M3 men husker ikke om jeg hadde samme bonusen. Men det jeg merket godt var når jeg gikk fra 93 M3en til 99 Z3 M-Coupe da gikk forsikringen ned! Dette har med ulykkes statistikken å gjøre sa de hos Gjensidige. M3en jeg har nå er også faktisk billigere enn M-Coupen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk pris på 15000kr i året hos Gjensidige i full kasko på E46 323 som 19åring med 30% bonus og 16 000 i kjørelengde. Dette inkl. ungdomstillegg. Tegner man reiseforsikring og en billig innboforsikring i tillegg får man 14% helkunderabatt og enda lavere forsikring så du må nok ikke betale 50k i året i forsikring. If er jo svindyr til unge bilførere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...